تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

فانی گفت: شرمنده معلمان هستم!


فانی گفت: شرمنده معلمان هستم!


وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمان ما علی رغم اینکه در بین کارمندان دولت از بالاترین میزان باسوادی بهره‌مند هستند، متأسفانه برابر شأن و منزلت‌شان از حقوق و رفاه برخوردار نیستند و من از این جهت شرمنده معلمان هستم.


 

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در پایان نشست مشترک شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های کشور خاطرنشان کرد: طی ۱۰ سال آینده قریب به ۵۰۰ هزار معلم بازنشسته می‌شوند و برنامه‌ریزی ما باید به شکلی باشد تا در برابر این میزان خروجی، ۲۵۰ هزار نیرو را وارد آموزش و پرورش کنیم تا بتوانیم در یک افق نزدیک از کثرت نیروی انسانی شاغل در این وزارتخانه کم کنیم.

وی با بیان اینکه امروز به ازای هر ۱۱ دانش‌آموز یک معلم مشغول به کار است، ادامه داد: ما با ساماندهی نیروی انسانی و کاهش شاغلین و رسیدن به این مهم که به ازای هر ۱۵ دانش آموز یک معلم داشته باشیم، قادر خواهیم بود ضمن ارتقای کیفیت آموزش و پرورش به رفاه معلمان هم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

فانی با بیان اینکه رفاه و معیشت معلمان و بحث تجهیزات و فضای این مدارس نیازمند نگاه عمیق، عزم ملی و همه جانبه همه ارکان نظام است، افزود: معلمان ما علی رغم اینکه در بین کارمندان دولت از بالاترین میزان باسوادی بهره‌مند هستند، متأسفانه برابر شأن و منزلت‌شان از حقوق و رفاه برخوردار نیستند و من از این جهت شرمنده معلمان هستم.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: آموزش و پرورش امروز در مسیر کیفیت بخشی، تدوین و اجرای سیاست‌ها با موفقیت عمل کرده است و بازگشایی خوب و باشکوه مدارس در مهرماه نشانه‌ای از این موفقیت است.

وی با بیان اینکه مشی دولت و مسئولان ارشد نظام بر محوریت صرف و اتکا به دولت در امور نیست، افزود: اجرای طرح بسته‌های حمایتی کار بسیار مهم است که آموزش و پرورش را از برخی مشکلات کهنه و قدیمی رهایی داده است.

فانی بر دقت کنترل و نظارت در اجرای این طرح تأکید کرد و خواهان شناسایی و رفع اشکالات اجرایی، این طرح در اسرع وقت شد.

وی با تأکید بر سیاست کیفیت بخشی به عنوان راهبرد اصلی آموزش و پرورش، تصریح کرد: این موضوع یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و باید با قوت بیشتر و استفاده از ظرفیت تمام نهادها، آن را پیگیری کنیم.

وزیر آموزش و پرورش «آموزش حرفه‌ای معلمان» و «تأمین فضای آموزشی» را از اولویت‌های آموزش و پرورش در جهت رفع محرومیت آموزشی عنوان کرد و افزود: باید در یک برنامه زمان‌بندی و فرآیند مشخص، بهسازی منابع انسانی را با جهت‌گیری‌های خاص و منطقی دنبال کنیم تا کیفیت بخشی با قوت بیشتری ادامه پیدا کند.

وی تأکید کرد: باید تعمیر، تجهیز و نگهداری فضاهای آموزشی در سطح ملی و استانی فعال شود و مدیران کل استان‌ها با استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز و جذب منابع مشخص در قانون شوراها به این امر اهتمام ویژه داشته باشند تا بتوانیم یک سوم فضاهای آموزشی را که از استحکام مطلوبی برخوردار نیست به شکلی مدیریت کنیم تا در آینده به صورت مدارسی ایمن مورد استفاده قرار گیرد.

فانی صرفه‌جویی در مصرف انرژی‌ها و آب را در مدارس متذکر شد و تأکید کرد: مدیران کل باید با حساسیت‌های ویژه این موضوع را به مدیران مدارس گوشزد کنند تا بتوانیم از این سرمایه‌های ملی به نحو مطلوبی استفاده کنیم.

منبع: افکار نیوز

http://bield.info/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد