تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

مثبت فکر کردن، منفی فکر کردن

  • مثبت فکر کردن، منفی فکر کردن

  • ذهن‌ آدمی کارگاه تولید فکر است که از منبعی به نام ضمیر ناخودآگاه سرچشمه می‌گیرد. ضمیر ناخودآگاه نمی‌تواند خوب را از بد و درست را از غلط تشخیص دهد ولی چنان قدرتی دارد که اگر از آن غافل شویم، می‌تواند سرنوشت ما را به دست گرفته و آن را به هر جایی که دوست دارد، ببرد. در حقیقت نوع و کیفیت افکار و اندیشه آدمی سازنده نوع و کیفیت زندگی اوست، اندیشه زیبا و مثبت می‌تواند بهشتی در زندگی انسان بسازد، چنانکه اندیشه منفی و یأس‌آور می‌تواند جهنمی در زندگی او خلق کند. انسان‌ها همان خواهند شد که در اندیشه آنند، بنابراین آینده هرکس در گرو چگونگی نگرش او به زندگی است.
  • ادامه مطلب ...

    مهارت ضروری برای نیمه دوم زندگی

    مهارت ضروری برای نیمه دوم زندگی 

    دانش‌وسلامت- افراد زیادی هستند که (به خصوص در میانسالی) به اشکال مختلف از زندگی‌ خود راضی نبوده و نسبت به وضع زندگی‌شان اظهار خستگی و بی‌حوصلگی می‌کنند. این خستگی و بی‌حوصلگی می‌تواند یک مارپیچ روبه ‌پایین ایجاد کند و این مارپیچ می‌تواند افسردگی، بی‌میلی، ناامیدی و بسیاری احساسات منفی دیگر در خود داشته باشد. احتمالا مهمترین مسئله برای فردی که در چنین موقعیتی قرار دارد این حس است که نمی‌دانند چه باید بکنند و به همین خاطر هیچ کاری نمی‌کنند. در مطلب امروز چند مهارت مهم را برایتان شرح می‌د‌هیم که این مهارت‌ها به شما کمک می‌کنند خودتان را از این مارپیچ منفی دور نگه دارید.

    ادامه مطلب ...

    آغاز اسکان نوروزی 1/5 میلیون فرهنگی از 28 اسفند

    آغاز اسکان نوروزی 1/5 میلیون فرهنگی از 28 اسفند 

    مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از آغاز اسکان نوروزی 1/5 میلیون فرهنگی در سراسر کشور از 28 اسفند ماه جاری خبر داد.  به گزارش مهر، فرشید سیاری اظهار داشت: 10 هزار مدرسه با 95 هزار کلاس درس، مراکز تربیت معلم و خانه های معلم برای اسکان نوروزی فرهنگیان در سراسر کشور آماده سازی شده است. وی افزود: اسکان نوروزی 1/5 میلیون فرهنگی در سراسر کشور از 28 اسفند سال جاری آغاز شود. 

    مردم سا لاری - 

    ۹۰-۱۱۲-۲۲

    آزادی معلمان زندانی جرایم غیرعمد

    <><>

     برای استخدام سال91 به جمع بندی نرسیدیم 

    وزیر آموزش و پرورش گفت: ساماندهی نیروهای انسانی یکی از مهمترین برنامه های آموزشی و پرورشی است اما هنوز درباره جذب و استخدام نیروی جدید به جمع بندی نرسیدیم.  حمیدرضا حاجی بابایی در گفت وگو با ایسنا، درباره برنامه وزارتخانه آموزش و پرورش برای جذب و استخدام نیرو در سال 91 گفت: سال آینده اجرای برنامه های تحول بنیادین با شدت و سرعت بیشتری در دستورکار قرار می گیرد و کارهای جدی تری از سال 90 انجام خواهد شد. وی افزود: ساماندهی نیروی انسانی یکی از برنامه های مهم وزارت آموزش و پرورش در سال آینده است و با توجه به ورود پایه ششم به دوره ابتدایی و حذف پایه اول راهنمایی در سال تحصیلی 92  91 در راستای اجرای نظام 3  3  6 برنامه ریزی  کرده ایم که بتوانیم همه نیروهای مدارس را ساماندهی کنیم.  حاجی بابایی با بیان اینکه برنامه ساماندهی نیروها آماده شده است، تصریح کرد: اینکه وزارت آموزش و پرورش بخواهد سال آینده نیروی جدیدی را جذب کند بستگی به طی مرحل قانونی و شرایط لازم دارد که هنوز به این جمع بندی نرسیدیم.  وی در ادامه در خصوص تدابیر وزارت آموزش و پرورش برای ساماندهی نیروها در مناطق صعب العبور نیز گفت: امسال ساماندهی نیرو روند بسیار مطلوبی داشت به طوری که در سراسر کشور هیچگونه مشکلی در این زمینه وجود نداشت. 

     آزادی معلمان زندانی جرایم غیرعمد

    وزیر آموزش و پرورش:

    ادامه مطلب ...

    آخرین پیش بینی درباره رقم حقوق در سال 91

    آخرین پیش بینی درباره رقم حقوق در سال 91

    آخرین پیش بینی درباره رقم حقوق در سال 91

    اقتصاد  - همشهری‌آنلاین:
    عضو کمیته مزد استان تهران با پیش بینی رقم افزایش حقوق در سال 91 گفت: نماینده کارفرمایان در جلسه شورای عالی کار اعلام کرده است کارفرمایان توان پرداخت افزایش دستمزد را بر مبنای تورم ندارند.

    فرامرز توفیقی عضو کمیته مزد استان تهران میانگین تعیین حداقل مزد در شورای عالی کار را ما بین ۳۸۰ تا ۴۰۰ هزار تومان پیش‌بینی کرد و از مخالفت نمایندگان کارفرمایی با افزایش میزان دستمزد کارگران در سال آینده خبر داد و گفت: نماینده کارفرمایان در جلسه شورای عالی کار اعلام کرده است کارفرمایان توان پرداخت افزایش دستمزد را بر مبنای تورم ندارند.

    وی با انتقاد از عدم اعمال سیاست‌های حمایتی دولت از کارفرمایان تصریح کرد: کارفرمایان به دلیل عدم حمایت‌های دولت در زمینه ارائه سبد‌های حمایتی توان پرداخت دستمزد‌ها را بر مبنای تورم واقعی بازار ندارند.

    عضو کمیته مزد میانگین تعیین حداقل مزد را در شورای عالی کار ما بین ۳۸۰ تا ۴۰۰ هزار تومان اعلام کرد و به ایلنا گفت: نمایندگان کارگری امیدوارند که بتوانند دستمزد کارگران را بر مبنای افزایش ۲۰ درصدی تعیین کنند.

    وی میزان مزد توافقی نمایندگان کارگری را حداقل بر مبنای ۱۷ و حداکثر بر مبنای 23.5 درصد اعلام کرد و گفت: نمایندگان کارگری در تلاشند تا بتوانند دستمزد کارگران را بر اساس حداکثر‌ها تعیین کنند.

    به گفته توفیقی، دستمزد کارگران طبق نرخ سبد معیشت خانوار و تورم واقعی محاسبه نمی‌شود و می‌توان گفت اظهارات مطرح شده در مورد تعیین مصوبه مزد ۴۰۰ هزار تومانی تنها پاسخگوی ۵۰ درصد از نیازهای جامعه کارگری کشور است. 

    همشهری - ۱۹    اسفند    ۹۰

    نکات کوچک و موفّقیت‌های بزرگ

    نکات کوچک و موفّقیت‌های بزرگ


    رعایت برخی نکات به ظاهر کوچک، بخش چشمگیری از زندگی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این مطلب به خصوص درباره کودکان و نوجوانان که در حال فراگرفتن مهارت‌های زندگی هستند، مصداق آشکار دارد. مواردی که در این نوشته ذکر می‌شود، نکاتی هستند که اگر والدین و دیگر بزرگ‌ترها درباره فرزندان خود به کار گیرند، زمینه رشد فکری و روانی فرزندان فراهم خواهند شد. ‏

    ادامه مطلب ...

    ۶ سال پیش در چنین روزی...

                ۶ سال پیش  در چنین  روزی...

     

                     تاریخچه تشکل های صنفی ایران

    تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان بیانیه بیست و سوم ، شانزدهم اسفند ماه هشتاد وچهار تهران هر سال مصادف با تصویب بودجه کشور گرد همایی تشکل های صنفی در روبه روی مجلس برگزار می شود تا در جهت احقاق حقوق صنفی فرهنگیان و مطالبات گذشته آنان اصلاحاتی در بودجه صورت گیرد (یکی از اهداف گردهمایی دوازده اسفند ماه85 اعتراض نسبت به قرار ندادن لاحیه مدیریت خدمات کشوری در بودجه 86 بوده است) در شانزده اسفند ماه 84 تشکل های صنفی از راه های دور و نزدیک به تهران آمدند تا اعتراضات خود را نسبت به بودجه و وعده هایی که مسئولان داده بودنداعلام نمایند .معلمان طبق معمول شعار هایی در جهت احقاق حقوق خود و بهبود حقوق منزلتی- معیشتی یشان اظهار داشتند . پس از مدتی یکی از نیرو های محافظت مجلس از طرف مجلس از فرهنگیان دعوت کرد که یکی از نمایندگان خود را به درون مجلس بفرستند در این حال دو نفر از فرهنگیان جهت بیان موضوع به درون مجلس رفتند و با خانم آجر لو و آقای عباس پور تهرانی عضو کمیسیون آموزش ئ تحقیقات مجلس گفتگو نمودند فرهنگیان گفتند که بر اساس روال گذشته تشکل ها برای مذاکره با مسئولان از هر تشکل یک نماینده جهت مذاکره تعیین می شود ، در غیر این صورت مذاکره ای انجام نخواهد شد در حین گفت و گوی آقای عباس پور و خانم آجر لو با نماینده معلمان ، مامور مجلس گفت : با بیش از پنج نفر مذاکره نکنید! چون در مجلس ششم مذاکره تمامی نمایندگان تشکل ها با آقای کروبی ، ایشان و همراهانشان را کاملا در تنگنا قرار داده بود .آن گاه دو نفری که از طرف فرهنگیان به داخل مجلس رفته بودند بیرون آمدند و منتظر پاسخ آنان شدند . پس از مدتی خانم آجر لو وآقای عباس پور وآقای حاجی بابایی به میان فرهنگیان آمدند . فرهنگیان خواستار ملاقات حضوری در مجلس بودند اما متاسفانه آنان نپذیرفتند و بیان داشتند : رئیس جمهوری انتخاب کنید که در خط مجلس باشد . تشکل ها تا ساعت 12 همچنان در انتظار ملاقات حضوری ایستادند . در نهایت تصمیم گرفتند جلسه ای در پارک نزدیک مجلس انجام دهند و گزارشی از آنچه اتفاق افتاده است را تنظیم نموده و به اطلاع فرهنگیان سراسر کشور برسانند . که این امر توسط دبیر خانه وقت انجام گرفت و به تمام تشکل ها ارسال گردید .

    ادامه مطلب ...

    غیبت دانش آموزان در 27و 28اسفند موجه است

    <><>
     غیبت دانش آموزان در 27و 28اسفند موجه است 
     برنامه ای برای تفکیک جنسیتی کتب نداریم
    حاجی بابایی:

     

    وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچ گونه مشکلی برای استخدام دانشجویان تربیت معلم وجود ندارد و پس از تشکیل پرونده، آنها در استان ها و طی مراحل قانونی «استخدام» این دانشجویان انجام می شود.  به گزارش ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی در حاشیه "ششمین همایش مدرسه ایرانی  معماری ایرانی" در جمع خبرنگاران در پاسخ به وضعیت تعیین و تکلیف دانشجویان تربیت معلم، گفت: قانون مربوط به استخدام این دانشجویان، مصوبه دولت و مجلس را دارد و آن را دی ماه به همه استان ها اعلام کرده ایم، لذا این افراد باید به استان های خود مراجعه کرده و تشکیل پرونده بدهند تا کارهای قانونی آنها انجام شود و مشکلی نیز در این زمینه وجود ندارد.
    وی با بیان اینکه تعداد این دانشجویان 6900  نفر است، افزود: ممکن است، برخی نخواهند مراجعه کنند، اما تمام افرادی که مشمول این قانون می شوند، صاحب حق بوده و استان ها موظف به تشکیل پرونده برای آنها هستند و باید مراحل قانونی کار استخدام آنها طی و پس از اعلام گزارش نهایی استان ها به وزارت آموزش و پرورش، این نیروها به کار گرفته شوند.

    ادامه مطلب ...

    آمار های غلط نمی تواند قیمت ها را کاهش دهد

     

    آمار های غلط نمی تواند قیمت ها را کاهش دهد 

    عضو کمیسیون کشاورزی، با بیان این که آمارهای غلط نمی تواند افزایش قیمت  در بازار را کنترل کند، گفت: اگر انبارها برای شب عید پر بود، چنین افزایش قیمت هایی را شاهد نبودیم. علی میرزایی فلاح آبادی در گفت وگو با خانه ملت با انتقاد از عملکرد دولت در کنترل بازار شب عید، تاکید کرد: متاسفانه افزایش قیمت های امسال در قیاس با سال های گذشته غیرمعمول بوده و گرانی ها در پایتخت و سایر شهرهای کشور کاملا مشهود است. نماینده فومن و شفت، سخنان مسئولان دولتی به ویژه محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهوری درباره نبود مشکل در بازار و متعادل بودن قیمت ها، گفت: این سخنان دولتی ها برای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت و تبرئه کردن خود در شرایط افزایش  قیمت ها است. وی تاکید کرد: دولت اقدام پیشگیرانه ای برای رویارویی با گرانی های شب عید انجام نداده است، زیرا اگر انبار کالاهای شب عید پر بود، افزایش قیمت ها تا این حد افزایش پیدا نمی کرد. میرزایی فلاح آبادی افزود: گفته های مسوولان دولتی با مشاهداتی که مردم از سطح شهر دارند، بسیار متفاوت است و افزایش قیمت ها فشار زیادی به مردم وارد کرده است. عضو کمیسیون کشاورزی،  تمهیدات دولت برای آرامش بازار عید را ناکافی خواند و افزود: در شرایط کنونی دیگر فرصتی برای کاهش قیمت ها وجود ندارد و دولت باید از امروزبرای آرامش بازار شب عید سال 92 تلاش کند. 

    مردم سا لاری - ۱۵    اسفند   ۹۰

    گازگرفتگی 150 نفر در جشن تکلیف دانش آموزی

    گازگرفتگی 150 نفر در جشن تکلیف دانش آموزی  

     خبرگزاری مهر روز سه شنبه 9 / 12 / 1390 اعلام کرد: " همزمان با برگزاری مراسم جشن تکلیف دانش آموزان مدرسه ای دخترانه در یکی از تالارهای شهرری 150 دانش آموز و اولیا دچار گاز گرفتگی شدند. 11 نفر از این افراد برای درمان به مراکز درمانی منتقل و بقیه سرپایی مداوا شدند 

    به نقل ازوبلاگ کانون صنفی معلمان. "http://www.ksmiran.blogfa.com/

    ۵ سال پیش در چنین روزی

    ۵ سال پیش در چنین روزی ...

    ۱۱ اسفند ۸۵

     

     

     تاربخچه تشکل های صنفی فرهنگیان – بیانیه 27

     

    قرار بود روز جمعه 11 اسفند ماه 85 جلسه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان با حضور بیش از 30 تشکل معلمان از سراسر کشور در خانه معلم درکه منطقه یک آموزش و پرورش تهران تشکیل شود . با اینکه هزینه اسکان و پذیرائی را تشکل های صنفی پرداخته بودند متأسفانه با در بسته خانه معلم روبرو شدند . علت را جویا شدند ادعا می کردند که لوله های خانه معلم ترکیده است !

    تشکل ها حاضر بودند با همین شرایط جلسه را در خانه معلم تشکیل دهند ولی مسئولان قبول نکرند در حالی که تشکل های صنفی راه طولانی را از شهرهای خود پیموده بودند تا خود را به جلسه برسانند . از دورترین نقطه شمال و جنوب و غرب کشور مانند ( ارومیه ، تبریز ، مشهد ، یزد ، شیراز ، همدان و کرمانشاه ) حدود 4 ساعت زیر برف تشکل های صنفی در جلوی خانه معلم منتظر ماندند در نهایت مأموران انتظامی تقاضا کردند که تشکل ها متفرق شوند .

    با هماهنگی تشکل تهران قرار شد محلی برای صرف نهار تشکل ها تهیه گردد . رستورانی در حوالی میدان رسالت – بزرگراه رسالت هماهنگی شد که تشکل ها به آنجا بروند و نهار بخورند ولی متأسفانه باز با در بسته رستوران روبرو شدند در نهایت با مشورت همکاران فرار شد تشکل های صنفی در زیر زمین یکی از همکاران منطقه8 جلسه تشکیل شود .

    . پس از صرف نهار و استراحت کوتاهی ، مذاکرات تشکل ها شروع شد و از آقای اعلمی نماینده تبریز در مجلس ششم دعوت شد تا به سئوالات معلمان پاسخ دهند .

    پس از آن نمایندگان تشکل های صنفی جهت بررسی مشکلات و تصمیمات تشکیل جلسه دادند . که تا پاسی از شب ادامه داشت . در این جلسه دو مرتبه رای گیری شد که سازمان معملمان تهران در جلسات شورای هماهنگی شرکت کند . که با مخالفت اکثریت اعضای حاضر در جلسه تصویب نشد.

    پس از مذاکره و گفتگو تشکل های صنفی برای تحقق اجرا و تصویب لایحه مدیریت خدمات کشوری بیانیه زیر صادر شد .

    ادامه مطلب ...

    200 هزار کودک بازمانده از تحصیل در کشور داریم

    200 هزار کودک بازمانده از تحصیل در کشور داریم 


    معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از آغاز طرح شناسایی دانش‌آموزان لازم‌التعلیم بازمانده از تحصیل به تفکیک استان‌ها خبرداد و گفت: اوایل سال 91 آمار نهایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را به تفکیک استانها اعلام خواهیم کرد.
    فاطمه قربان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: با توجه به تکلیفی که برنامه پنجم توسعه برای آموزش و پرورش مبنی بر انسداد بیسوادی تعیین کرده است، تا پایان برنامه تلاش می‌کنیم تا بیسوادی در بین دانش آموزان لازم‌التعلیم را به صفر برسانیم. معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: معاونت ابتدایی طرحی را برنامه‌ریزی کرده است که بر اساس آن استان‌ها موظف شده‌اند تمامی کودکان لازم‌التعلیم بازمانده از تحصیل را شناسایی کرده و آمار آن را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.وی ادامه داد: با توجه به اینکه این طرح هم اکنون در استانها در حال اجراست پیش بینی می‌شود سه ماهه اول سال آینده نتایج نهایی کودکان بازمانده از تحصیل را به تفکیک استان‌ها اعلام کنیم.قربان گفت: بر اساس گزارش‌های رسیده پیش‌بینی می‌شد که 200 هزار کودک لازم‌التعلیم بازمانده از تحصیل در سراسر کشور وجود داشته باشد اما با آمارهایی که از استان‌های مختلف ارائه می‌شود این آمار بسیار کم است. به گفته وی در حال حاضر100 کلاس درس زیر سه نفر در سراسر کشور وجود دارد که از معلم بهره‌مند هستند و اگر روستا یا منطقه عشایری باشد که در آن دانش‌آموزی وجود دارد اما معلم به آنجا اعزام نشده ممکن است به علت عدم شناسایی باشد.وی تاکید کرد: در برنامه پنجم توسعه انسداد بیسوادی و به صفر رساندن بیسوادی در بین کودکان لازم‌التعلیم از اهداف تعریف شده برای معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش است.
    ابتکار -  ۱۱    اسفند    ۹۰

    تعرفه اسکان فرهنگیان

    تعرفه اسکان فرهنگیان

     
    تعرفه (به ریال)کلاس برای یک تا 5 نفر (یک شب) 


     گروه اولگروه بگروه جبرپایی چادر در محل
    فرهنگیان و خانواده درجه اول 110000800006000030000
    کارکنان دولت (لشگری و کشوری22000016000012000050000
      مشاغل آزاد30000025000020000070000

    تعرفه مازاد بر 5 نفر به ازاء هر نفر (بالای 7 سال) شامل نوع " الف" 12 هزار ریال، نوع "ب" 10 هزار ریال و نوع "ج" 7 هزار ریال است؛ سقف افراد مازاد بر 5 نفر در هر اتاق 3 نفر تعیین می‌گردد و برای بیش از آن باید اتاق دیگری رزرو شود.

      «مدارس گروه الف» به مدارسی گفته می‌شود که دارای اتاق‌هایی مجهز به فرش، پتو، بالش، وسایل خنک کننده و گرمازا، یخچال و تلویزیون بوده و «حمام و آشپزخانه» آنها به صورت مشترک باشد؛

    «مدارس گروه ب» نیز به مدارسی گفته می‌شود که دارای اتاق‌هایی مجهز به فرش، پتو، بالش، وسایل خنک‌کننده و گرمازا بوده و «یخچال، تلویزیون، حمام و آشپزخانه» آنها به صورت مشترک باشد؛

    «مدارس گروه ج» نیز به مدارسی گفته می‌شود که دارای اتاق‌هایی مجهز به موکت یا فرش و حتی‌الامکان پتو بوده و «یخچال‌ و اجاق گاز» آنها به صورت مشترک باشد.

    درخواست حمایت بیشتر از دانش آموزان بی چیز

    درخواست حمایت بیشتر از دانش آموزان بی چیز 

    (نقل از: http://www.ksmiran2.blogfa.com )

    در گزارش اخیری که "سازمان جهانی همکاریهای اقتصادی و توسعه "

    Organization for Economic Cooperation and Development (OECD)

     منتشر کرده است ؛ در خواست شده تا حکومتها کمک بیشتری به  دانش آموزانی که از لحاظ اقتصادی-اجتماعی بی بهره اند به عمل آورند تا آنان در تحصیلاتشان موفق باشند.

    بررسی های به عمل آمده ، در کشور هاییکه عضو "سازمان جهانی همکاریهای اقتصادی و توسعه " هستند ، حاکیست که تقریباً از هر پنج دانش آموز یک نفرشان نمی تواند حداقل سطح مهارت بنیادین را به دست آورد. بعلاوه دانش آموزانی که در زمینه های اقتصادی-اجتماعی بی بهره اند دو برابر پایین تر از دیگر کم مهارتها هستند. فقدان عدالت اجتماعی و تحت پوشش نبودن  این خانواده ها به شکست فرزندان آنان در مدرسه منجر می شود. به این معنا که از هر پنج نوجوان یکی قبل از تکمیل آموزش متوسطه ترک تحصیل می کنند

    ادامه مطلب ...

    وعده پرداخت معوقه بازنشستگان

    وعده پرداخت معوقه بازنشستگان 

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پیگیری به منظور پرداخت نیمی از مطالبات یک هزار و800 میلیارد تومانی بازنشستگان ناشی از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری تا پیش از پایان سال خبر داد. به گزارش ایسنا شیخ الاسلامی، در حالی از پیگیری این موضوع و تامین منابع برای پرداخت نیمی از مطالبات یاد شده بازنشستگان تا پیش از پایان سال خبر داد که مدت ها از اعلام پرداخت این مطالبه مربوط به مهر سال 86 تا مهر سال 87 بازنشستگان کشوری می گذرد. وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره زمان و نحوه اجرای کامل قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان کشوری و لشگری سکوت کرد. براساس این گزارش، علی رغم تصویب بند 39 قانون بودجه سال 88 مبنی بر اجرای کامل قانون همانندسازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان لشگری و کشوری و ابلاغ آن توسط دولت تنها 900 میلیارد و 370 میلیون تومان از تعهدات این قانون 2500میلیارد تومانی پرداخت شده و یک میلیون و 500 هزار بازنشسته تامین اجتماعی خود را در این زمینه محق دانسته و در انتظار تخصیص منابع هستند. 

    مردم سالاری- ۸      اسفند    ۹۰

    تحمل همدیگر را داریم؟

    تحمل همدیگر را داریم؟  

     

    حسین میرزایی* - بداخلاقی در جامعه ما منحصر به عرصه سیاست نبوده و در دیگر عرصه‌های زندگی اجتماعی قابل مشاهده است همچنانکه در سطح روابط خانوادگی و عرصه‌های خرد این بداخلاقی وجود دارد و بسیاری از روابط ما از آن تاثیر پذیرفته است. بسیاری از این مشکلات از تحمل ناپذیری ما نشأت می‌گیرد زیرا بسیاری از ما از دوران کودکی یاد نگرفته‌ایم که چگونه تعامل کرده و با کسی که نظری مخالف با ما دارد،

    تعامل کنیم و این فرهنگ آنچنان در تارو پود ما ریشه دوانده است که در سطح کلان تر نیز ما با آن مواجه هستیم. این فرهنگ غلط آنچنان با ما عجین شده که بلافاصله فرد در مواجه با تفکر مخالف عصبانی شده و به طرف مقابل فحش داده و سعی می‌کند که رقیب خود را از عرصه حذف نماید. این مساله آن زمانی مشهودتر می‌شود که افراد عرصه سیاست را به میدانی برای حذف یکدیگر با بهره‌گیری از انواع روش‌های غیراخلاقی می‌کنند و برای برون رفت از این مساله باید چاره‌ای اندیشیده شود. البته فقدان احزاب در عرصه سیاسی این روند را تشدید می‌کند زیرا افراد در قالب حزب به رقبای سیاسی خود انتقاد وارد می‌کنند اما وقتی این چارچوب وجود ندارد این انتقادات از اصول دور شده و در قالب فحش نمود پیدا می‌کند بنابراین تقویت احزاب در عرصه سیاسی می‌تواند افراد را ملزم به رعایت چارچوب‌ها و پذیرش مسئولیت اتهام‌زدن‌ها و احتمالا هتاکی‌ها خود نماید. قوه قضاییه باید در این راستا قاطعانه وارد میدان شود و اجازه ندهد که بداخلاقی شیوه مرسوم در عرصه سیاست شود به عبارت بهتر به محض اینکه فردی بدون دلیل رقیب خود را در رسانه‌های جمعی متهم کرد باید قوه قضاییه وی را محاکمه کند و باید فاصله زمانی بین زدن اتهام ومحاکمه کوتاه شود تا افراد به خود جسارت ندهند که به رقیب سیاسی خود تهمت زده و با تندروی فضا را به سود خود تغییر دهند . در این مسیر هر کسی که دارای مقام سیاسی بالاتر است باید با حساسیت بیشتری با وی بر خورد کرد زیرا ضریب نفوذ این افراد در بین افراد جامعه به مراتب بیشتر از سایر افراد است. اگر نهادهای قضایی در این مورد کوتاهی کنند فضای موجود همچنان ادامه خواهد یافت.
    * استادیار جامعه شناسی دانشگاه تبریز
     

    کشته شدن دانش آموزان در اردوی راهیان نور ربطی به آموزش و پرورش ن

     

    <>حاجی  بابایی 

     

     کشته شدن دانش آموزان در اردوی راهیان نور ربطی به آموزش و پرورش ندارد 

    وزیر آموزش وپرورش در واکنش نسبت به کشته شدن دانش آموزان در اردوی راهیان نور، به صراحت عنوان کرد که این موضوع ربطی به آموزش و پرورش ندارد; واکنش وی به عنوان عالیترین مقام وزارت آموزش و پرورش در این زمینه تنها محدود به صدور پیام تسلیت بوده است.
    به گزارش ایلنا، "حمیدرضا حاجی بابایی" روز چهارشنبه 3 اسفند 90 در حاشیه نشست هیات دولت درمورد کشته و مجروح شدن دانش آموزان و معلمان درسفرهای راهیان نور گفت: «درمورد این حوادث من مسول نیستم، از مسولان حمل ونقل دراین رابطه بپرسید.»

    ادامه مطلب ...

    رشد 19/5 درصدی بودجه سال 91 آموزش و پرورش

    <>
     رشد 19/5 درصدی بودجه سال 91 آموزش و پرورش 

    وزیر آموزش و پرورش از رشد 19/5 بودجه سال 91 این وزارتخانه خبر داد.
    حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش در گفت وگو با «توانا» در خصوص بودجه سال 91 آموزش و پرورش اظهار داشت: در بودجه سال آینده حدود 19،5 درصد رشد داریم در حالی که رشد بودجه امسال ما 8/8 بود.
    وی ادامه داد: وضعیت بودجه آموزش و پرورش در کلان خوب است البته مشکلاتی است که در حال پیگیری هستیم تا برطرف شود.
    حاجی بابایی در پاسخ به این پرسش که وضعیت وزارت آموزش و پرورش در سال جاری از نظر کسری بودجه چگونه است، گفت: در روندی که با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری داریم، بعید می دانم با مشکلی مواجه شویم.
    وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که از بابت حقوق اسفند فرهنگیان نیز مشکلی وجود ندارد و بر اساس روند همیشگی پرداخت می شود.
    به گزارش توانا، بودجه سال 91 آموزش و پرورش حدود 14 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است

    مردم سالاری - ۴      اسفند  ۹۰

    وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

    استفاده از شیشه برای رقابت در تحصیل

     

     

     

    <>

    اوضاع اعتیاد در ایران نه از دنیا بدتر است و نه بهتر؛

     

     استفاده از شیشه برای رقابت در تحصیل 

    هفته گذشته اعلام شد دانش آموزان معتاد، حدود 0.05 درصد جمعیت دانش آموزی هم نیستند. اما اکنون مدیر کل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر از اعتیاد مخدر شیشه در مدارس می‌دهد.
    به گزارش خبرآنلاین, محمدباقر صابری زفرقندی دیروز در کنفرانس پیامدهای سوء مصرف مواد مخدر و روانگردان و پیشگیری از آن دراین باره گفت:” باید دستگاه های مسئول بر این نکته تمرکز داشته باشند که دانش آموزان و دانشجویان امروز برای رقابت در تحصیل و کسب نمرات قابل قبول نیاز به زمان و انرژی بیشتری دارند و حتی با علم به مضرات شیشه به سمت این مخدر ارزان و تاثر گذار در شادابی و سرحالی خود می‌روند.” او همچنین یکی از دلایل افزایش مصرف شیشه را قیمت پایین آن عنوان کرد”حتی مشکلات اقتصادی هم موجب استفاده از این مخدر شده است به نحوی که کارگران برای کسب درآمد بیشتر به سراغ این مخدرها رفته تا هم انرژی بیشتری داشته باشند و هم زمان بیشتری از شب بیداری برای کارکردن داشته باشند.” زفرقندی به حالاتی که شیشه در فرد ایجاد می‌کند و هم گفت:”مخدرهای محرک مانند شیشه تخریب نمی‌کنند و خواب نمی‌کنند بلکه افزایش توان و میل جنسی و تمرکز را برای مصرف کننده دارند هر چند در دراز مدت اثرات استفاده از این مخدرها نمایان می‌شود ولی آنچه باعث نگرانی است افزایش استفاده از شیشه در جامعه است.”

    ادامه مطلب ...

    پرداخت بخشی از مطالبات بازنشستگان تا پایان سال جاری

    <>

     پرداخت بخشی از مطالبات بازنشستگان تا پایان سال جاری 

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بخشی از مطالبات بازنشستگان تا قبل از پایان سال پرداخت خواهد شد، گفت: این مطالبات مربوط به اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری از تاریخ 1386/7/8 تا مهر 87 است که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته و زمان بندی تعیین شده طی چند مرحله پرداخت خواهد شد.
    به گزارش مهر، دکترعبدالرضا شیخ الاسلامی گفت: میزان مطالبات بازنشستگان کشوری بر اساس مصوبه جدید هیات وزیران در مورخه 1390/11/9 به مبلغ 18 هزار وسیصدمیلیارد ریال است که پس از طی شدن مراحل اداری و واریز مبالغ فروش رفته بخشی از سبد سهام به حساب صندوق بازنشستگی کشوری ،بزودی پرداخت آن به بازنشستگان آغاز خواهد شد.

    شیخ الاسلامی خبر داد:

    ادامه مطلب ...