تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

10 سال پیش  در چنین روزی ...

25     فروردین          85


تا ریخچه تشکل های صنفی معلمان

بیانیه بیست و چهارم – 25و26 فروردین 85 شهرکرد

 

در جلسه 16 اسفند 84 تشکل های صنفی معلمان قرار شد گردهمایی بعدی در فروردین ماه 85 برگزار شود . کانون صنفی فرهمگیان چهارمحال بختیاری میزبانی ان را بر عهده گرفت . طبق روش معمول گردهمایی تشکل ها ، ابتدا هر تشکل گزارش و پیشتهاد خود را جهت تصمیم گیری به تشکل ها ارائه می کند . در روز اول گردهمایی (25 فروردین) ابتدا رئیس سازمان آموزش و پرورش چهارمحال بختیاری به تشکل های صنفی خوش امد گفت و برای انان آرزوی موفقیت نمود . پس از آن آقای تمدن نماینده ی شهرکرد و عضو کمیسیون بودجه مجلس ، گزارشی از بودجه آموزش و پرورش و لایحه ی مدیریت خدمات کشوری و موانع و مشکلات پیش رو را به اطلاع نمایندگان معلمان کشور رساند و به سئوالات آنان پیرامون موضوع مذکور پاسخ گفت . نماینده ی شهر کرد در مجلس شورای اسلامی تاکید نموئ ، تلاش گردد که لایحه مدیریت خدمات کشوری تا آخر سال 85 تصویب گردد .

وگرنه سال 86 به علت این که سال آخر مجلس هفتم است ممکن است تصویب و اجرای ان با مشکلاتی مواجه گردد . ایشان گفتند : بنده طی ملاقاتی که در تعطیلات نوروز با آقای احمدی نژاد رئیس جمهور داشتم ایشان گفتند : بنده تصمیم دارم با سه (ر) مبارزه کنم . رانت خواری – رشوه خواری – رابطه بازی . که آقای تمدن در جواب ایشان گفتند این کار بسیار مشکلی است . پس از سخنرانی نماینده شهرکرد ، تشکل های صنفی در بعد از ظهر و شب به بحث و گفت و گو پیرامون محتوای بیانیه پرداختند و سرانجام بیانیه زیر صادر گردید .

        در حاشیه گردهمایی ، اقای مرتضوی نماینده فارسان به اتفاق همکاران به بازدید یکی از مراکز دیدنی شهر فارسان رفتند که ضمن آن از مسئولان خواستند پی گیر اجرای خواسته ها و مطالبات معلمان باشند . مجلس دولت و مسئولان همگی معتقدند به تعبض و تضییع حقوق معلمان هستند ولی متاسفانه میان گفته و عمل چندین هزار منزل است !!!

لایحه مدیریت خدمات کشوری سه سال و نیم در مجلس مورد بررسی قرار گرفت و به گفته ی برخی مسئولان حدود 5000 ساعت کارشناسی شد ولی باز تصویب آن با اشکالاتی نظیر ار مالی برای دولت مواجه شد . آیا قبلا بار مالی آن در قانون پیش بینی نشده بود ؟ هر قانونی که تصویب می شود برای دولت بار مالی خواهد داشت . پیش بینی منابع مالی به عهده مسئولان ذیربط است . مثلا با منطبق نمودن ساعت کشور با ساعت جهانی بدون فروش نفت ، می شود بخشی از بودجه آن را تامین نمود . چرا گره ای را که با دست می توان باز کرد به دندان واگذار کنیم .

 

به نام خداوند جان و خرد

بیانیه پایانی همایش تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور

شهر کرد – فروردین 85

        با اهداء سلام به محضر ملت بزرگ ایران به ویژه فرهنگیان آزاد اندیش و عدالت خواه و ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته ی وحدت ، هفته ی بزرگداشت مقام معلم و همچنین پیروزی بزرگ فرزندان ملت رشید اسلام در زمینه ی فناوری صلح آمیز هسته ای توسط دانشمندان ایرانی ، دانش آموزان دیروز و نخبگان امروز .

همکاران گرامی بی تردید همان گونه که مخالفت با هر گونه تبعیض در صحنه ی بین المللی را ناروا شمرده و وظیفه ی خود می دانیم که نسبت به آن اعتراض نمائیم ، در داخل از وجود تبعیض های آشکاری که همه مسئولان بر وجود آن معترف هستند در رنجیم و سکوت در این زمینه را جایز نمی شماریم . بر این اساس و مطابق وعده ای که در گزارش تجمع تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور در  مجلس در تاریخ 16 اسفند 84 داده بودیم ، یک بار دیگر در تاریخ 25 و 26 فروردین 85 در شهرکرد (چهار محال بختیاری) گرد هم آمدیم و پس از بحث و بررسی فراوان ، ضمن درک شرایط خاصی که از نظر بین المللی با آن مواجه هستیم و به منظور جلوگیری از سوء استفاده ی بدخواهان ، تصمیمات زیر اتخاذ گردید که امیدواریم همکاران فرهنگی با حمایت خود مارا برای پیگیری های بعدی یاری نموده و بار دیگر بر عزم خود برای دفاع از حقوق صنفی تاکید نمایند .

        از آنجایی که بسیاری از وعده های مسئولان در دولت و مجلس که می بایست در بودجه ی سال 85 عینیت مس یافت عملا به فراموشی شپرده شده است از جمله : وعده ی دو برابر نمودن قدرت خرید معلمان در طی 4 سال تنها به افزایش 3 درصدی در سال 85 آن هم با تبلیغات گسترده و تحقیر آمیز منتهی گردید و نظام هماهنگ حقوق و پرداخت که از ابتدا دغدغه ی فرهنگیان بوده است در هاله ای از ابهام قرار دارد و دو ماه پاداش که از حقوق مسلم فرهنگیان بوده به بهانه ی جمعیت زیاد فرهنگیان از آنها سلب شده است و انتقادهای مکرر فرهنگیان و تشکل های صنفی به طرح ارتقاء شغلی هنوز مورد توجه قرار نگرفته و علاوه بر آن فرم ناقص و کارشناسی نشده ی ارزشیابی 100 امتیازی نیز با اعتراضات گسترده ی همکاران مواجه و بر معضلات فوق افزوده است ، مقرر گردید تا به منظور پیگیری خواسته های فوق راه کارهای زیر اجرا گردد :

1- به مناسبت 12 اردیبهشت درخواست تجمع یا راهپیمائی در تهران و با حضور شما عزیزان ، همانند کارگران که هر ساله در روز 11 اردیبهشت مراسن روز جهانی کارگر را برگزار می کنند ، ارائه گردد که این درخواست قبلا توسط تشکل تهران انجام شده است و امیدواریم که مسئولان این بار با پاسخ مثبت خود و صدور مجوز برگزاری این مراسم به وظیفه ی قانونی خود عمل نمایند .

2- هم زمان در تاریخ 12 اردیبهشت از ساعت 10 ال 12 همکاران فرهنگی با عنایت به ماده ی 2 بخشنامه ی شماره ی 101214/43/4/1 مورخ 17/10/80 وزارت کشور با اطلاع مسئولین ذیربط در مراکز استان ها در سازمان ها و در شهرستان ها در ادارات آموزش و پرورش جمع خواهند شد .

2- اگر به هر دلیلی تا تاریخ 5/2/85 مسئولان از پاسخ به درخواست قانونی تهران جهت برگزاری تجمع یا راهپیمائی مخالفت نمایند ضمن اینکه همکاران تهرانی نیز بند 2 را اجرا خواهند کرد در روز 16 اردیبهشت در شیفت صبح و عصر در رنگ دوم به صورت نمادین در دفتر مدرسه جمع می شویم و به بحث پیرامون راه های پیگیری مسائل صنفی خواهیم پرداخت .

       بدیهی است همکاران محترم در روزهای بعد همچون گذشته این ساعت را جبران خواهند نمود . امبدوارم مسئولان کشور با عنایت به این اقدام حداقلی و نمادین همکاران فرهنگی به خواسته های به حق همکران پاسخی شایسته دهند :

همکاران فرهیخته

تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور ، برنامه ریزی های آینده ی خود را با توجه به پیامی که از پاسخ مثبت یا منفی شما به فراخوان فوق دریافت می نمایند تنظیم خواهند نمود .

اتحاد و هماهنگی ، رمز پیر.وز و موافقیت است


کانون صنفی معلمان ایران (تهران) – کانون صنفی فرهنگیان یزد – انجمن صنفی فرهنگیان خراسان – کانون صنفی فرهنگیان اصفهان – کانون صنفی فرهنگیان شیراز  - کانون صنفی فرهنگیان خراسان – کانون صنفی معلمان اردبیل – کانون صنفی معلمان همدان – کانون صنفی معلمان کرمنشاه – کانون صنفی معلمان آذربایجان شرقی – کانون صنفی معلمان ارورمیه – کانون صنفی معلمان مازندران – کانون صنفی معلمان نکا – کانون صنفی معلمان قائم شهر – کانون صنفی معلمان کرمان – کانون صنفی معلمان شهر ری – کانون فرهنگیان اسلامشهر – کانون معلمان آستانه ی اشرفیه – کانون صنفی فرهنگیان قم – کانون صنفی فرهنگیان ابهر – انجمن صنفی فرهنگیان خمینی شهر – کانون صنفی معلمان لاهیجان – کانون صنفی معلمان دماوند .

دبیرخانه ی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور

چهارمحال و بختیاری

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد