تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

عزل مدیران دارای برخورد نامناسب با اولیا

      آموزش و پرورش,استخدام,فانی

وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

عزل مدیران

 دارای برخورد نامناسب با اولیا

وزیر آموزش و پرورش از عزل مدیران مدارسی که برخوردهای نادرست با اولیا داشته‌ باشند خبر داد.

 

آموزش و پرورش,استخدام,فانی

وزیر آموزش و پرورش خبر داد:


عزل مدیران دارای

 برخورد نامناسب با اولیا


وزیر آموزش و پرورش از عزل مدیران مدارسی که برخوردهای نادرست با اولیا داشته‌ باشند خبر داد.


 

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی اصغر فانی پس از پایان جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران به تشریح وضع مدارس و آمادگی آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید پرداخت.

فانی گفت: وزارت آموزش و پرورش آمادگی کامل دارد که به 12 و نیم میلیون دانش آموز در سراسر کشور از اول مهر خدمات آموزشی ارائه کند.

سال تحصیلی جدید در 105 هزار مدرسه با همکاری یک میلیون نفر از همکاران فرهنگی آغاز خواهد شد.

چاپ بیش از 130 میلیون جلد کتب درسی

وزیر آموزش و پرورش همچنین به چاپ بیش از 130 میلیون جلد کتب درسی برای سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: توزیع این کتاب ها از 15 شهریور در سراسر کشور آغاز شده است.

فانی همچنین با تأکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش سال تحصیلی جدید را با قوت و قدرت آغاز خواهد کرد به سند تحول آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و افزود: این سند که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است و 131 راهکار دارد 40 راهکار آن در سال تحصیلی جاری در قالب 99 برنامه اجرا خواهد شد.

وی گفت: همزمان با این امر، وزارت آموزش و پرورش در جهت اجرایی کردن کامل برگ های این سند حرکت خواهد کرد.

فانی اجرای سند تحول آموزش و پرورش را تحقق راهبرد عالی آموزش و پرورش در کشور خواند و افزود: این راهبرد در دولت یازدهم ارتقای کیفیت آموزش و پرورش است که اجرای این 99 برنامه ذیل سند تحول گام بسیار مهمی در جهت کیفیت بخشی به نظام آموزش و پرورش است.

وزیرآموزش و پرورش سرانه مدارس راامسال 120 میلیارد تومان اعلام کرد وگفت:60 میلیارد تومان از این رقم امسال دراختیار مدارس قرار میگیرد.

سال 92 ، 50 میلیارد تومان به عنوان سرانه در اختیار مدارس قرار گرفت.

وی سرانه مدارس شبانه روزی روستایی کشور را امسال دو برابر سال گذشته ذکر کرد و گفت: امسال بیش از 50 درصد مدارس مورد بازدید و سرکشی واحدهای مختلف در آموزش و پرورش قرار گرفته اند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد : نمی گوییم که از اولیا ، دریافتی صورت نگرفته است اما به جرأت اعلام می کنم که امسال آرامش اولیا در مقایسه با سال های قبل بهتر و بیشتر بوده است.

وی افزود: امسال تصمیم گرفتیم مراجعه اولیای مدارس برای ثبت نام فقط در پایه های اول ابتدایی، اول متوسطه 1 و متوسطه 2 باشد و سایر پایه ها را مدیران موظف به ثبت نام هستند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در مدارسی که از آنها بازدید به عمل آمد اگر نقصی در آنها بوده به مدیران آنها تذکر داده شد و مواردی هم که برخوردهای نامناسبی با اولیا صورت گرفت با عزل مدیر مدرسه همراه بوده است.

فانی در مورد موضوع استخدام مربیان پیش دبستانی گفت: در حال حاضر آموزش و پرورش حدود یک میلیون همکار فرهنگی دارد و این در حالی است که یک میلیون از 12.5 میلیون دانش آموز کشور در مدارس غیردولتی مشغول تحصیل هستند.

ساماندهی نیروی انسانی در دولت یازدهم

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توزیع نامناسب نیروی انسانی آموزشی در این وزارتخانه گفت: این امر هزینه های زیادی به آموزش و پرورش و دولت تحمیل کرده است.

وی تصریح کرد : در این راستا یکی از سیاست های آموزش و پرورش در دولت یازدهم، ساماندهی نیروی انسانی است که امسال توانسته ایم بخشی از مشکلات ناشی از توزیع نامناسب نیروی انسانی را رفع کنیم .

اگر مجوز استخدام نداشته باشیم نمی توانیم آزمون برگزار کنیم

فانی اضافه کرد: اگر مجوز استخدام نداشته باشیم نمی توانیم آزمون برگزار کنیم.

وی افزود: مجوز استخدام هم تابع شاخص هایی است که معاونت توسعه انسانی رئیس جمهور مطرح می کند و به تصویب مجلس شورای اسلامی می رسد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آماده شدن پیش نویس تفاهمنامه با شهرداری تهران در خصوص همکاری های فیمابین گفت: آموزش و پرورش از مساعدت های شهرداری تهران تاکنون برخوردار بوده و تجهیز محیط مدارس به وسایل بازی به کمک شهرداری صورت گرفته است.

وی افزود: آموزش و پرورش با وزارت ورزش و جوانان، وزارت صنعت معدن و تجارت، وزارت کشور، سازمان حفاظت محیط زیست، معاونت حقوقی رئیس جمهور، سازمان مناطق آزاد و بسیاری از دستگاه ها تفاهمنامه هایی امضا کرده است که بر اساس آنها می توانیم از امکانات سایر دستگاهها بهره مند شویم.

دانش آموزان شین آباد از نظر درمان، تحصیل، بیمه و آینده مشکلی ندارند

وزیر آموزش و پرورش در خصوص رفع مشکل دانش آموزان شین آبادی نیز گفت: مشکل درمان آنها حل شده و اعمال جراحی زیادی بر روی صورت آنها در حال اجراست و مشکلی برای درمان ندارند.

دکتر فانی افزود: هزینه اسکان و جابجایی آنها به شهر تهران برای درمان از سوی آموزش و پرورش تأمین شده است و در مدتی که در تهران هستند معلم در اختیار آنها گذاشته خواهد شد و موضوع مستمری و بیمه آنها نیز با همکاری معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور رفع شده است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد : احساس می کنیم الآن مشکلی برای دانش آموزان شین آباد از نظر درمان، تحصیل، بیمه و زندگی آینده آنها وجود ندارد.

دکتر فانی در خصوص ارائه تسهیلات به معلمان نیز گفت: ما در دولت یازدهم در سه حوزه هویت، منزلت و معیشت فرهنگیان در تلاش هستیم.

وی با اشاره به درک محدودیت های دولت، ابراز امیدواری کرد اقدامات مناسبی در سال 93 برای این قشر صورت گیرد.

برای استیضاح چیزی به من ابلاغ نشده است

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سؤالی در خصوص احتمال استیضاحش در مجلس گفت: مجلس در این زمینه اختیارات قانونی دارد و هر اقدامی را که در قالب قانون می تواند انجام دهد ما به آن احترام می گذاریم اما چیزی که به بنده ابلاغ شده باشد تاکنون نبوده است و من حضورم را در وزارت آموزش و پرورش به عنوان یک خدمتگزار در دولت یازدهم غنیمت می شمارم و امیدوارم تا زمانی که هستم بتوانم برای نظام تعلیم و تربیت کشور مؤثر باشم.

 تاریخ : چهارشنبه 19 شهریور 

www.jamejamonline.i


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد