ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
تنظیم لایحه رتبه بندی معلمان
وزیر آموزش و پرورش به لایحه رتبه بندی معلمان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این لایحه تا آخر امسال به مجلس رفته و اجرایی شدن آن باعث تقویت انگیزه و شایستگی حرفه ایی معلمان خواهد شد.
تنظیم لایحه رتبه بندی معلمان |
فرهنگیان نیوز - تدبیر: وزیر آموزش و پرورش گفت: لایحه رتبه بندی معلمان تا پایان امسال به مجلس می رود. وی ادامه داد: یک رهبر آموزشی شخصیتی است که می تواند زیردستان خود را آن گونه هدایت کند که آن ها با عشق و علاقه کار کنند نه از ترس قوانین و مقررات به انجام وظایف بپردازند. فانی با بیان اینکه مدیران در آموزش و پرورش باید محبوبیت و مقبولیت داشته باشند خاطرنشان کرد: وقتی مدیری در نزد همکاران محبوبیت و مقبولیت داشته باشد کار ساده و سریع انجام می شود. وزیر آموزش و پرورش گفت: من معلمان را به پذیرش این نکته توصیه می کنم که قبول کنند ما در آموزش و پرورش نیازمند اخلاقیم و حاکمیت اخلاق کلید اصلی است و این نکته که، اگر دانش آموز ما را دوست داشته باشد حرف ما را می پذیرد و رفتارمان را تقلید می کند غیر قابل انکار است. فانی گام اول در تربیت را جلب اعتماد معرفی کرد و تاکید کرد: ما برای تربیت فرزندانمان در مدرسه نیازمند جلب اعتماد آن هاییم و مدیران مدارس برای انجام بهتر وظایف باید اعتماد اولیا، مردم و دانش آموزان را جلب کنند. این مسئول تصریح کرد: ما وقتی می توانیم به تربیت دانش آموزان امیدوار باشیم که بتوانیم نصیحت را در او نهادینه کنیم و اگر توانستیم در او تغییر رفتار ایجاد و رفتار زیبنده اسلامی را در او نهادینه کنیم می توانی ادعا کنیم که تربیت شکل گرفته است. فانی یکی از سیاست های جدی آموزش و پرورش را مدرسه محوری دانست و ادامه داد: ما معتقدیم جایی که در آن تربیت شکل می گیرد نه در ادارات آموزش و پرورش و نه در وزارتخانه است بلکه تنها در مدارس است که این امر تحقق می یابد و بستر مناسب شکل گیری تربیت مدرسه است. وزیر آموزش و پرورش ادارات را موظف به تبعیت از مدرسه دانست و گفت: این ادارات هستند که باید از مدرسه تبعیت کنند نه مدارس که این رویکردی کارساز در نظام تعلیم و تربیت است. این مسئول بیان داشت: لازمه مدرسه محوری سه عنصر است که این سه عنصر عبارتند از: اخلاق و روابط انسانی، مشارکت پذیری و مشارکت جویی و تمرکز زدایی و تفویض اختیار. وی در ادامه گفت: دانش آموزان باید در مدرسه خود را آماده کنند برای حضور در جامعه و مسئولیت پذیری اما متاسفانه امروز خلاء عظیم در مدرسه این است که دانش آموزان کمتر با مهارت های زندگی آشنا می شوند. فانی با اشاره به نیرو انسانی در آموزش و پرورش گفت ما در این بحث سه نکته را مدنظر قرار داده ایم که عبارتند از: منزلت، هویت و معیشت و من به عنوان عضوی از خانواده آموزش و پروش معتقدم اگر به این سه نکته به طور کامل برسیم یقینا نظام آموزشی بهتری خواهیم داشت. وزیر آموزش و پرورش به لایحه رتبه بندی معلمان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این لایحه تا آخر امسال به مجلس رفته و اجرایی شدن آن باعث تقویت انگیزه و شایستگی حرفه ایی معلمان خواهد شد. وی گفت: وزارت آموزش و پرورش در عین حال که درگیر حل و فصل مشکلات اقتصادی است از کیفیت دادن به آموزش و پرورش غافل نبوده و 2500 میلیارد ریال به کیفیت بخشی اختصاص داده است. وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: امسال ما 210 هزار میلیارد ریال بودجه در اختیار داریم که 99 درصد آن حقوق معلمان است و در کشور به طور ماهانه بیش از 15 هزار میلیارد ریال حقوق در آموزش و پرورش پرداخت می شود. فانی در انتها به مشکلات معیشتی معلمان اشاره کرد و گفت من شرمنده همکاران هستم چون هنوز توفیق رسیدگی به مشکلات اقتصادی معلمان را پیدا نکرده ام اما ان شاالله در آینده به این امر رسیدگی خواهم کرد. http://www.farhangiannews.ir/ |