تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

ما نمی خواهیم دچار شکست تاریخی شویم

نامه ی سرگشاده به رئیس جمهور

ما نمی خواهیم دچار شکست تاریخی شویم


 

به نام خداوند جان و خرد

 

جناب آقای روحانی رئیس جمهور محترم ایران اسلامی

امروز عبور از مزرعه زندگی بسیار سخت و دشوار و برای اکثر معلمان شاغل و بازنشسته غیر قابل تحمل شده است. تلخی مضاعف است برای کشوری که معلمانش در گردباد ناملایمات زندگی که خودشان در آن دخیل نبودند محو شوند بطوریکه در بعضی مواقع به خود و کار خویش افتخار نکنند. گرانی لجام گسیخته، معلمان را زمین گیر کرده و قادر نیستند پاسخگوی احتیاجات طبیعی فرزندان خویش باشند و در مقابل این درد و رنج، وزیر محترم وزارتخانه کشور ساز ما فقط اعلام شرمندگی می کند.

چه گویم که ناگفتنش بهتر است            زبان در دهان پاسبان سر است

 

آقای رئیس جمهور

ما وظیفه ی مهم تربیت نوباوگان و ارتقاء آنان به شهروند خوب را برعهده داشته و داریم و نابسامانی در آموزش و پرورش به جای تبدیل فرزندان این مرز و بوم به شهروندان خوب از آنان انسان های سرگردان و بی هدف می سازد که می توانند صبح روشنایی هر ملتی را به شبی ظلمانی تبدیل کنند.

غافل مشو از شمع شب افروزِ معلم

 

جناب رئیس جمهور

قبول داریم معلمان زیادند ولی زیادی نیستند! تاریخ معاصر ایران روشنگر این واقعیت تلخ تاریخی است که نهاد آموزش و پرورش این سرزمین زرخیز همیشه با مشکل کسری بودجه مواجهه بوده است و هنوز مردی بزرگ و آینده نگر سُکان این وزارتخانه کلیدی را در اختیار نگرفته که بتواند امیدوارمان کند که خورشید شبانگاهی می رود تا روزی دیگر را بیآغازد و قلب مالامال از درد و رنج ما را تسکین بخشد و غنچه ی سرخ امید را در قلب مان شکوفا سازد و ما را از این تبعیض درون سازمانی و برون سازمانی نجات دهد. چون دوست نداریم و نمیخواهیم دچار شکست تاریخی شویم.

دلم میان دو دریای سرخ مانده سیاه!

 

رئیس محترم شورای انقلاب فرهنگی

مشکل آموزش و پرورش یک مسأله ی ملّی است و نه یک معضل صنفی تنها در این صورت یک اراده عمومی می طلبد تا با اقدامی همه جانبه باعث تحکیم یک تفاهم فراگیر شویم و منزلت فرهنگیان را افزایش دهیم و در این قشر فرهنگ ساز احساس رضایت مندی به وجود آوریم. چرا که آنان شدیداً احساس بی عدالتی نسبت به سایر کارمندان دولت دارند. آقای رئیس جمهور آیا رواست در دولت تدبیر و امید همچنان شکاف رفاهی بین کارمندان همتراز دولت خودنمایی کند؟!

      در پایان توفیق همگان را در شناخت جایگاه رفیع علم و فرهنگ آرزومندم و برای خوب دیدن شما و همه ی دلسوزان این خانه ی پدری دعا می کنم.

  این همه اندوه در وجودم و من لال

                                  این همه غوغاست در کنارم و من دور!

 

                                                 شعبانی

                                                  دبیر بازنشسته آموزش و پرورش اصفهان

http://www.isfkafa.ir/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد