تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

حقوق 4 تا 5 میلونی برای معلمان

چند روز پیش اخباری را با این عنوان خواندم

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش برای تعیین حقوق 4 تا 5 میلیون تومانی خبر داد.

سال آینده سیاست آموزش و پرورش سیاست انقباضی خواهد بود، سیاست وزیر نیز این است که جمعیت معلمان در 800 هزار نفر برسد به این شکل که 80 درصد نیروی آموزشی و 20 درصد نیروی اداری باشد و با این روش حقوق 4 تا 5 میلیون تومانی را برای معلمان پیش‌بینی خواهیم کرد .

ایشان شرط رسیدن حقوق معلمان به رقم فوق را کاهش جمعیت معلمان به 800 هزار نفر اعلام کرده اند.

اولین نکته این که اگر شما هم اکنون توان پرداخت 5 میلیون تومان به 800 هزار معلم را دارید در نتیجه توان پرداخت 5/2 میلیون تومان را برای جمعت 1میلیون و 600 هزار معلم را خواهید داشت. حال که جمعیت معلمان کمتر از 1 میلیون 200 هزار نفر است این گوی و این میدان بسم الله . 5 میلیون تومان هم پیشکش شما .

نکته دوم شرط شماست که ما را به یاد حکایت مولانا «عاشق شدن پادشاه بر کنیزک رنجور» می اندازد که فرمود:

آن یکی خر داشت و پالانش نبود                                             یافت پالان گرگ خر را در ربود

کوزه بودش آب می‌نامد بدست                                               آب را چون یافت خود کوزه شکست

تا آن زمان که شما به جمعیت 800 هزار نفری معلمان برسید، آن سبو بشکسته است و آن پیمانه ها هم ریخته.

نکته سوم اینکه بهتر نیست این ایده خوبتان را به کشور دوست و همسایه یعنی چین صادر کنید . اگر مشکلات معلمان هر کشوری را به نسبت معلمان آن بسنجند من که فکر می کنم مشکلات کشور چین با آن جمعیت و تعداد معلمانش به مراتب بیشتر از ایران است.  

اما «با این همه آن رنج شما گنج شما باد» اگر مشکل شما با جمعیت 800 هزار نفری معلمان حل می شود می توانید برای رسیدن به هدف خود از پیشنهاد های زیر استفاده کنید.

  1. از فرهنگیان بخواهید عدد بیاورند و از بین آن ها 800 هزار نفر را  انتخاب کنید و به آن ها حقوق 5 میلیونی بدهید.
  2. بودن یا نبودن معلمان که اهمیتی ندارد می توانید 300 هزار معلم را همین طوری عشقی حذف کنید تا الباقی حقوق 5 میلونی بگیرند.
  3. معلمان مازاد را بفرستید دنبال نخود سیاه هم درآمدش خوب است هم 800 هزار معلم دیگر حقوق 5 میلیونی می گیرند.
  4. تعدادی دانش آموز مثل آن دانش آموز بروجردی یاد تعدادی معاون گمرک خرمشهر اجیر کنید خود به خود جمعیت معلمان به 800 هزار نفر خواهد رسید.
  5. جمعیت معلمان را بسپارید به همان چیزهایی که قبلا می سپردید. مثلا رفاه و معیشت معلمان را به چه چیز سپردید به همان ها بسپارید مطمئن باشید جمعیت معلمان به زیر 800 هزار نفر هم خواهد رسید.
  6. شما که عنوان رئیس مرکز فناوری اطلاعات را به یدک می کشید در این زمینه می توانید از فناوری اطلاعات کمک بگیرید. شما می توانید از فناوری دایورت( Divert ) استفاده کنید. هم خیلی کلاس دارد و علمی است هم سابقه استفاده از این فناوری در آموزش و پرورش به مراتب پاسخ داده است.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش بیش از این سلول های خاکستری مغز من پاسخ گو نیست حتما از سایر مشاوران هم کمک بگیرید.

                                                                                                  علی بهشتی نیا


وبلاگ صریر
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد