تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

آموزش و پرورش پویا در گرو مشارکت های عمومی است


نماینده مجلس:

 آموزش و پرورش پویا در گرو مشارکت های عمومی است



 وی هدف اصلی بهبود روابط با اجتماع و ایجاد زمینه مناسب برای مشارکت فعال و معنادار والدین و سایر شهروندان در فعالیت های آموزشی و پرورشی را مدرسه عنوان کرد و گفت: با تغییر نگرش مردم می توان زمینه مناسب را برای برخورداری از حمایت، مشارکت و کمک های اجتماعی به آموزش و پرورش به وجود آورد. 

 

نماینده مجلس:

 آموزش و پرورش پویا در گرو مشارکت های عمومی است

مهاباد - ایرنا - نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: دست یافتن به یک آموزش و پرورش پویا با جلب مشارکت های عمومی در جامعه میسر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،'محمد قسیم عثمانی' روز دوشنبه درجلسه شورای آموزش و پرورش بوکان اظهار کرد:رابطه مدرسه و اجتماع فرآیندی تعاملی و مداوم است که تداوم این امر باعث شکل گیری مشارکت آگاهانه مردم شده و این مهم باعث اثربخشی وکارآیی بیشتر درمدارس می شود. 

وی هدف اصلی بهبود روابط با اجتماع و ایجاد زمینه مناسب برای مشارکت فعال و معنادار والدین و سایر شهروندان در فعالیت های آموزشی و پرورشی را مدرسه عنوان کرد و گفت: با تغییر نگرش مردم می توان زمینه مناسب را برای برخورداری از حمایت، مشارکت و کمک های اجتماعی به آموزش و پرورش به وجود آورد. 

وی گفت: امروزه اساس پیشرفت و توسعه،تفکر گروهی است و تفکر گروهی جز با مشارکت همگان و آحاد مختلف جامعه تحقق پیدا نمی کند. 

عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در جهان امروز مشارکت و آموزش از پایه های بنیادین توسعه هستند ،اظهار کرد: با توجه به اینکه توسعه و پبشرفت آموزش و پرورش در نتیجه فعالیت های سه نهاد خانه، مدرسه و جامعه است از این رو همکاری این سه نهاد در امور آموزش و پرورش بسیار ضروری است.

وی یادآور شد: توسعه مشارکتهای مردمی و فعال کردن ظرفیت های نهفته در آموزش و پرورش باید در دستور کار شورای آموزش و پرورش شهرستان بوکان قرار گیرد. 

وی افزود: شورای آموزش و پرورش باید به دنبال تقویت حلقه ارتباطی میان مدرسه و خانواده ها باشد و در جهت اعتمادسازی برای مشارکت مردم در امر آموزش و پرورش عملکرد مدارس را کاملا شفاف کند. 

فرماندار بوکان نیز در این جلسه با اشاره به برخی راهکارهای اجرایی ریشه کن ساختن بیسوادی و انسداد مبادی ورودی بیسوادی در جامعه بر مشارکت سایر دستگاه های اجرایی در امر مبارزه با بیسوادی تاکید کرد و گفت: کمیته پشتیبانی سوادآموزی باید خلاقیت و ابتکارات جدیدی را در مبارزه با پدیده بی سوادی در شهرستان طراحی کند. 

جمال خسروی افزود: ابتکارات اتخاذ شده توسط دستگاه های اجرایی ذیربط باید نسبت به پدیده بیسوادی حساسیت و مسئولیت بیشتری را در جامعه ایجاد کنند. 

در پایان هریک از اعضای جلسه به بیان دیدگاه و اندیشه های خود در جهت بهبود جلب مشارکتهای مردمی جهت حمایت از آموزش و پرورش پرداختند. 

شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان غربی واقع است و 227 هزار نفر جمعیت دارد.

http://www.irna.ir/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد