تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

رتبه بتدی معلمان

رتبه بتدی معلمان


افزایش تا ۳۰۰ هزارتومانی حقوق‌ معلمان

انتشار در چهارشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۴ مدیر ۳ روز قبل

به نقل از روزنامه ایران : موضوعی که علی اصغر زارعی نایب رئیس دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر آن تأکید می‌کند و می‌گوید: «یکی از مطالبات جدی نمایندگان مجلس از وزیر آموزش و پرورش بحث رتبه‌‌بندی معلمان است. بارها هم در جلسات گوناگون از وزیر آموزش درخواست کرده‌ایم که این طرح را به مجلس ارائه دهد و البته او نیز تأکید داشت که لایحه آماده ارائه به مجلس است.»

براساس لایحه‌ای که آموزش و پرورش تنظیم کرده، نظام رتبه‌بندی معلمان تغییر می‌کند، نظامی که بر اساس آن چهار رتبه «مربی معلم»، «استادیار معلم»، «دانشیار معلم» و «استاد معلم» برای معلمان در نظر گرفته شده است. در بخشی از نظام رتبه ‌بندی حرفه‌ای معلمان و جذب و تأمین منابع انسانی آموزش و پرورش، داشتن حداقل درجه علمی مورد نیاز برای کسب آن رتبه، تجربه خدمت مورد نیاز، کسب امتیاز لازم در ارزشیابی‌های ملی برای رتبه‌‌بندی تعریف شده است. البته ارائه مقالات و تألیفات علمی مناسب در زمینه موضوعات آموزش و پرورش و پیشرفت تربیتی و تحصیلی دانش‌آموزان، در ارزشیابی فعالیت‌های معلمان در کانون توجه مسئولان آموزش و پرورش در این لایحه قرار می‌گیرد.

محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، درباره علل تأخیر این لایحه به مجلس می‌گوید: «این تأخیر به علت بررسی منابع مالی و اعتباری لایحه بود. ما باید بررسی می‌کردیم که منابع مالی را چگونه به دست آوریم تا بتوانیم بعد از ابلاغ لایحه افزایش حقوق معلمان را داشته باشیم. البته هیأت دولت چندین جلسه برای بررسی لایحه برگزار کرد و تصمیم‌گیری نهایی هم امروز در هیأت دولت انجام می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: البته امروز مشخص می‌شود که این طرح در قالب لایحه به مجلس برود یا در هیأت وزیران تصویب شود و به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شود. اگر هیأت دولت به توافق برسند و این لایحه را به آموزش و پرورش ابلاغ کنند از سال آینده مجبور به اجرای این لایحه هستیم و پیش‌بینی کرده‌ایم کف افزایش حقوق ۱۵۰ هزار تومان خواهد بود و این رقم بر اساس رتبه‌‌بندی معلمان تا ۳۰۰ هزار تومان هم افزایش پیدا می‌کند.»

وی ادامه می‌دهد: رتبه‌بندی معلمان سبب ایجاد انگیزه و رقابت مثبت بین معلمان خواهد شد، ضمن آنکه با اجرای این طرح نه تنها پویایی و سیستم جذب و نگه‌داشت معلمان تغییر خواهد کرد، بلکه این امر به توانمندسازی معلمان نیز منجر خواهد شد.

اگر این طرح به نتیجه مطلوب برسد به عنوان یکی از برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش بخشی از نظام را اصلاح خواهد کرد.

به نقل از

گروه اهالی فرهنگ در واتساپ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد