تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

یک فعال صنفی بازنشستگان تامین اجتماعی مطرح کرد:


یک فعال صنفی بازنشستگان تامین اجتماعی مطرح کرد:
زندگی دشوار بازنشستگان با وجود ۳۰ سال پرداخت حق بیمه
عیدی امسال بازنشستگان در مقایسه با عیدی سال گذشته تنها ۵۲ هزار تومان اضافه شده است/ قیمت یک کیلو گوشت از ۱۳ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان، یک کیلو برنج ایرانی از ۳۵۰۰ تومان به ۷۰۰۰ هزار تومان، یک حلب روغن جامد ۵ کیلویی از ۱۲ هزار تومان به ۲۲ هزار تومان رسیده است.

یک فعال صنفی بازنشستگان تامین اجتماعی با انتقاد از عدم تناسب عیدی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی با افزایش تصاعدی قیمت‌ها، بر همسان سازی امتیازات بازنشستگان این سازمان و بازنشستگان کشوری و لشکری تاکید کرد.

محمد سلیمی در این باره به ایلنا گفت: در هفته گذشته میزان عیدی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ۴۰۲ هزار و پانصد تومان اعلام شد که در مقایسه با عیدی سال گذشته تنها ۵۲ هزار تومان اضافه شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که قیمت یک کیلو گوشت از ۱۳ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان، یک کیلو برنج ایرانی از ۳۵۰۰ تومان به ۷۰۰۰ هزار تومان، یک حلب روغن جامد ۵ کیلویی از ۱۲ هزار تومان به ۲۲ هزار تومان رسیده است.

سلیمی با تاکید بر همسان سازی امتیازات بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری و لشکری افزود: امتیازهای از قبیل کارت طلایی بیمه تکمیلی، سبد کالا، هزینه گردشگری و وام ازدواج فرزندان که به بازنشستگان کشوری و لشکر تعلق می‌گیرند بایستی مشمول بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نیز شود.

این فعال جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی شهر ری در ادامه با اشاره به وضعیت سخت معیشتی کارگران بازنشسته، گفت: شعارهایی مانند عدالت اجتماعی، چاره وضعیت ناگوار جامعه بازنشستگان و مستمری بگیران نیست. 

محمد سلیمی در پایان با بیان اینکه «سازمانی که جمعیتی بیشتر از ۳۵ میلیون نفر بیمه شده اصلی و تبعی دارد حتی در دخل و خرج خود به مشکل خورده است» اظهار داشت: بازنشستگان و مستمری بگیران ۳۰ سال پیش از دریافت دستمزد به این سازمان حق‌بیمه نداده‌اند  تا در وضعیت ناگوار فعلی با تورم و گرانی دست و پنجه نرم کنند.

به نقل از وبلاگ  بازنشستگان 

http://www.bazha.blogfa.com/

تسلیت

تسلیت


درگذشت حاجیه خانم خواصی ، مادر بزرگوار دبیر دبیرستانهای تهران و کوشنده ی صنفی، آقای رضا عبدی را بر تمام اعضای خانواده ی آن مرحوم و به ویژه آقای رضا عبدی تسلیت می گوییم. آرزوی شادی روح بر آن مرحوم و طول عمر و زندگی موفق برای بازماندگانش را دارم

 امیدواریم آقای رضا عبدی ما را شریک غم خود بدانند. 

خاکساری


9 سا ل پیش در چنین روزی ... 23 بهمن 82

9  سا ل  پیش  در چنین روزی ...

23   بهمن   82



به نام خداوند جان و خرد

 

 

 

اعلام موجودیت تاریخچه تشکل های صنفی معلمان ایران

یازدهمین بیانیه / بیانیه یزد

 

گردهمایی تشکل های صنفی معلمان در 23 بهمن 82 در مکان کانون فرهنگیان یزد برگزار شد. کانون یزد تلاش و گفت و گوی بسیاری را با مسئولان شهر انجام داد تا مکان مناسبی برای برگزاری گردهمایی تهیه کنند اما متاسفانه موفق نشدند. از آن جایی که مردم یزد به مهمان نوازی مشهور هستند، تمام اعضای کانون با وجود فشارهای بسیار از حقوق اندک خود هزینه کردند و همکاران تشکل ها را در منازل شخصی پذیرایی نمودند.

   جلسه در محل دفتر کانون فرهنگیان یزد برگزار شد. آموزش و پرورش هزینه های بسیاری برای گردهمایی ها و سمینارها و ... صرف می کند و با وجود خانه معلم و امکانات دیگر به جلسات گردهمایی تشکل های صنفی بها نمی دهد و گاهی در اثر اصرار یا شرایطی که خودشان می دانند با اکراه می پذیرند. گردهمایی یزد با موجی از فشار و تهدید روحی و روانی فعالان صنفی انجام گرفت. حتی منزل یکی از فعالان صنفی اصفهان در دی ماه همان سال مورد بازرسی قرار گرفت. تجربه 26 بیانیه ی تشکل های صنفی معلمان نشان داده است که هرگاه از طرف برخی از مسئولان مورد فشار و تهدید قرار گرفته اند قطعنامه پایانی بسیار تند و با اقتدار صادر شده است. جلسه گردهمایی در فضای کوچک کانون با نظم و انضباط خاصی که حاصل روحیه ی تشکل فرهنگیان یزد است.

 

   از ساعت 8 صبح 23 بهمن با تلاوت کلام الله مجید آغاز شد. ابتدا تشکل های صنفی گزارشی از تحصن سه روزه معلمان از تاریخ 27 تا 29 دی ماه سال 82 و مشکلات و موانع پیش آمده را ارائه کردند و تصمیم گرفتند عقب ماندگی درسی دانش آموزان را جبران کنند. برگزاری گردهمایی یزد هم زمان با تصویب بودجه در مجلس شورای اسلامی بود. در بودجه سنواتی به روش های گوناگون خواسته ها و مطالبات فرهنگیان به زعم اقایان به علت مصرفی بودن !! و تعداد زیاد آنها !! با کم مهری مواجه می شود.

پس از بحث و گفت و گو و تشکیل کمیته های کارشناسی تشکل ها خواسته های صنفی معلمان را مورد بررسی قرار دادند. این کمیته ها معمولا تا نیمه های شب به کار خود ادامه می دادند. از مجموع کار کمیته های کارشناسی، بیانیه ای جهت قرائت در جلسه تنظیم شد که پس از شنیدن نظرات موافق و مخالف رای گیری به عمل آمد و بیانیه 23 بهمن 82 صادر گردید. در حاشیه ی گردهمایی کانون فرهنگیان یزد با اخلاق جوانمردانه و مهمان نوازانه اعضای تشکل ها را به بازدید آثار باستانی، مساجد تاریخی و آتشکده ی زرتشتیان بردند. تشکل ها پذیرفتند که اگر آموزش و پرورش هزینه ی برگزاری جلسات گردهمایی را قبول نکرد طبق آیین نامه ی اجرایی تشکل های صنفی، تشکل برگزار کننده ی گردهمایی، هزینه رامی پذیرد. محل برگزاری گردهمایی به عنوان دبیرخانه ی تشکل های صنفی تعیین گردد و تا جلسه آینده ی گردهمایی پیگیری خواسته های فرهنگیان را به عهده گیرد.

تشکل های صنفی معلمان از سال 82 به صورت گردشی در شهرهای مختلف انجام گرفته است تا از تمرکز گرایی با برتری جویی یک تشکل جلوگیری گردد. (خلاصه گزارش این گردهمایی در شماره 17 هفته نامه قلم معلم چاپ گردید)

ادامه مطلب ...

عداد بازماندگان از تحصیل مشخص شد

رئیس مرکز آمار آموزش و پرورش:

تعداد بازماندگان از تحصیل مشخص شد

رئیس مرکز آمار فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش از تهیه مشخصات بازماندگان از تحصیل خبر داد و گفت: اسامی و مشخصات این ۱۴۵هزار نفر به معاونت آموزش ابتدایی ارائه شد.

ادامه مطلب ...

باید دست از تحقیر معلمان برداریم

باید دست از تحقیر معلمان برداریم

ایلنا: وزیر آموزش و پرورش گفت: مشکل اصلی معلمان تعریف معیوبی است که از آن‌ها شده است و گروهی فکر می‌کنند معلم کارگر است و باید همیشه کار کند. حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به اینکه آب به آسیاب دشمن نخواهد ریخت، دوران وزارتش را درخشان‌ترین دوران آموزش و پرورش پس از انقلاب عنوان کرد. حاجی بابایی گفت: من برای تغییر مصادیق نیامده‌ام، کار من تغییر نگاه‌هاست و هدفم تغییر گفتمان آموزش و پرورش است. باید دست از تحقیر معلمان برداریم زیرا دوران آزار معلمان گذشته است.

مردم سالاری - 23  بهمن  91

طرح دو فوریتی نمایندگان مجلس برای آتش نگرفتن کلاس‌های درس


طرح دو فوریتی نمایندگان مجلس برای آتش نگرفتن کلاس‌های درس


براساس این طرح وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذی‌ربط موظف است افزون بر دریافت نرخ گاز، به ازای مصرف هر مترمکعب گاز طبیعی 50ریال به‌عنوان عوارض از مشترکین دریافت و پس از واریز به خزانه‌داری کل کشور، عین وجوه دریافتی را برای گازرسانی به شهرها و روستاها، با اولویت مناطق سردسیر و نفت‌خیز و گازخیز و استان‌هایی که برخورداری آنها از گاز کمتر از متوسط کشور است و تأمین اصلاح و استانداردسازی سیستم حرارت مرکزی در مدارس دولتی هزینه کند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال 85نیز مبلغ چهار میلیارد دلار برای مقاوم‌سازی‌ مدارس کشور اختصاص دادند که با این بودجه بسیاری از مدارس خطرآفرین کشور مقاوم‌سازی‌ و ایمن شده است.

ادامه مطلب ...

حرکت خزنده اختلالات روانی زیر پوست جامعه

 بخش روانپزشکی در طرح پزشک خانواده مغفول مانده است
 حرکت خزنده اختلالات روانی زیر پوست جامعه 



 هم‌اکنون مهم‌ترین معضل جامعه، نبود اشتغال و نابسامان بودن اقتصاد و وضعیت ازدواج است که این موضوع از مهم‌ترین محورهای بروز مشکلات روحی و روانی به شمار می‌آید. وی با بیان اینکه مشکلات روحی و روانی جوانان و جامعه مانع از پیشرفت‌ کشور در تمام حوزه‌ها می‌شود، تصریح کرد: کلید جامعه پویا، رفع مشکلات روحی و روانی است. 

ادامه مطلب ...

رزرو نوروزی اسکان معلمان

رزرو نوروزی اسکان معلمان

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش:  رزرو اینترنتی 40 درصد از ظرفیت فضاهای پیش‌بینی شده اسکان نوروزی فرهنگیان از اول اسفند ماه سال‌جاری از طریق سایت www.eskan.medu.ir آغاز میشود .
وبلاگ  - آقا ا جازه
http://www.rasoolpapaei2.blogfa.com/

در توضیح علت تاخیر در پرداخت معوقات فرهنگیان:مشکل از آموزش و پرو

  حاجی بابایی در توضیح علت تاخیر در پرداخت معوقات فرهنگیان:مشکل از آموزش و پرورش نیست



  اعتماد|در حالی که بدنه آموزش و پرورش این روزها همچنان درگیر آثار اجرای شتابزده سند تحول بنیادین است، روز گذشته حمیدرضا حاجی بابایی، در مراسم افتتاحیه دانشگاه فرهنگیان به عنوان بخشی دیگری از این سند حضور یافت

 حاجی بابایی در بخشی از صحبت های روز گذشته خود تاکید کرد معلمان نباید برای دریافت مطالبات شان معطل شوند و سرخم کنند. این در حالی است که در حال حاضر اضافه حقوق فرهنگیان آموزش و پرورش نزدیک به 5 ماه است که پرداخت نشده است. اما توضیح وزیر درباره این تاخیر به «اعتماد» این بود: «در حال حاضر کشور دارای مشکل است و پرداخت مطالبات فرهنگیان به سیاستگذاری ها و وضعیت تحریم کشور بستگی دارد. او ادامه داد: «کدام جای کشور مشکل ندارد. اگر این مبلغ به ما پرداخت شود ما هم اضافه کاری و معوقه فرهنگیان را پرداخت می کنیم.» وزیر آموزش و پرورش درباره پرداخت حقوق معلمان خارج از کشور نیز گفت: «این مشکل از سوی آموزش و پرورش نیست و ریال پرداختی آنها موجود است، اما بحث پرداخت آنها باید از سوی برخی از مسوولان ذی ربط انجام شود، لذا این موضوع ممکن است بحث پرداخت را با تاخیر مواجه کرده باشد.»
    این صحبت ها در حالی است که آموزش وپرورش تقریبا به همه معلمان چه رسمی ها، چه حق التدریس ها و چه معلمان بازنشسته بدهکار است. چندی پیش سیدعلی ایزدخواه، مدیرکل آموزش وپرورش استان تهران اعلام کرد که براساس اعلام مسوولان مالی کشور، عیدی کارمندان دولت با حقوق بهمن ماه پرداخت شود که فرهنگیان نیز جزو کارمندان دولت محسوب می شوند. دولت عیدی امسال کارکنان دولت را 402 هزار و 500 تومان اعلام کرده است و به معلمان هم همین مقدار پرداخت می شود.

بخشی از سخنان وزیر

اعتماد- 16  بهمن 91

طرح دولت برای بالابردن قدرت خرید کارمندان



 طرح دولت برای بالابردن قدرت خرید کارمندان


مشاور قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشریح جزئیات طرح جدید دولت برای بالا بردن قدرت خرید 2.5 میلیون کارمند دولتی در راستای تاکید مقام معظم رهبری، گفت: برنج، روغن، شکر، مرغ و گوشت قرمز در قالب کارت”همیار” در اختیار کارمندان قرار خواهد گرفت.

جواد اسماعیلی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای ارایه کارت میزان به کارمندان دولت برای خرید کالاهای مورد نیاز آنها، تاکنون بیش از یک میلیون و 200 هزار کارت صادر شده و در دسترس کارمندان قرار گرفته است.مشاور قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: کارت‌های میزان با اعتبار 1.5 میلیون تومانی شارژ شده است که کارمندان می‌توانند کالاهای مورد نیاز خود را تهیه کرده و مبلغ آن را با سود 4 درصد و اقساط 24 ماهه بازپرداخت کنند.
جزئیات طرح دولت برای بالا بردن قدرت معیشت کارمندان
وی در گفت وگو با مهر تصریح کرد: هم راستای این موضوع، وزارت صنعت، معدن و تجارت یک پروژه دیگر نیز در حال اجرا دارد که هدف بالا بردن قدرت معیشت کارمندان دولت و خانوارهای آنها را دنبال می‌کند؛ به این معنا که همه ساله دولت کمک‌هایی را به کارمندان خود دارد تا مایحتاج مورد نیاز آنها را در قالب سبد کالای کارمندی تامین کن

ادامه مطلب ...

6 سال پیش در چنین روزی ... 15 بهمن 85

6 سال پیش  در چنین روزی ...

15 بهمن        85

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران – بیانیه 26

 

روز یکشنبه 15 بهمن 85 در یک هوای بارانی و سرد زمستانی شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران   طی اطلاعیه ای که در هفته نامه قلم معلم چاپ شده بوداز معلمان دعوت کرده بود که برای تصویب و اجرای لایحه خدمات کشوری از ساعت 30/12دقیقه   الی 17 بعد از ظهر مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کنند .

حضور با شکوه فرهنگیان در این روز رییس دولت و مجلس شورای اسلامی را متوجهاراده  عظیم فرهنگیان برای اجرا و تصویب این قانون کرد ونسیت به استراد این لایحه خدمات کشوری به دولت واکنش نشان دادند .اکبر علمی نماینده تبریز در مجلس هفتم  تنها نماینده ای بود که به شکل رسمی در جمع فرهنگیان حاضر شد . در این تجمع حدود 37 تشکل صنفی سراسر کشور حضور فعال داشتند و تعدادی از نمایندگان آنها سخنرانی کردند

ادامه مطلب ...

محرومیت برخی مدارس از حداقل امکانات آموزشی

محرومیت برخی مدارس از حداقل امکانات آموزشی


محمود نگهبان سلامی در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: دانش آموزان در بسیاری از شهرستان ها و روستاهای کشور از حداقل امکانات آموزشی محروم هستند که این موضوع با بحث عدالت آموزشی همخوانی ندارد.

    وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش مدام اعلام می کند که بسیاری از مدارس را هوشمند کرده است، اما وقتی به مدارس روستایی یا شهرستان ها مراجعه می کنیم نه فقط این مدارس هوشمند نشده بلکه از حداقل امکانات آموزشی نیز محروم است

ادامه مطلب ...

30 درصد مدارس ابتدایی به 2 دوره سه ساله تقسیم می‌شوند

 30 درصد مدارس ابتدایی به 2 دوره سه ساله تقسیم می‌شوند 

فاطمه قربان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش برای دوره ابتدایی در سال 92، افزود: استقرار نظام 3-3-6 اتفاق مهمی بود که از امسال اجرایی شد و دوره ابتدایی از پنج به شش سال ارتقاء یافت.

وی اظهار کرد: در راستای اجرای بهتر برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش، از سال آینده دوره ابتدایی نیز به 2 دوره سه ساله تقسیم و مقرر شده در 20 تا 30 درصد مدارس کشور، این طرح اجرایی شود. معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این امر نیز ذیل یکی از برنامه‌های سند تحول و استقرار نظام 3-3-6 قرار دارد و مقرر شده با اهداف جداگانه‌ای دو دوره‌ای شدن ابتدایی نیز با قوت اجرایی شود. قربان تصریح کرد: بر اساس این طرح، دانش‌آموزان اول تا سوم ابتدایی به یک دوره و از چهارم تا ششم ابتدایی نیز به یک دوره دیگر تقسیم می‌شو

ادامه مطلب ...

خشونت و مدرسه

خشونت و مدرسه

امروزه‌ بسیاری‌ از خانواده‌ها از خشونت‌ و پرخاشگری‌ فرزندان‌ خود شکایت‌ دارند. آن ها تمایل‌ دارند که‌ علت‌ این‌ رفتارها را بدانند و راه‌های‌ پیشگیری‌ و اصلاح‌ رفتار را در این‌ زمینه‌ به‌ کار گیرند. در این‌ مطلب ابتدا انواع‌ آن‌ بیان‌ می شود و سپس راه‌های‌ مناسب‌ مقابله‌ با پرخاشگری‌ مورد بررسی‌ قرار می ‌گیرد.

1. الگو پذیری‌ فرزندان‌ از والدین‌

یکی‌ از دلایل‌ بسیار مهم‌ پرخاشگری‌ در فرزندان‌ یادگیری‌ است. یعنی‌ فرزندانی‌ که‌ الگوهای‌ رفتاری‌ پرخاشگرانه‌ داشته‌ اند، همانند الگوهای‌ خود رفتار می ‌کنند. چنانچه‌ پدر یا مادری‌ خلق ‌و خویی‌ عصبانی‌ و پرخاشگر داشته‌ باشند، مسلماً فرزندشان‌ نیز پرخاشگر خواهد شد. این‌ رفتار توسط‌ کودک‌ یاد گرفته‌ می ‌شود. از آن جا که‌ فرزندان‌ با والدین‌ همانند سازی‌ می ‌کنند، بنابراین‌ بسیاری‌ از رفتارهای‌ پدر و مادر ناخودآگاه‌ توسط‌ فرزندان‌ فرا گرفته‌ می ‌شود. توضیح‌ این‌ که‌ فرایند همانند سازی‌ کاملاً ناخودآگاه‌ صورت‌ می ‌پذیرد .

نکته‌ دیگر این‌ که‌ حتماً لازم‌ نیست‌ والدین‌ با خودِ کودک‌ پرخاشگری‌ کرده‌ باشند؛ چنانچه‌ او شاهد رفتارهای‌ خشونت ‌بار پدر و مادر با افراد دیگر نیز باشد، این‌ گونه‌ رفتار را فرامی‌ گیرد. بنابراین‌ فرزندان‌ از طریق‌ مشاهده، رفتارهای‌ والدین‌ را می ‌آموزند.

بر این‌ نکته‌ می توان تأکید کرد‌ که‌ فرزندان‌ با چشمان‌ خود می ‌آموزند؛ یعنی‌ آن‌ چه‌ را مشاهده‌ می ‌کنند، یاد می ‌گیرند؛ حتی‌ اگر آن‌ رفتار به‌ طور مستقیم‌ در مورد خود آن ها صورت‌ نگیرد.

ادامه مطلب ...

معلمی شغل اول یا آخر؟


معلمی شغل اول یا آخر؟


علی بهشتی نیا/ روزنامه آرمان 8/11/91

 می گویم این معلم‌ها هم برای خودشان دایرهٌ المعارفی هستند. امروز وقتی زنگ تفریح خورد بچه‌ها طبق روال با جیغ و داد و شادی از کلاس به سمت حیاط دویدندتا نفسی چاق کنند. معلمان همچون دانش آموزان خوشحال از اینکه یک زنگ دیگر هم گذشته به دفتر مدرسه آمدند، البته فرق خوشحالی معلمان با دانش آموزان این بود که آنها نمی‌توانستند مانند دانش آموزان از خوردن زنگ تفریح جیغ بکشند. معلمان بعد از کمی صحبت درباره آموزش و پرورش و کتاب و از این دست حرف‌های بی‌حساب و کتاب به سمت حساب و کتاب زندگی رفتند. بحث در بین معلمان داغ بود و همه به یک نوعی می‌خواستند رضوان - ورودی جدید تربیت معلم- را به سمت شغلی که خود در آن هستند سوق بدهند، البته نه شغل معلمی؛ 

ادامه مطلب ...

افلا تعقلون

به نام خداوند جان و خرد

 

  افلا تعقلون                 سوره یوسف 109

 

من دلم سخت گرفته است /  ازاین میهمان خانه ی مهمان کش / روزش تاریک .........  نیما یوشیج

 

1- در سال های پیشین که دانش آموز بودیم ، عزیزترین ، هوشیارترین ، متعهدترین و پرکارترین معلمانمان ناگهان در میانه ی سال غیبت طولانی مدت پیدا می کردند و کلاس درسمان نصفه و نیمه رها می شد و پس از مدتی معلم دیگری می آمد و هنگامی که علت را جویا می شدیم و کنجکاوی می کردیم ، اولیاء امور با ایما و اشاره به ما می فهماندند که : "زندانی و یا اخراج شده  و عاقبت حق طلبی و حقیقت جویی دراین مُلک همین بوده و هست ......"

2-و امروز هم که خود معلم شده ایم در داستان  " سووشون " که آن را به دانش آموزان تدریس می کنیم آمده است : " نمی خواهم با شما جر و بحث کنم ، اما تا {یوسف } زنده بود ، دست بیخ گلویش گذاشتید و گذاشتند و او هی مجبور شد صدایش را بلند تر کند تا خودش را به کشتن داد و حالا ...... بگذارید در مرگش نشان دهند حق با او بوده  ........ به علاوه با مرگ او حق و حقیقت نمرده و دیگران هم هستند .... " و در جای دیگر همان داستان از زبان یکی از دوستان یوسف در پاسخ یکی از مأموران نظامی این گونه آمده : ".... ما قصد آشوب که نداریم ... انگار کن این جا کربلاست و امروز عاشورا ، تو که نمی خواهی شمر باشی  . "  و در سال سوم دبیرستان ، درس کمال الملک را که می دهم این هنرمند متعهد و حق طلبی که در تبعید جان داد ، در پاسخ وزیر رضا شاه که او را از تبعید ، حبس و اعدام می ترساند و تهدید می کند ، میگوید " هر سه مورد امتیاز مخصوصی است که سلطنت به اهل هنر می دهد ، نشان حبس و تبعید را در سینه دارم با حکم اعدام دیگر سرافرازمان می فرمایند ، گر چه این پیر ، برحق ، دلِ کسب این مقام را دارد .... "

3- و اینک شام آخر : شنیده ایم که همکارانمان  : رامین زند نیا ، بها ملکی ، پیمان نودینیان ، علی قریشی،کمال فکوریان،مصطفی سربازان،عزت نصرتی،پرویزناصحی،محمد صدیق صادقی ، هیوا احمدی و رضا وکیلی از اعضای انجمن صنفی فرهنگیان استان کردستان ومهندس هاشم خواستار ازکانون فرهنگیان مشهد  و مومنی، محمد داوری،رسول بداقی،سید محمود باقری و علی اکبر باغانی دبیرکل کانون صنفی معلمان تهران و محمد توکلی از کانون صنفی کرمانشاه و ایرج توبه ایهای نجف آبادی و این قافله سالاران آزادگی و جهادِِِِ حق طلبی ، در جای جای این سرزمین عاشق پرور ، در کردستان ،مشهد ،تهران ، کرمانشاه و اصفهان به همان جرم پیشین { حق طلبی و حقیقت جویی } و تلاش وقفه ناپذیر در این فضای یأس آلودِ خفه کننده ، باز هم به کاروان ِ آموزگاران دوران دانش آموزی مان می پیوندند و به خود نهیب میزنیم" عجب ، تاریخ  در این سرزمین تکرار می شود "  { ما اکثر العبر و اقل الاعتبار ،  عبرت ها چه فراوان اند و عبرت پذیرها چه اندک } و چشم بینایی نیست که " تفاوت دوران پیشین و کنونی را درک کند " و به متولیان امور پند می دهیم که مبادا :

آن کسی را که دراین مُلک، سلیمان کردیم       ملت امروز یقین کرد که او اهرمن است

  و از همکاران فرهنگی مان در این سرزمین می پرسیم :

چیست یاران، بعد از این تدبیر ما ؟

                                                                           فاین تذهبون ؟

                                                                         

                                                                         رسول حسینی

                            فعال صنفی

همه ما مسئولیم


همه ما مسئولیم


 از هر طرف به موضوع امنیت می‌نگریم مقوله فرهنگ و مسئولیت اجتماعی را در آن پررنگ می‌بینیم و نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت؛ مگر در هنگام کسب رتبه‌ها‌ی علمی در المپیادهای جهانی و میادین بین‌المللی ورزشی توسط جوانان کشور عزیزمان، علت آن را برنامه‌ریزی و تلاش مسئولان امر نمی‌دانیم و علاوه بر تجلیل از قهرمانان از مربیان و اساتید و مسئولان قدردانی نمی‌کنیم، چگونه است که در ناملایمات و مشکلات اجتماعی از جمله افزایش آسیب‌های اجتماعی در شهر کسی را مقصر نمی‌دانیم؟ آیا برنامه‌ریزی و تدبیر فقط در زمینه خاص کاربرد و در مدیریت شهر نیازی به آن نداریم؟ آیا مقوله امنیت اجتماعی که به فاکتور‌های متعدد وابستگی دارد و هر یک متولی خاص خود را دارد فقط باید از سوی پلیس تامین شود؟ 

آیا تنها راه برقراری امنیت بیشتر تشدید برخورد با متجاوزان به حقوق مردم و نمایش آن در رسانه‌های همگانی است؟ 
آیا این‌کار خود یک مسئله جدید و معضل تازه اجتماعی نمی‌آفریند؟

ادامه مطلب ...

عیدی فرهنگیان، با حقوق بهمن

عیدی فرهنگیان، با حقوق بهمن
جام جم آنلاین: مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از پرداخت عیدی فرهنگیان تهران همراه با حقوق بهمن خبر داد.

سیدعلی یزدی‌خواه در گفت‌وگو با فارس افزود: براساس اعلام مسئولان مالی کشور، قرار است عیدی کارمندان دولت با حقوق بهمن پرداخت شود که فرهنگیان نیز جزو کارمندان دولت محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: اسناد مالی ما آماده است و به محض آن‌که خزانه اعلام کند، برای پرداخت عیدی فرهنگیان آموزش و پرورش شهر تهران اقدام می‌کنیم.

یزدی‌خواه درخصوص پرداخت اضافه کار معلمان رسمی نیز گفت: منتظر گشایش اعتباری از سوی خزانه کشور هستیم که قول‌های مساعدی داده شده و امیدواریم بتوانیم در هفته‌های آینده، اضافه‌کاری‌های معوق را پرداخت کنیم

همشهری- 7 بهمن    91

مدرسه خلاق ، توسعه پایدار، آینده پایدار *دکتر مهرداد ناظری


مدرسه خلاق ، توسعه پایدار، آینده پایدار
*دکتر مهرداد ناظری



در مدرسه خلاق تلاش می‌شود با آمیزه‌ای از رنگ و طرح و ایده‌های نوین در معماری کلاس‌ها و حتی نوع ساخت حیاط مدارس، اتاق معلمان، مدیران و پرسنل خدمه تحولی اساسی را پدیدآورند. یک کلاس درس خلاق، کلاسی است که باید حتی از اتلاف سوخت و انرژی در آن جلوگیری به عمل آید به طوری که برای مثال تا حد امکان از پنجره‌های قدی بسیار بلند استفاده نشود تا سرما و گرما اتلاف نگردد.


در کلاس درس خلاق نحوه چینش میز و صندلی‌ها به گونه‌ای است که به ارتباطات گسترده دانش‌آموزان با یکدیگر کمک می‌کند. همچنین از تراکم و فشارهای فیزیکی آن‌ها به یکدیگر جلوگیری می‌شود
.

ادامه مطلب ...

خبری از محمد توکلی و ایرج نجف آبادی


خبری از محمد توکلی و ایرج نجف آبادی

شنبه 30 دی ماه سال 1391

ایرج نجف آبادی عضو کانون فرهنگیان اصفهان که پس از احضار دادگاه، پنجشنبه بازداشت گردیده بود با قرار وثیقه ی ده میلیون تومانی تا زمان تشکیل دادگاه به شکل موقت آزاد گردید. همچنین محمد توکلی عضو کانون صنفی معلمان کرمانشاه، که روز پنجشنبه بازداشت شده بود،امروز گفتگوی کوتاهی با خانواده اش داشته است. او در این گفتگو وضعیت خویش را نامشخص خوانده و از آزادی خود اظهار بی خبری نموده است.

به نقل از وبلاگ -http://niknezhadmr.blogsky.com/