تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

9سال پیش در چنین روزی ... 20 آذر 82

9سال پیش در چنین روزی ...

20 آذر  82


دهمین بیانیه- 20آذر 82

دانشکده فنی شریعتی خانی آباد

نمایندگان تشکل های صنفی معلمان سراسر کشور ضمن پیگیری خواسته ها و تحقق نیافتن وعده های برخی مسئولان در تارخ20آذز 82 با حضور در دانشکذه فنی شزیعتی واقع در خانی آباد به بررسی وعده های داده شده توسط مسئولان پرداختنذ . تا برای آینده برنامه ریزیکنند . محمود بهشتی دبیر کل وقت و خانم ثریا دارابی نایب رییس کانون صنفی و تعدادی از اعضا با شماری از نمایندگان مجلس ششم در محل مجلس ملاقات نمودند و به طور رسمی ایشان را برای شرکت در همایش دعوت کردند. . اما متاسفانه فقط حاج بابایی نماینده اقلیت مجلس ششم در جلسه شرکت کرد. ولی در گردهمایی تشکل های صنفی معلمان در روزهای 9 و 10 شهریور 85در همین دانشکده فنی شریعتی از ایشان دعوت شد که در جلسه حضور یابند پاسخ کتبی دتدند به علت مسافرت به شهرستان نمی توانند در جلسه شرکت کنند .نمی دانم قدرت چیست که انسان را نا شنوا می کند ..یادم می آید که در جلسه 20 اذر 82 تشکل های صنفی معلمان در همین دانشکده در پاسخ به یکی از اعضای هیات مدیره کانون تهران گفتند ک "  الان نمایندگان در روستا ها هستند و تبلیغ می کنند ومن این جا هستم ( نقل از قلم معلم 2دی ماه 82 ) پرسش و پاسخ تشکل های صنفی معلمان با حاج بابایی حاکی از عدم تحقق وعده های نمایندگان و مدیریت برنامه ریزی نسبت به معلمان بود و خواستار اقدام جدی معلمان و مسئولان در تحقق خواسته ها بودند .

از مهمترین مسائل عنوان شده طرح لایحه خدمات نظام پرداخت کشوری بود . معلمان از اولین کارکنان دولت بودند که با تلاش و فعالیت مستمر پیگیر لایحه مدیریت کشوری بوده اند . اکنون که در آذر 85 بسر می بریم و حدود سه سال از آن تاریخ می گذرد . هنوز به تصویب نهایی نرسیده است . و به تازگی تغییراتی در آن داده اند ! در صورتی که تشکل های صنفی معلمان طی نامه ای از آقای خاتمی رئیس جمهور وقت خواستار لایحه نظام آموزشی فرهنگیان بوده اند . نمایندگان تشکل های صنفی معلمان تا 2 بامداد بدون خستگی به بحث و گفت و گو پرداختند تا به نتیجه برسند این همه انرژی و تلاش جز با عشق ، ایثار، از خود گذشتگی و بدون چشم داشت ، نشان از هدف عالی فعالان صنفی در خصوص رشد وتعالی ساختار آموزش و پرورش و احقاق حقوق معلمان کشور دارد . ما شاهدیم که همایش های رسمی در ساعت مشخص شروع و پایان می یابد و علاوه بر حق الزحمه , ساعات شرکت در همایش نیز به عنوان ساعات ضمن خدمت محسوب می شود ! . در پایان جلسه فوق سرانجام ثمره اندیشه ناب نمایندگان تشکل ها بیانیه زیر بود . ( گزارش مشروح این همایش در شماره های 7 و 8 " قلم معلم " سال 82 آمده است 

ادامه مطلب ...

پاسخ "دیلما روسف به نامه ی علی بهشتی نیا

پاسخ "دیلما روسف به نامه ی علی بهشتی نیا


سلام جناب آقای بهشتی نیا نامه ی پر مهر و محبت شما را خواندم . من تا به حال ایران نیامده ام و منتظر فصل پسته هستم ؛ شنیده ام ایران پسته های خوبی دارد و در کشور شما صنایع دستی فراوان است و میراث گران بهایی از گذشتگانتان نهفته شده . علاوه بر این می گویند ایران منابع طبیعی فراوانی دارد که از جمله ی آنها نفت است. من نمی دانم در کشور شما چه چیزهایی را هزینه ی آموزش و پرورش می کنند، اما به دلیل رتبه ی علمی ایران مطمئن هستم به مراتب بیشتر از کشور ما برای آموزش هزینه کرده اند.

ادامه مطلب ...

رشدیه، پدر آموزش دبستانی در ایران

رشدیه، پدر آموزش دبستانی در ایران 
 
محمد رضا نیک نژاد* 
 


.فرزندش شمس‌الدین رشدیه می‌گوید ...رشدیه خلیفه(مبصر) کلاس شده بر همه شاگردان برتری یافت. شیخ مکتبخانه تا چه پایه سواد داشت خدا می‌داند،اما بسیار بی‌رحم بود وطفلان را می‌آزرد وبی محابا می‌زد. سپس شروع به آموزش‌های دینی  نزد پدر کرد و در پانزده سالگی کار خود را با پیشنمازی یک مسجد آغاز نمود. بزودی با دیدن شرایط ویژه اجتماعی‌، سیاسی و اقتصادی کشور و مشاهده شکاف طبقاتی موجود درجامعه و با خواندن روزنامه‌های فارسی زبان بیرون از کشور مانند اختر،ثریا وحبل المتین وهمچنین شنیده‌هایش از وضع کشورهای دیگر در اندیشه دیگری افتاد. پیشنمازی را رها کرد و پس از به‌دست آوردن همراهی  پدر در سال 1298 به بیروت رفت. در کانون آموزش آموزگاران که به‌دست فرانسوی‌ها اداره می‌شد و30 سال از راه‌اندازی آن می‌گذشت،نام نویسی نمود. پس از سه سال نخست به ترکیه رفت. در آنجا  از کانون‌های آموزشی ترکیه بازدید کرد و سرانجام به ایران بازگشت. در این هنگام با کوله باری  از دانش‌، تجربه و پشتکاری سترگ و ستودنی  مبارزه خود را در دو جبهه آغاز کرد‌. جبهه نخست  دربار قاجار و دستگاه خودکامه و پنجاه ساله ناصرالدین شاه بود. این دستگاه مانند هرحکومت خودکامه ی  دیگر از آگاهی مردم هراسناک وبیمناک بود. بیشترین تلاش خود را برای نا آگاهی مردم به‌کار می‌گرفت. شاه در دوران فرمانروایی خویش  تنها دارالفنون را تاب آورد. آن هم به‌خاطرنگهداشتن آبرو در برابر نگاه‌های تیز بین کشورهای دیگر. اگر چه گاه و بی‌گاه طلخک ویژه‌اش به همراه شماری از گماشتگان،به دارالفنون  یورش می‌بردند و نوآموزان و آموزگاران را می‌آزردند. شاه نیز خرسندی خود را از این رخدادها پنهان نمی‌کرد. بار‌ها می‌گفت مردم ما باید آنچنان نا آگاه باشند که  ندانند پاریس و بروکسل خوردنی ست یا پوشیدنی. محمد علی میرزا (شاه آینده) در تبریز پس ازشکایت مکتب‌داران، شتابان دبستان رشدیه را بست. در هنگام بر تخت نشستنِ مظفرالدین شاه،بخاطر بیماری،کهنسالی وسستی در تصمیم گیری، آزادی اندیشه و رفتار در میان اندیشمندان گسترش یافت. رشدیه نیز مانند دیگر اندیشمندان‌، آزادی رفتار بیشتری یافت. بیشترین پیشرفت‌های او درراه‌اندازی دبستان در این دوران بود. ناگفته نماند که نخستین دبستان به شیوه نوین در دوران ناصری گشایش یافت.جبهه دیگر، مکتبداران و واپسگرایان پشتیبان آنها بودند. بیشترین فشارها بر رشدیه از سوی این جبهه بود.این گروه کسانی بودند که از دست دادن پایگاه مردمی برایشان هراس آور بود. پیروان این جبهه‌، افرادی بودند که حتی با فعالیت آموزشگاه‌های دخترانه مخالف بودن

ادامه مطلب ...

معلم مقصراست یا بخاری؟

حاجی بابایی به شیوه خودش عذرخواهی کرد؛

گزارش‌های رسیده از بیمارستان‌های تبریز و ارومیه از مرگ یکی از دانش آموزان و آینده نامعلوم سلامت ریوی و پوستی دیگر دانش آموزان حادثه دیده حکایت دارد. متخصصان پیش بینی می‌کنند برخی از قربانیان این حادثه احتمالا تا پایان عمر نیاز به معالجه و درمان مستمرخواهند داش

ادامه مطلب ...

عنصر اصلی موفقیت دانش‌آموزان

عنصر اصلی موفقیت دانش‌آموزان

خانواده، مدرسه و معلم از ارکان اصلی موفقیت دانش‌آموزان هستند. اما کارکرد این ارکان زمانی به نتیجه دلخواه می‌رسد که خود دانش‌آموز نقش ویژه‌ای در رسیدن به موفقیت داشته باشد.

ایجاد عشق و علاقه به فراگیری در فرزندان و تماس والدین با معلمان مشارکت و همکاری در تهیه برنامه کاری داشتن، رفتار منطقی و آرام و پرهیز از مقایسه فرزندان با دیگران و آماده کردن شرایط روانی، اجتماعی، فیزیکی مناسب برای ایام امتحان از عمده‌ترین وظایف والدین در جهت کسب موفقیت فرزندانشان است. در واقع معلم نیز محور اصلی تعلیم و تربیت است که دلسوزانه‌ تلاش می‌کند تا مطلبی را به نحو احسن و قابل فهم به فراگیران خود انتقال دهد. آمادگی او برای تدریس، عمل به وعده‌های خود و تبعیض قائل نشدن میان دانش‌آموزان، توجه به وضع جسمی و روانی دانش‌آموزان از جمله عوامل موثر در پیشرفت تحصیلی شاگردان است لذا عنصر اصلی یادگیری خود دانش‌آموزان است که با یک برنامه‌ریزی مناسب، دقیق، جامع و کامل می‌تواند از توان و زمان خود به نحوه احسن استفاده کند و تمامی فعالیت‌های خود را در جهت جاده‌های موفقیت‌آمیز رهنمون سازد و تمام موانع را پشت سر گذاشته و به قله رفیع سربلندی دست یابد.


دبیر آموزش و پرورش ناحیه 3 استان البرزـ افسر کرمی
اطلاعات -19آذر   91

درآمد نفتی برزیل به آموزش و پرورش اختصاص یافت

در اقدامی تاریخی

درآمد نفتی برزیل به آموزش و پرورش اختصاص یافت


به گزارش ایرنا، رسانه های منطقه امروز گزارش دادند: 'آلویزیو مرکاندانته' وزیر آموزش و پرورش برزیل که همراه با سه وزیر دیگر این خبر را در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد، گفت: این یک تصمیم تاریخی برای کشور است زیرا برای داشتن آینده ای بهتر، راهی جز سرمایه گذاری در آموزش و پرورش برای برزیل وجود ندارد .


وی افزود: فقط آموزش و پرورش می‌ تواند برزیل را به یک کشور پیشرفته موثر تبدیل کند، زیرا آموزش و پرورش، اساس توسعه اقتصادی در آینده است .


بنا بر این گزارش، انتظار می رود با اجرای این تصمیم، میزان بودجه آموزش و پرورش برزیل به 10 درصد کل تولید ناخالص داخلی این کشور تا سال 2022 برسد و از این نظر، این کشور را در صدر کشورهای جهان از نظر سرمایه گذاری در زمینه تعلیم و تربیت قرار دهد.


با تصمیم جدید خانم روسف، درآمدهای نفتی که تاکنون به ایالتهای استخراج کننده آن بویژه دو ایالت 'ریو' و 'اسپریتو سانتو' می رسید و در سال 2011 میلادی بالغ بر 13 میلیارد رئال برزیل( شش میلیارد دلار) بود، به آموزش و پرورش اختصاص خواهد یافت.


این در حالی است که انتظار می رود با استخراج نفت از چاههای جدید، این درآمدها به میزان بالایی افزایش یابد. شرکت نفتی پتروبراس برزیل چندی پیش تایید کرد که ذخایر انبوه نفت خام را در حوزه دریایی 'توپی' این کشور کشف کرده است که میزان ذخایر آن به 8 میلیارد بشکه نفت می رسد.

ادامه مطلب ...

نامه ای به "دیلما روسف" رئیس جمهور برزیل



نامه ای به "دیلما روسف" رئیس جمهور برزیل


سلام خانم "روسف " زمانی که خبر اختصاص در آمد نفتی برزیل به آموزش و پرورش را خواندم بسیار متاثر شدم. نمی دانم شما چگونه چنین تصمیمی گرفتید؟


 اصلا چرا خانم روسف با پول نفت کشورت موشک و تانک نمی خری که قدرت دفاعی برزیل را بیشتر کنی ؟ آخر خواهر من علم و دانش چگونه می تواند مانند توپ و تانک قدرت بازدارندگی داشته باشد ؟ تا پیش از این فکر می کردم کشورهای خل و چلی که پول و درآمدشان را در اختیار آموزش و پرورششان می گذارند کم است اما اشتباه می کردم شما هم به جمع این کشورهای بی تدبیر و خل و چل اضافه شدید.

خانم روسف عزیز چرا با پول نفتتان نمی روید از چین کشور دوست و همسایه ی ما دسته بیل و سنگ قبر و زیپ و چیزهای دیگر وارد کنی 

ادامه مطلب ...

نظام آموزشی کشور هدفگذاری صحیحی ندارد

نظام آموزشی کشور هدفگذاری صحیحی ندارد 





نظام آموزشی کشور هدفگذاری صحیحی ندارد

عضو شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی با بیان اینکه ساختار آموزشی مبتنی بر نظام پیش‌دانشگاهی دارای مشکل است، با تشریح وضعیت فعلی آموزش عالی کشور، مصوبه گسترش آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی را مثبت ارزیابی کرد. 
به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر جعفر توفیقی عضو شورای تخصصی تحول و نوسازی نظام آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس درمورد اصل تحول در نظام آموزشی و لزوم این تحول، اظهار کرد: پس از بررسی‌هایی که در سطح عالی مدیریت کلان نظام آموزشی کشور درمورد موانع و مشکلات تحقق نظام مطلوب آموزشی کشور به عمل آمد، ‌این نتیجه کلی حاصل شد که تحول و نوسازی در این نظام الزامی است. 


ادامه مطلب

صدور حکم حبس برای اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان

آخرین جلسه رسیدگی به پرونده اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان امروز شنبه ۱۱/۹/۹۱ ساعت ۹/۳۰ صبح در شعبه ی اول دادگاه انقلاب سنندج برگزار گردید.طی این جلسه آقایان رامین زندنیا ٬ بها ملکی ٬ پیمان نودینیان ٬ علی قریشی ٬ کمال فکوریان ٬ مصطفی سربازان ٬ عزت نصرتی ٬ پرویز ناصحی ٬ محمد صدیق صادقی ٬ هیوا احمدی و رضا وکیلی حضور داشتند که هرکدام به چهار ماه حبس تعزیری و  تعلیق به مدت دو سال محکوم  شدند .شایان ذکراست اتهام آنها تبلیغ علیه نظام عنوان شد 

به نقل از وبلاگ زانیاری-http://www.zanyari90.blogfa.com/

خبری از رسول بداقی

خبری از رسول بداقی


خانواده ی رسول بداقی،معلم در بند،روز پبجشنبه 10/9/91 پس از سه ماه توانستند با او دیدار کنند. این دیدار در حالی رخ می دهد که او سه ماه از دیدار خانواده اش محروم بوده است.گویا پس از جستجویی همگانی،در سلول های زندان رجایی شهر کرج،از برخی از زندانیان وسایل ممنوعی یافته شده است!که سبب تنبیه برخی از آنها از جمله رسول گردیده است. در دیدار پنجشنبه همه خانواده - هر سه دختر او یعنی ستایش،شکیبا و شبنم و مادرشان - به شکل کابینی به دیدن او رفته اند. به گفته ی خانم بداقی حال روحی و جسمی او خوب بوده است. رسول بداقی عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان ایران در شهریور سال 88 بازداشت و پس از چندین ماه،محاکمه و  به  شش سال زندان محکوم گردید.

به نقل از  وبلاگ -اندیشه و آموزش-http://niknezhadmr.blogsky.com/


فرزند من نابغه است


فرزند من نابغه است

جام جم آنلاین: ‌فرزند من نابغه است و با بچه‌های دیگر تفاوت دارد. فرزند من خاص است و استعدادهایی دارد که بچه‌های معمولی از آن بی‌بهره‌ان



 پدر و مادر معتقدند فرزندشان نابغه است و برای اثبات ادعای خود، پول‌های فراوان خرج می‌کنند، بنابراین کودک باید در برابر این هزینه‌ها عملکرد مناسب داشته باشد و اگر شاخص‌های آماری و نمودار نمرات او در حد هزینه‌ها نباشد، بازخواست و سرزنش می‌شود، انگار کودک در استخدام والدین است تا رؤیاهای طلایی‌شان را به هر قیمتی محقق سازد

ادامه مطلب ...

اعتصاب معلمان در اسلواکی

فرهنگیان نیوز گزارش داد


اعتصاب معلمان در اسلواکی

 کد خبر: 3397

دوشنبه، 6 آذر 1391 - 22:36

شمار زیادی از مدارس ابتدایی و راهنمایی اسلواکی روز دوشنبه به سبب اعتصاب بی سابقه معلمان تعطیل شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از براتیسلاوا، این معلمان که اعتصاب نامحدودی را آغاز کرده اند افزایش ده درصدی حقوق خود را خواستارند.
بر اساس این گزارش،‌ حقوق معلمان در اسلواکی پائین تر از میزان متوسط حقوق در سطح این کشور است.
شماری از مهد کودک ها و دانشگاهها نیز دیروز (دوشنبه) در اسلواکی تعطیل شده بود.
میزان حقوق دریافتی معلمها ابتدا چهارصد و سی و پنج یورو معادل پانصد و شصت و یک دلار بود که پس از پانزده سال به پانصد و هشتاد یورو افزایش یافت. این در حالیست که متوسط میزان حقوق درنظر گرفته شده برای کارمندان در این کشور هفتصد و هفتاد یورو است.

آقای سید هاشم خواستار

 

حکم جدید برای اتهام جدید!! آقای هاشم خواستار 

 معلّم گرانقدری که با شجاعت و شکیبایی پس از تحمل 2 سال حبس، آزاد شدند و به کانون گرم خانواده محترمشان بازگشتند



آقای سید هاشم خواستار!

 


نظر به وضعیت جسمانی نامبرده به استناد مواد 500 و 698 قانون

مجازات اسلامی بند 5 ماده 22 قانون مجازات و از جهت تتمیم مجازات اسلامی به استناد ماده 19 قانون مجازات اسلامی ازجهت تبلیغ به پرداخت 20میلیون ریال بدل از حبس و از جهت تشویش اذهان به پرداخت 40 میلیون ریال جریمه نقدی بدل از حبس و مدت 3 سال ممنوع از هرگونه مصاحبه باگروه و سازمانهای رادیو و صدا و سیمای مخالف نظام و کشور بیگانه ممنوع از جهت مسائل کشور میباشد و همچنین ممنوع الخروج از کشور میباشد.
و نسبت به متهم ردیف دوم (خانم صدیقه مالکی فرد) به لحاظ فقد دلیل و نظر به وضعیت نامبرده به استناد بند الف 77 ائین دادرسی را در امور کیفری و حکم برائت صادر میگردد رای حضوری و ظرف 20 روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدید نظر خواهی است


حمایت 110 کشور از لغو اعدام در جهان


حمایت 110 کشور از لغو اعدام در جهان


فرانس‌پرس| 110 کشور از قطعنامه لغو اعدام حمایت کردند. در میان کشورهایی که از قطعنامه لغو مجازات مرگ حمایت می‌کنند، می‌توان از کشورهای اتحادیه اروپا، استرالیا، برزیل و آفریقای جنوبی نام برد. نروژ که در کارزار برای قطعنامه لغو مجازات مرگ، نقش برجسته‌یی ایفا کرده، افزایش حمایت از این قطعنامه را یک «نتیجه عالی» خوانده است. کنگره‌یی جهانی علیه مجازات مرگ قرار است در ماه ژوئن در مادرید، پایتخت اسپانیا برگزار شود. به گفته سازمان ملل متحد، حدود ??? کشور یا مجازات اعدام را لغو کرده‌اند یا با تعیین مهلتی، آن را متوقف کرده‌اند.

اعتماد - 2  آذر  91

حاشیه ی مقاله ی جناب آقای بهلولی درتاریخ 22آبان 1391



  کاملا باید واضح و روشن گفت که در آموزش و پرورش دو گروه کارمند است ( آموزشی واداری ) دردادگستری (قضائی ودفتری ) در وزارت امور خارجه (سیاسی واداری )در وزارت کشورهم(سیاسی واداری )در وزارت نیرو (فنّی واداری) وبرابر تعریف قانون وظیفه اصلی به عهده ی گروه اوّل است وگروه دوم باید یا رومددکار گروه اوّل باشند ولی در عمل این گونه نیست وگروه دوم که نقش توپ جمع کن رادارند گاهی نقششان پررنگ تر از بازی کن های وسط میدان می شود وعلّتش آن است که چون گروه دوم نزدیک تر به وزیرند عزیزتر از گروه اوّل می شوند واحساس برتری می کنند واین احساس ریشه در حساد ت دارد .وطبعا قوانین اداری واستخدامی را بهتراز گروه اوّل بلدند وازاین اطلاعات برای پاپوش دوختن برای گروه اوّل استفاده می کنند .  ودر آموزش وپرورش به طریق اولی . گروه دوم که معمولاازنظر مدارج تحصیلی پائین تر از گرول هستند مطیع و منقاد وزیر هستند و عزیز تر. ومواظب گروه اول ! وبنابراین ، این کلمه فرهنگیان که شامل هر دو گروه می شود غلط است !

  این کارمندان حوزه وزارتی دشمن معلمان بوده و هستند و هرچه مزایا هست در مقابل این خوشخدمتی به آنها داده می شود و معّلمان محرومند و مدیر مدرسه مآمور اداره و وزارتخانه درمدرسه ؛ که معلمان را کنترل کنند. به این ترتیب از مزایاوپاداش بیشتری برخوردارشوند. وشعارودثارشان این است (که قانون را ولش کن وبچسب به دستور وزیر)و عملا می شوند دست به سینه ی ما فوق.

  براثراین سیروصیرورت ودریافت این مقام شامخ چاپلوسی وپاچه خواری وبرخورداری از مزایای آن!(که تا پس از مرگ هم ادامه دارد ).موجب می شوند بعضی از معلها هم تشویق بشوند که به کادر اداری بروند

ادامه مطلب ...

چالش‌های بزرگ پیشرفت ایران

دکتر سریع‌القلم: 

چالش‌های بزرگ پیشرفت ایران


اولین مرحله توسعه، توسعه اجتماعی است. بعد توسعه اقتصادی، بعد توسعه فرهنگی و بعد توسعه سیاسی است. توسعه سیاسی، پیشرفته‌ترین سطح توسعه است که در غرب سه قرن بعد از اینکه مقدمات بازار آزاد و تبادل جهانی و صنعتی شدن به‌وجود آمد به سراغ توسعه سیاسی و تحزب رفتند تا اینکه به آن برسند. بنابراین اولین کاری که در ایران باید انجام شود این است که باید خودمان، آدم‌های واقعی شویم و اینکه ما کی هستیم و کجا قرار داریم. جایگاه تاریخی ما چیست و چه ظرفیت‌ها و امکاناتی داریم و چه‌کار می‌توانیم بکنیم

ادامه مطلب ...

نبود آگاهی و بی‌اطلاعی

چگونه میتوانیم موفق شویم؟
نبود آگاهی و بی‌اطلاعی

«ویل دورانت» می‌گوید: «60 سال پیش من خیلی چیزها را نمی‌دانستم و حالا هیچ چیز نمی‌دانم. تحصیلات در واقع کشف میزان جهالت ماست.»

اولین قدم در راه کسب معلومات آگاهی یافتن از دامنة مجهولات است. هر چه دانش ما افزایش یابد میزان مجهولات ما هم دامنه پیدا می‌کند. کسی که فکر می‌کند همه چیز را می‌داند، باید بیش از همه آموزش ببیند.

افراد جاهل به جهالت خود واقف نیستند و نمی‌دانند که نمی‌دانند. در واقع مشکل بزرگتر آن است که آنها در عین جهل و نادانی خود را جامع العلوم می‌دانند و همین امر در تصمیم‌گیری آنها موثر افتاده و نتایج نامطلوبی به بار می‌آورد.


نوشته:شیو خرا

ترجمه:عبدالله مولیانی
اطلاعات - 2  آذر  91