تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

6 سال پیش در چنین روزی ...

6 سال پیش  در چنین روزی ...

22 تیر ماه    87


دومین جلسه ی شورای مرکزی

 شورای مرکزی تشکل های صنفی معلمان در سال 87


گزارش نشست شورای مرکزی تشکل های صنفی معلمان ایران - گیلان

به نام خداوند جان و خرد

 معلمان عزیز

نشست دو روزه ی شورای مرکزی تشکل های صنفی معلمان ایران جمعه و شنبه 21 و 22 تیر ماه در استان گیلان ( رشت ) برگزار شد .

 این نشست در شرایطی شکل گرفت که مشکلات فرا روی معلمان روز به روز افزایش می یابد . با این وجود برگزار کنندگان نشست سعی داشتند در فضایی کاملا آرام و به دور از هرگونه تنش برنامه خود را اجرا کنند . اما متاسفانه در آخرین ساعاتی که برنامه رو به پایان بود با حضور و ورود ماموران امنیتی به داخل منزل شخصی میزبان مانع ادامه کار جلسه شده و همکاران را از داخل منزل به بیرون فرستاده و با تهدید به بازداشت همکاران گیلانی سایرین را مجبور به ترک محل نمودند . در نتیجه ادامه بررسی مشکلات به جلسات آینده شورای هماهنگی موکول شد .

 

این نشست با هدف بررسی محور های زیر برگزار شد :

 

الزام دولت به اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری ، چگونگی برگزاری مراسم 14 مهر ( 5 اکتبر ) روز جهانی معلم ، گسترش تشکیلات و حضور فعالانه معلمان در فعالیت های صنفی ، بررسی علل نا کار آمدی آموزش و پرورش و بی توجهی مسوولان به شان و منزلت معلمان ، دفاع از حقوق فرهنگی و اجتماعی معلمان ، لغو احکام صادر شده علیه فعالان صنفی بویژه صدور حکم اعدام فر زاد کمان گر معلم عضو کانون ، لزوم صدور هرچه سریع تر پروانه فعالیت تشکل ها از سوی وزارت کشور ، توجه به مسائل بازنشستگان و پرداخت پاداش پایان خدمت آنان به صورت نقدی ، پرهیز از ایجاد فشار های روحی _ روانی بر معلمان در قالب افزایش ساعات خدمت ، بالا بردن آمار دانش آموزان در کلاس ، تنگناهای آموزشی و اداری و انتقادات فعالان صنفی و شورای مرکزی از وزیر و مدیران ارشد در زمینه های مختلف از جمله طرح سامان دهی نیرو ی انسانی ( که انتقادات زیادی بر آن وارد است و گزارش تحلیلی آن به زودی به دست فرهنگیان خواهد رسید ) صندوق ذخیره فرهنگیان ، شرکت های تعاونی آموزش و پرورش ، وضعیت حق التدریسی ها و عدم اجرای قانون انتخاب مدیران از سوی معلمان ، مطرح شد .

شورای مرکزی تشکل های صنفی معلمان در پایان خواسته های خود را به شرح زیر اعلام داشته و دولت را ملزم به اجرای آ ن می داند :

لغو احکام صادره برای معلمان سراسر کشور و جبران خسارت وارده از این احکام به این عزیزان

اعتراض شدید به حکم اعدام فر زاد کمانگر عضو کانون صنفی معلمان کردستان

اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری از تاریخ تصویب

پرداخت معوقات و حق التدریس های معلمان سراسر کشور

پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان به صورت نقدی و اجرای قانون مدیریت کشوری بطور کامل درباره ی بازنشستگان

توجه به استاندارد سازی مدارس مطابق با موازین بین المللی و رعایت آن در همه زمینه ها ( بهداشت ، کتابخانه ، کارگاه ، آزمایشگاه و . . . )

 

 برگزاری مراسم 14 مهر( روز جهانی معلم ) در سراسر کشور وصدور مجوز برای اجرای این مراسم.

طرح صحیح مشکلات معلمان و آموزش و پرورش در رسانه ملی واعلام آمادگی برای مناظره در این زمینه

 قابل ذکر است شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران از ابتدای شکل گیری با هدف ارتقا شان ومنزلت معلمان استفاده از کلیه روش های مدنی را دردستور کار خود قرار داده است . روش ها یی از قبیل گفتگو و تعامل با مسئولان ومدیران سه قوه ، نقد و بررسی طرح ها و برنامه های دولت و وزارت آموزش و پرورش درجهت تامین منافع فرهنگیان ، ارائه مطالب روشنگرانه به منظور رفع تبعیض میان فرهنگیان با سایر کارکنان دولت و ... در عین حال سعی نموده است با ارتقای مستمر دانش وبینش فرهنگیان زمینه ها ی مشارکت آنان در تصمیم گیری ها ی آموزش و پرورش را فراهم نماید.

امید است مجموعه دولت و به خصوص وزیر محترم آموزش و پرورش نیز حل مشکلات بی شمار آموزش و پرورش و دفاع از فرهنگیان را که در واقع دفاع از فرهنگ کشور عزیز ما ایران است را دردستور کار خود قرار دهد .

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران اعلام می دارد همچون گذشته فعالیت های قانونی خود را به طرق مختلف پی گیری نموده و روز جهانی معلم (14 مهر ) را روز بیان خواسته های معلمان و اعتراض به تشدید فشارها و محرومیت ها علیه این قشر زحمتکش می داند.

والسلام  علیکم

 

شورای مرکزی کانون های صنفی معلمان ایران

22 تیرماه 1387

گیلان - رشت

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد