تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

اعتماد، شاخص مهم سرمایه اجتماعی

کندوکاوی در مفهوم سرمایه‌ اجتماعی و کاربرد آن 
 
اعتماد، شاخص مهم سرمایه اجتماعی
بخش دوم 


انسان موجودی اجتماعی است و برای زندگی در جامعه، نیاز به ارتباط با انسان‌های دیگر دارد. امروزه در همه جوامع اعم از توسعه یافته و یا در حال توسعه، شاهد گسترش ارتباطات اجتماعی هستیم. با توجه به این‌که توسعه ارتباطات فواصل زمانی و مکانی را در نوردیده و به افراد، گروه‌ها و سازمان‌های مختلف امکان برقراری روابط متقابل را داده است، لزوم اعتماد افراد به یکدیگر، بیش از پیش احساس می‌شود.

به گفته کارشناسان، «اعتماد» یکی از جنبه‌های مهم روابط انسانی و یکی از ابعاد مهم سرمایه اجتماعی است که زمینه همکاری میان اعضای جامعه را به وجود می‌آورد.

اعتماد، تمایل افراد را به تعامل و همکاری با گروه‌ها، افزایش و شبکه‌ای از روابط داوطلبانه میان گروه‌ها را در ابعاد مختلف زندگی اجتماعی تشکیل می‌دهد. افزون بر این، «اعتماد» از شاخص‌های مهم سرمایه اجتماعی در جامعه تلقی می‌شود و کاهش آن، می‌تواند زمینه را برای رشد نا بسامانی‌ها، بی‌نظمی‌ها و رشد جرایم و انحرافات در جامعه فراهم کند.

به گفته آنان همچنین اعتماد اجتماعی، پدیده‌ای است که ریشه در تجارب اجتماعی و تاریخی یک جامعه دارد. زمانی که در یک جامعه «فرهنگ اعتماد» ظهور یابد و در نظام هنجاری جامعه ریشه بدواند، تبدیل به عاملی توانمند می‌شود که آثار و کارکرد‌های زیادی را در سطوح مختلف، از خود بر جای می‌گذارد.

ادامه مطلب ...

۷ سا ل پیش در چنین روزی

                         ۷  سا ل  پیش  در چنین   روزی ... 

          ۲۵- مرداد -۸۳                                               

 

 

بنام خدای قلم و تعلیم

بیانیه پایانی همایش تشکلهای صنفی فرهنگیان سراسر کشور 25 مرداد 83 گیلان

همکاران گرامی،  فرهنگیان فرهیخته

حاصل فراموشی تعلیم و تربیت فقط تیرگی فضای فرهنگی و آموزشی نبود بلکه بیم آن می رفت که فرهنگ و فرهنگیان نسبت به تبعیض ها و بی عدالتی ها کرخت شده باشند و زنگ حق خواهی از زنگار سکوت ، دیگر به صدا در نیاید و حجب و ایثار در مرداب رکود و سکون تعفن بگیرد و فاسد شود و رندان گمان برند که به پایان رسید کار مغان .

اما هرگز چنین نبود ؛ در تنة سخت و خشکیده درختان ، حیات در جریان بود : جوانه ها زدند و شکوفه ها شکفتند و نرم نرمک  به حاصل نشستند بطوریکه « اعجب الکفار نباته » . گوشهایی که میل به شنیدن و چشمهایی که تمایل به دیدن نداشتند  به اذعان و اعتراف و اظهار شگفتی در آمدند ، اما افسوس که زبان و عمل همراه نبودند و در "هزار تو" ها داستانهایی دیگر بود.

اصرار بر اجرای طرح پر ایراد و اشتباه « ارتقاء شغلی » که خود موجب نارضایتی شغلی شده است : عدم وجود یک تعامل معقول و منطقی با تشکلهای صنفی و خواسته های بحق فرهنگیان « در رفع تبعیض و اجرای عدالت » عدم وجود برنامه ای کارآمد برای بهبود وضع تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم ، نگاه به آموزش و پرورش بعنوان بخش مصرفی و غیر مولد، عدم وجود اراده ای راسخ برای تغییرات مطلوب ، دستگیری دسته جمعی میزبانان نشست مرداد ماه همراه با ارعاب نمایندگان تشکلهای صنفی که در کلاسهای  یکی از مدارس رشت اسکان یافته و سپس در همان جا حبس شده بودند و... همه وهمه داستان هزارتوهای وزارت خانه ای است که عمق تاریک آن را با هیچ منبع نوری نمی توان دید.

ادامه مطلب ...

نهادهای دولتی آسیب‌های اجتماعی را رصد نمی‌کنند

  • نهادهای دولتی آسیب‌های اجتماعی را رصد نمی‌کنند
  • دکتر سعید معیدفر*

  • نگاه به آسیب‌های اجتماعی در جامعه ایران نشان‌دهنده این است که نهادهای دولتی تغییرات، آسیب‌ها و واقعیات موجود در جامعه را رصد نمی‌کنند و از طرف دیگر مسوولان، محققان را در جامعه به عنوان نامحرم تلقی می‌کنند.
    واقعیت این است که خطری جامعه را تهدید می‌کند که در خلأ آمارها و نبود اطلاعات و انتشار نشدن آنها با چالش‌هایی مواجه می‌شویم که حتی انتشار یک خبر کوچک می‌تواند چالش‌آفرین باشد. هم‌اکنون در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دستورالعمل‌های مشخصی و لوح‌های محفوظی در بین مسوولان وجود دارد که صرف‌نظر از اینکه در جامعه چه اتفاقی رخ می‌دهد، تنها تلاش می‌شود این لوح محفوظ اجرا شود که همان سیاست‌های دولتی است. در چنین شرایطی مسوولان خود را پاسخگو نمی‌بینند و به دنبال این هستند که اصول مد نظر خود را اجرا کنند. این‌طور می‌شود که آموزش و پرورش ما کاری با واقعیت ندارد و انتشار واقعیت‌های اینچنینی می‌تواند برای آنها و وزیر آموزش و پرورش مشکل‌ساز شود. به طور مثال در حال حاضر در میان مسوولان فرض بر این است که جوانان به سمت تعالی می‌روند اما واقعیت، چندان این فرض را تایید نمی‌کند؛ بر همین اساس انتشار این مساله می‌تواند مشکل‌ساز قلمداد شود. دلیل این مساله که چرا در نظام ما مسوولان خیلی اهمیتی به کارهای تحقیقی و واقعیت‌های در پس آن نمی‌دهند، این است که این مسایل می‌تواند برای آنها در پیشبرد اهداف و برنامه‌هایشان مشکل‌ساز شود.
    بر این اساس بدیهی است اگر محققی ناخواسته یا خواسته تحقیق یا اطلاعاتی از واقعیات جامعه ارایه دهد، برخی مسوولان انتشار و از آنها جلوگیری می‌کنند.
    واکنشی که مسوولان نسبت به واقعیت‌های موجود در جامعه دارند، مربوط به رفتار جوامع قبل از مدرن است، اما ما در جهانی زندگی می‌کنیم که رشد ارتباطات، افزایش میزان تحصیلات و آشنایی مردم با قوانین، راه را برای آگاهی مردم از وقایع موجود بالا برده است. بدیهی است جامعه مدرن و تغییریافته نمی‌تواند با تصورات و نگرش‌های ماقبل مدرن اداره شود.
    وقتی گفته می‌شود فلان درصد دانش‌آموزان مدارس دختران در شهرها با جنس مخالف خود در ارتباط هستند اگر این اطلاعات را به مردم ندهیم مشکلی حل نمی‌شود، چراکه مردم در خانواده‌ها، همیشه و در گوشه و اطراف این جامعه این وقایع را می‌بینند؛ همچون اعتیاد. واکنش اینچنینی مسوولان باعث می‌شود اندیشه و توان محققان نتواندکمک حال آنها و حل مشکل شود و به سیاست‌گذاران کمک کند اگر رفتاری نابهنجار در مدارس وجود داشته باشد، از محققان بخواهیم ریشه‌ها را بررسی کنند و به دنبال راه حل باشند.
    این یک اصل است که هر واقعیت موجود در یک جامعه نادیده گرفته شود، می‌تواند جامعه را به سمت یک مرگ تدریجی و حتمی بکشاند.
    روابط دختران و پسران با جنس مخالف واقعیت جامعه ماست و نمی‌توان آن را انکار کرد. اعلان این موضوعات می‌تواند نقش زنگ خطری برای توجه این مشکلات و رسیدگی به آن را ایفا کند.
    در دنیای امروز انتشار اطلاعات کارکرد قدرت دارد، به این معنا که دستیابی به اطلاعات بیشتر و انتشار آن نشان‌دهنده قدرت جامعه است. با این حال در نبود آمار و اطلاعات و منتشر نشدن آن، جامعه با بحران اجتماعی مواجه می‌شود. بیان واقعیت‌هایی مانند ارتباط دانش‌آموزان دختر با جنس مخالف نه‌تنها گناه نیست، بلکه بیان آن مسوولیت‌های مسوولان کشور در مقابل ملت را بیشتر و آنها را به پاسخگویی وادار می‌کند؛ مساله‌‌ای که مسوولان در کشور علاقه‌ای به آن ندارند.
    *جامعه‌شناس و محقق مسایل اجتماعی دانشگاه تهران 
  •  شرق -   ۲۵    مرداد  ۹۰
  • تورم تیرماه 16/3 درصد اعلا م شد

     تورم تیرماه 16/3 درصد اعلا م شد 

    در غیاب اعلام نرخ تورم توسط مرکز آمار ایران که مرجع رسمی اعلام آمار در کشور برگزیده شده و قرار است فقط اطلاعات منتشر شده توسط آن قابل استناد باشد، بار دیگر رییس کل بانک مرکزی دیروز نرخ تورم را اعلام کرد.  به گزارش ایسنا، در حالی که از آخرین اعلام رسمی نرخ تورم توسط بانک مرکزی مربوط به اردیبهشت ماه، بیش از دو ماه گذشته،  اما مرکز آمار ایران هنوز نرخ تورم رسمی خرداد و تیرماه را اعلام نکرده  است. این در حالی است که نرخ بیکاری به عنوان یکی دیگر از مهمترین شاخص های اقتصادی نیز بیش از یک سال و نیم است از سوی مرکز آمار ایران اعلام نشده است.
    نرخ تورم اعلام شده برای اردیبهشت ماه توسط مرکز آمار ایران 16/7 درصد است. از سوی دیگر بانک مرکزی به طور غیررسمی تورم خرداد ماه را 15/4 درصد اعلام کرد، این در حالی است که عدد متناظر آن از سوی مرکز آمار اعلام نشد. نخستین بار نرخ تورم اردیبهشت ماه از سوی رییس سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام و پس از آن توسط رییس کل بانک مرکزی تایید شد. همچنین دبیر ستاد هدفمندی یارانه ها بدون اعلام عدد، از افزایش نرخ تورم در تیرماه خبر داده بود. دیروز رییس کل بانک مرکزی نیز در جمع خبرنگاران نرخ تورم تیر ماه را 16/3 درصد اعلام کرد. با این وجود هنوز مرکز آمار ایران درباره علت تاخیر در اعلام نرخ تورم موضع گیری نکرده و نسبت به اعلام این شاخص از سوی بانک مرکزی هم واکنشی نشان نداده است.
      

     

    مردم سالاری  -   ۲۵    مرداد  ۹۰

    سرمایه اجتماعی مهم‌ترین ابزار توسعه در دنیای امروز

    کندوکاوی در مفهوم سرمایه‌ اجتماعی و کاربرد آن  
     
    سرمایه اجتماعی مهم‌ترین ابزار توسعه در دنیای امروز
     
    بخش اول
     


    انسان به‌طور ذاتی در تعامل با همنوعانش، نیازهای خود را برطرف می‌کند. پیامدهای این کُنش‌های متقابل تا حدی است که حذف آن، زندگی بشر را غیر ممکن می‌کند. در این میان دانشمندان علوم اجتماعی با نگرشی کنجکاوانه در جوامع، به شناسایی این کنش‌ها پرداخته‌اند و به مجموع عواملی پی برده‌اند که آن را «سرمایه اجتماعی» نامیده‌اند.

    مفهوم «سرمایه اجتماعی» در برگیرنده مفاهیمی همچون اعتماد، همکاری، همیاری و مشارکت اجتماعی میان اعضای یک گروه یا یک جامعه است که نظام هدفمندی را شکل می‌دهد و آنان را برای دستیابی به هدف‌های ارزشمند، هدایت می‌کند.

    از این رو شناخت عوامل موثر در تقویت یا تضعیف «سرمایه اجتماعی» می‌تواند به گسترش ابعاد این سرمایه مهم کمک کند و موجب افزایش عملکرد اجتماعی و اقتصادی افراد در جوامع شود.

    مفهوم «سرمایه اجتماعی» که ریشه در علم جامعه‌شناسی دارد، بستر مناسبی برای بهره وری سرمایه‌های انسانی و فیزیکی و هم چنین راهی برای نیل به موفقیت قلمداد می‌شود. مدیران و کسانی که بتوانند سرمایه اجتماعی ایجاد کنند، در واقع راه کامیابی در زندگی را هموار می‌سازند.

    ادامه مطلب ...

    درباره سومین بیا نیه

    ۹سال پیش در چنین   روزی  ...

                ۲۳ مرداد           سال          ۸۱

    به نام خداوند جان و خرد

    تاریخچه اعلام موجودیت تشکل های صنفی معلمان ایران 

    درباره سومین بیا نیه 

    غلامرضا احمدی *

     

    آن روز ها که دفتر انجمن صنفی فر هنگیان خراسان در اکثر شهرهای استان خراسان افتتا ح گردید، زمینه مساعد برای تشکیل اتحادیه صنفی فرهنگیان ایران آرزوی دیرینه معلمان دلسوز و آزاد اندیش یافتیم.

    تشکل های صنفی معلمان و فعالان آن را نمی شناختیم. اساس نامه نشریه انجمن صنفی فر هنگیان خرا سان به نا م "خرد ورزان" به تمامی منا طق و ادارات آموزش و پرورش استان ها و همچنیین همکارانی که در شهرستان ها می شناختیم فرستادیم و تقاضا کردیم فعالان تشکل های صنفی فرهنگیان با ما تماس بگیرند.

     

    تعدادی محدود از تشکل های نو پا با ما تماس گرفتند سر از پا نمی شناختیم یارانمان را پیدا کرده بودیم. هر چند اندک اما مطمئن بودیم آنان روحی بزرگ دارند و خواهند توانست کاری بزرگ انجام دهند. از آنان دعوت نمودیم اولین نشستشان را در مشهد مقدس برگزار کنند که مشتاقانه پذیرفتند اما به بهانه اینکه وضعیت شهر مشهد متفاوت است ما را وادار به لغو این مهمانی تاریخ ساز و به یاد ماندنی نمودند. روز بسیار تلخی بود. در دل ناله می کردیم که به چه رویی بگوییم نمی توانیم افتخار میزبانی شان را داشته باشیم در کمال تاسف به آنان اطلاع دادیم که چنین وضعی پیش آمده است و پیشنهاد نمودیم اگر شما امکان و توان برگزاری این نشست را دارید اعلام کنید تا هر چه زودتر پایه های اتحادیه های صنفی معلمان ایران بنا شود.

     به حمد الله کانون فرهنگیان شیراز آمادگی خود را اعلام کرد و اولین گردهمایی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران در تاریخ 17/12/80  برگزار گردید. خوشحال بودیم که به همت عزیزانمان پایه های اتحادیه بزرگ صنفی معلمان  ایران را بنا نهادیم. پس از نشست تلاش نمودیم که دومین گردهمایی را در مشهد برگزار نماییم ولی باز هم مخالفت و عدم توفیق این بار کانون صنفی فرهنگیان اصفهان مفتخر به میزبانی یارانشان شدند و در منطقه ای به نام جی در خانه معلم برگزار گردید و 10 کانون و انجمن صنفی معلمان در تاریخ 27/2/87 تشکیل جلسه دادند و نام شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران را برای این گردهمایی انتخاب کردند و مسئولیت اجرایی به دبیرخانه شورا محول نموده و ریاست دوره ای آن را به تشکل میزبان واگذار نمودند.

     

    در بازگشت از اصفهان از خود خجالت می کشیدم که چرا توان مقابله با مخالفات های مسئولان غیر مسئولی که عزت و سربلندی معلمان ایران را بر نمی تابند نداریم. این بار باید سماجت می کردیم. مسئولان با اصرار ما کوتاه آمدند، مشروط به این که خارج شهر مشهد برگزار شود. موافقت نمودیم. مجتمع فرهنگی سحاب وابسته به آموزش و پرورش کرمان در منطقه طرقبه در اختیارمان قرار گرفت و در تاریخ 23/5/81 با حضور 14 تشکل صنفی معلمان تشگیل گردید و به این ترتیب آرزوی معلمان آزاد اندیش و عدالت خواه محقق گردید. به طوری که بیست و ششمین گردهمایی معلمان با 26 تشکل انجام شد و به زودی به رنج معلم که همان بی عدالتی و تبعیض است پایان خواهیم داد.

     

    *  غلامرضا احمدی

    از بنیان گذاران تشکل های صنفی فرهنگیان ایران و رئیس انجمن صنفی فرهنگیان تربت حیدریه

     

     

    بیانیه سوم نشست مشهد

    نشست تشکل های صنفی فرهنگیان /  مشهد

    ادامه مطلب ...

    تمامی کتب درسی اسلامی می‌شود

  • امضای تفاهم‌نامه جدید میان آموزش و پرورش و حوزه علمیه
  • تمامی کتب درسی اسلامی می‌شود

  • گروه جامعه، محمدحسین نجاتی: سهم حوزه‌های علمیه کشور در مدیریت سیستم آموزشی کشور افزایش پیدا می‌کند. مساله‌ای که با امضای تفاهم‌نامه جدید میان حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش و آیت‌الله مقتدایی رییس حوزه علمیه مقدمات آن در حال اجراست. بر اساس تفاهم‌نامه جدید میان حوزه علمیه و آموزش و پرورش حضور روحانیان در مدارس افزایش خواهد یافت، ساختار قانونی همکاری‌های دو طرفه تثبیت می‌شود، تمامی کتب درسی با همکاری حوزویان اسلامی می‌شود، رشته آموزش و پرورش اسلامی در حوزه‌های علمیه ایجاد می‌شود، برنامه‌های درسی محتوایی با آموزه‌های دینی هم‌سو‌سازی می‌شود و در ابتدا چهار درس ادبیات فارسی، تعلیمات اجتماعی، علوم تجربی و تاریخ با رویکرد اسلامی با حضور حوزویان در مدارس تدریس خواهد شد. حجت‌الاسلام علی ذوعلم دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش که سه سالی است حکم دبیری ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش را از آیت‌الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه کشور گرفته است، برنامه‌ای را دنبال می‌کند که یکی از مهم‌ترین تغییرات در ساختار آموزش و پرورش ایران در سال‌های اخیر است.

  • ادامه مطلب ...

    آمار و اطلاعات اعتیاد دانش آموزان فقط به گوش مسئولان برسد

    آمار و اطلاعات اعتیاد دانش آموزان فقط به گوش مسئولان برسد 

    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات وظیفه آموزش و پرورش نسبت به رفع برخی ناهنجاری ها میان دانش اموزان را بیش از سایر دستگاه ها عنوان کرد و افزود: انتشار آمار اعتیاد و آسیب های اجتماعی دانش آموزان در سطع وسیعی از افکار عمومی صحیح نیست; زیرا این آمار و اطلاعات باید به گوش مسئولان ذیربط برسد. "نورالله حیدری دستنایی" در گفت وگو با  خانه ملت، با اشاره به لزوم توجه به جلوگیری از ناهنجاری ها در میان دانش آموزان، افزود: آموزش وپرورش ساعاتی طولانی از یک روز دانش آموز را در اختیار خود دارد،  بنابراین وظیفه تعلیم وتربیتی این وزارتخانه ایجاب می کند که اهتمام بیشتری در نظارت بر رفتار دانش آموزان داشته باشد.
    عضو شورای عالی آموزش و پرورش، با بیان اینکه مساله اعتیاد و آسیب های اجتماعی در میان دانش آموزان مساله خطرناکی است، تصریح کرد: گاهی مسئولان آموزش و پرورش اعلام می کنند که این موضوع فراسازمانی است و از توانایی ما خارج است که این حرف صحیحی است; اما آموزش و پرورش تا آنجایی که ممکن است باید در این زمینه تلاش کند.
    حیدری دستنایی، تاکید کرد: آموزش وپرورش باید با ستادها و نهادهای مربوطه همکاری دقیقی در جهت رفع و جلوگیری از ناهنجاری ها داشته باشد، از سوی دیگر حلقه ارتباطی میان خانواده ها و این وزارتخانه نیز باید مستحکم و برقرار باشد. عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات در رابطه با آمارهای منتشر شده میزان اعتیاد و ناهنجاری ها در میان دانش آموزان، گفت: این آمار برای افرادی که دست اندر کار و مسئول هستند باید اعلام شود; اما اگر در سطح وسیعی از افکار عمومی منتشر شود تبدیل به یک هنجار خواهد شد و قبح آن از بین می رود.
     

    مردم سالاری -  ۲۳   مرداد ۹۰

    کاهش جمعیت جوان کشور

    کاهش جمعیت جوان کشور از سال 92
     

    مهر: یک کارشناس امور جوانان گفت: جمعیت جوان با سن 14 تا 29کشور از سال 92 کاهش می‌یابد و این سیر نزولی در سال 95 شتاب بیشتری می‌گیرد. محمد احمدی اظهار داشت: براساس اعلام سازمان ملی جوانان و آمارهای موجود جمعیت جوانان کشور در سال 89 در نقطه اوج خود قرار داشت. جمعیت جوان 14 تا 29 سال کشور براساس پیش‌بینی‌ها از سال 95 سیر نزولی خواهد داشت. این درحالی است که براساس تقسیم‌بندی‌ها در این سال جمعیت جوان 25 تا 29 سال به نقطه اوج خود می‌رسد

    تملق گویی بدترین آسیب ها را به کشور می زند

    تملق گویی بدترین آسیب ها را به کشور می زند   

    عضو فراکسیون اصولگرایان با اشاره به تبعات منفی یکسو نگری در مسائل حاکمیتی، گفت: بیشتر مشکلات کشور با نگاه واقع  نگر برطرف می شوند. نگاه واقع بینانه بیشتر مشکلات کشور را حل می کند.  "علی بنایی" در گفت و گو با خانه ملت، دانش، تجربه، سعه صدر،   صبر،   تحمل،   بردباری و پرهیز از تصمیم گیری های احساسی را لازمه کارهای واقع بینانه دانست و تصریح کرد: اگر ویژگی های یاد شده در اعمال، حرف ها و موضع گیری های هر مدیری لحاظ شود، بسیاری از مشکلات کشور با آسیب شناسی مناسب برطرف خواهند شد. وی افراط و تفریط را کار انسان های جاهل عنوان کرد و افزود: سفید و سیاه دیدن مسائل از جهل افراد نشات می گیرد که متاسفانه امروز بروز و ظهور نمونه های آن در کشور سیر صعودی را طی می کند. وی ادامه داد: تملق گویی بد ترین لطمات و آسیب ها را به برنامه های توسعه ای کشور می زند، چراکه امکان ارائه تجزیه و تحلیل و بررسی ریشه ای پروژه ها از کار شناسان سلب می شود و مسئول مربوطه با اعتماد صرف به حرف اطرافیان خود حکم به اجرای یک طرح غیرکار شناسی می دهد که عملیاتی کردن آن هزینه های سنگینی را به بیت المال تحمیل می کند

    مردم سالاری -  ۲۰   مرداد   ۹۰

    ورود وزیر آموزش و پرورش به دعوای آماری

    <><>
     ورود وزیر آموزش و پرورش به دعوای آماری 

    گروه جامعه و شهروند-ارایه آماردر حوزه آموزش و پرورش کشور یکی از مواردی بوده که همیشه حاجی بابایی را به عنوان وزیر این وزارتخانه به واکنش های گوناگون وا داشته است؛از آمارنیروی انسانی شاغل در وزارت آموزش و پرورش گرفته تا آمار مربوط به بزهکاری در میان دانش‌آموزان واعتیاد.آمارهایی که وی همیشه آنها را رد کرده و یا از اظهار نظردر مورد آنها پرهیز نموده است،که در این خصوص به نقل ازمنتقدین وکارشناسان باید گفت،وزیرعلاقه ای به شنیدن هیچگونه سخن انتقادی در حوزه مسئولیت خود ندارد.
    عقلم نمی‌رسد چرا این حرفها را می‌زنند

    برخی سخنان را نباید در جامعه مطرح کرد؛

    ادامه مطلب ...

    مجلس بزرگداشت رضا حاتمی از سوی پلیس بر هم زده شد.

    روز دوشنبه ۱۷/۵/۹۰ تعداد زیادی از همکاران و شهروندان سنندجی که برای شرکت در مراسم بزرگداشت معلم گرانقدررضا حاتمی در برابر سیمنا شیدا حاضر شدند با برخوردهای اهانت آمیز  پلیس وادار به ترک محل شدند.لازم به ذکر است که اداره ی اماکن از روز قبل فعالین انجمن را زیر فشار قرار داده و مسئول مجتمع فرهنگی شیدا را با فشار های فراوان وادار به لغو قرار داد جلسه نمود.اما همکار های فراوانی از شهرهای تهران -همدان -کرمانشاه - میاندوآب - تبریز -رشت -مریوان-برای شرکت در جلسه ی بزرگداشت در محل حاضر شدند.پس از ممانعت پلیس همکاران مذکور با تعدادی از شهروندان سنندجی در خانه ی همکار معظم جناب آقای رضا حاتمی گرد هم آمدند و به این فعال فرهنگی ادای احترام نمودند.بدون شک این مایه ی شرمساری مسئولین آموزش و پرورش کردستان است که یک اکیپ سه نفره از سوی ادار ه ی کل ناظر  حمله به معلمان است و این ننگ هرگز از پیشانی آنان پاک نخواهد شد.

    منبع -  وبلاگ زانیاری کردستان

    http://www.zanyari89.blogfa.com/