تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

مطالبات فرهنگیان البرز



«به نام خدا»


مطالبات فرهنگیان استان البرز

در اردیبهشت 1394


تهیه و تنظیم: علی حدادیان

دبیر فیزیک ناحیه یک کرج



«به نام خدا»


«تصور نکنند که آموزش و پرورش دستگاهی هزینه بر است و تولید ندارد، بلکه اینجا دستگاهی است که هر چه شما هزینه کنید، به طور مضاعف دستاورد خواهید داشت.»

(مقام معظم رهبری)


اینجانب علی حدادیان فوق لیسانس فیزیک با 29 سال سابقه و تجربۀ تدریس در استان البرز مشغول به خدمت هستم. به حرمت تقدس کلاس درس همواره با وضو سر کلاس حاضر می شوم و تا به حال دانش آموز خودم را به طور خصوصی درس نداده ام. 

نخست سخنی دارم با معلم خودم جناب آقای دکتر فانی که به بنده درس اخلاق و ریاضی آموختند. یادم نمی رود در سال 63 و 64 که استاد فانی به ما ریاضی آموزش می داد می فرمود : « باید دو طرف معادلات ریاضی توازن داشته باشد. »  ولی وقتی وارد آموزش و پرورش شدیم نامعادله ریاضی را دیدیم. یادم هست ایشان در درس هندسه فرمودند : « سه ضلع یک مثلث متساوی الاضلاع برابرند. » ولی ما نابرابری دیدیم. فرمودند : « نیمساز در بعضی مثلث ها عمود منصف هم است. » ولی ما انصاف ندیدیم. فرمودند : « در دایره فاصلۀ تمام نقاطِ محیط تا مرکز یکسان است. » ولی ما معلمان فاصلۀ خود را تا مرکز بسیار زیاد دیدیم. بطوری که بنده در سی سال خدمتم فقط و فقط وعده شنیدم. با تمامی دشواری های معلمی ساختیم و هیچ زمانی شارژ روحی نشنیدم. بلکه هر روز نسبت به قبل افسرده تر و نسبت به برنامه های آموزش و پرورش کم علاقه تر شدیم. با این حال ماندگاریمان را مدیون لطف خداوند و ایمان به آیندۀ روشن سرزمینمان می دانیم. بنده ناراحتم که به معلم خودم (آقای فانی) در دفتر مدرسه گفته می شود که ایشان کوتاهی کرده است.

امیدوارم مطالبات واقعی و منطقی که از طرف همکاران معلم به سمع شما رسانده می شود مورد توجه جدی قرار گیرد. ما این انقلاب را به راحتی به دست نیاورده ایم که به سادگی از دست بدهیم. این انقلاب وارث خون شهدای گرانقدر است که نام آن ها در تمام کوچه و خیابان های این مرز و بوم تشعشع می کند.

جناب دکتر فانی، معلم عزیزم، همیشه از شما تصویر خوبی در ذهن معلمان کردستان و شاید معلمان ایران در دهه شصت وجود دارد. در آن سال ها، استعدادهای درخشان با تدبیر شما در استان شناخته شدند. نفرات ممتاز کنکور در کردستان بی رقیب بودند. از شما و مدیریت تان به نیکی یاد می شد. سالهای بعد که ارزشیابی و امتحان بی ارزش شد و نمرات بی پایه و اساس در کارنامه دانش آموزان مملکت سرازیر شد کمبود شما احساس می شد. گذشت و گذشت تا به دوران کنونی رسید و دکتر روحانی وزارت مهم و با ارزش آموزش و پرورش را به شما محول کردند. کاش در اوج با آن پیشینه عالی از آموزش و پرورش خداحافظی می کردید. کاش وزارت را قبول نمی کردید چون بنده تحمل حرف های منطقی همکاران را که در دفتر مدرسه به شما نسبت می دهند و همه شما را مقصر می دانند، ندارم. کاش شما که روزی با ما بودید، بر ما نمی شدید. کاش برای همکارانتان تلاش می کردید در حد وزیر بهداشت. کاش با یک اقدام جسورانه خاطرات شیرین دهه شصت را برای ما تداعی می کردید. آقای رئیس جمهور به اعتبار پیشینۀ خوب جنابعالی وزارتخانۀ مهم آموزش و پرورش را به شما سپردند تا امید را به معلمان ایران برگردانید. ولی این چنین نشد. 

هنوز هم بنده به خودم اجازه نمی دهم لب به بدگویی شما باز کنم ولی به عنوان نماینده معلمان استان البرز، توصیه می کنم شما در اتاق وزارت نیم ساعت وقت بگذارید و سری به قسمت فیش حقوقی همکاران در پروتال وزارت بزنید. به صورت اتفاقی فیش چند نفر از همکاران را مشاهده بفرمایید. اگر زحمتتان نشد قسمت کسورات را هم نیم نگاهی بیندازید و فکر کنید وزیر نیستید. ببینید معلمان با 900 هزار تومان دریافتی که شاید قسمت اعظمش را هم بابت اقساط ( اجاره خانه و غیره ) هزینه می کنند چگونه روزگار می گذرانند. 

اگر شما به مسئله افزایش جمعیت ایران اعتقاد دارید مطمئن باشید که باعث اصلی تک فرزندی فرهنگیان شما هستید.

باعث دو شغله بودن فرهنگیان شما هستید.

در آمار طلاق فرهنگیان سهیم هستید.

در امراض و مشکلات روحی معلمان سهم دارید.

در قطع صله رحم همکاران گناهکارید.

مخصوصاً در افسردگی خانواده های فرهنگی سهیم هستید.

در کم سوادی عده ای از فرهنگیان و به روز نبودنشان نقش دارید.

البته آقای دکتر فانی وزیر محترم آموزش و پرورش، می دانیم که این بدبختی ها فقط به وزارت شما و دوران شما و دوران تدبیر و امید بستگی ندارد ولی انتظار این است چون حضرتعالی از بدنه آموزش و پرورش هستید، می توانید کاری انجام دهید که در تاریخ برای همیشه به جای فانی، همواره باقی باشید و بدرخشید و دوباره به دوران اوج خود بازگردید.

به نقل از فرهنگیان 59 تلگرام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد