تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

نگاهی به اعتراضات صنفی معلمان در 50 سال اخیر

نگاهی به اعتراضات صنفی معلمان در 50 سال اخیر

دو ماهنامه چشم انداز شیرزاد عبداللهی


http://www.meisami.net/cheshm/Cheshm/Cheshm/ch66/ch66-30.htm

موضوع: آخرین اخطار EI درباره پرداخت حق عضویت

  

سلام همکاران گرامی، با توجه به نامه رسیده از دبیرکل آموزش بین الملل (EI) در مورخه ۱۸ آپریل ۲۰۱۸ با عنوان «آخرین یادآوری - پرداخت حق عضویت»، چنانچه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران تا ۳۰ ماه جون ۲۰۱۸ حق عضویت خود را پرداخت نکند، از عضویت در EI حذف خواهد شد. در این نامه (که آن را در ذیل مشاهده می فرمایید) خاطر نشان شده است که شورای هماهنگی حق عضویت خود را در سال های ۲۰۱۶، ۲۰۱۷، و ۲۰۱۸ پرداخت نکرده است و بنابر ماده ۶، ۷، و ۱۹ اساسنامه آموزش بین الملل یک وظیفه، تعهد، و تکلیف الزامی است. 


اینجانب هم پیش از این بارها و بارها این مهم را خاطر نشان کردم (لطفا نامه ۵ فبریه ۲۰۱۸ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ را مطالعه بفرمایید)، اما متاسفانه گویا اهمیت عضویت در یک جامعه بین المللی برای برخی از همکاران جا نیافتاده است. به خصوص برای آن کسانیکه در این چند ساله اخیر به هر نحو ممکن برای حذف شدن شورای هماهنگی از عضویت آموزش بین الملل کارشکنی و سنگ اندازی کردند. 

این درحالی است که عضویت در EI، در نهایت در سال ۱۳90 با تلاش اینجانب و سایر همکاران و نیز با اهدای هزینه های فراوان به طور رسمی به انجام رسید. همچنین نمایندگان کانون های صنفی و شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان در کنگره 5 و 6 آموزش بین الملل در برلین و آفریقای جنوبی شرکت کردند و صدای معلمان ایران را به جهانیان رساندند. اما متاسفانه از سال 92 که ریاست شورای مرکزی تشکل های صنفی فرهنگیان به کانون معلمان همدان واگذار شد، کانون همدان نسبت به مصوبات شورای مرکزی در مورد پرداخت حق عضویت آموزش بین الملل «بی اعتنایی» کرد.

 اینجانب در مکاتبات فراوان از آموزش بین الملل تقاضا کردم که با تصمیم هیئت مدیره EI و با توجه به شرایط امنیتی ایران در صورت امکان حق عضویت را ببخشند و اینکه بعد از آن همه زحمات عضویت ایران لغو نشود. اما گویا با تغیر دبیرکل آموزش بین الملل و این طور که در نامه اخیر نوشته شده است با توجه به تصمیم هیئت مدیره در پنجامین جلسه آموزش بین الملل در بروکسل (از مورخه ۲۳ تا ۲۵ ژانویه ۲۰۱۸ که کلیه گزارشات آن در کانال تلگرام اخبار آموزش بین الملل منتشر شد) سیاست ایشان تغییر کرده است. در نامه نوشته شده تصمیم گرفته اند که در صورت عدم پرداخت حق عضویت، شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران را از عضویت در EI حذف کنند. 


همکاران به خاطر دارند که در جلسه اردیبهشت ماه سال ۱۳94 شورای مرکزی در اصفهان برگزار شد، مصوب شد که شورای مرکزی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران می بایست حق عضویت آموزش بین الملل را از منابع مالی مشخص شده (در جلسه) پرداخت نماید. در حالیکه که قبل از آن هم 5 عضو از اعضای شورای مرکزی سهم مالی خود را بابت عضویت پرداخت کرده بودند اما متاسفانه تهران و سه تشکل دیگر تکلیف مالی خود را پرداخت نکردند. 


اینجانب به عنوان مسئول بخش بین الملل بیش از 10 نامه به اعضای شورای مرکزی نوشتم اما متاسفانه کانون معلمان همدان با همدستی برخی اعضای کانون تهران در این مورد کارشکنی کردند و بدبختانه کانون همدان بجای اینکه استقلال خود را حفظ کند پیوند شومی با برخی اعضای هیات مدیره  متخلف از اساسنامه کانون صنفی معلمان بسته بود. آخر اینکه همان طور که مشاهده می کنید سیاست کانون صنفی معلمان (طیف سیاسی تجاری تهران) این شد که با کمک کانون معلمان همدان حق عضویت آموزش بین الملل را هر طور شده پرداخت نکنند تا آرزوی دیرین شان به فرجام برسد و عضویت شورای هماهنگی از آموزش بین الملل لغو گردد. 


همکاران فعال صنفی شاهد هستند که این آقایان همان کسانی هستند که از همان روز نخست مخالف پیوستن کانون های صنفی معلمان ایران به اتحادیه ها و سندیکاهای بین المللی بودند و حتی از موضوع ارسال دعوتنامه آموزش بین الملل برای شرکت در پنجمین کنفرانس آن در برلین ابراز بی اطلاعی کردند (لطفا پیام پاسخ به پیشنهاد استعفای رابط بین الملل را مطالعه بفرمایید). حالا امروز گویا فکر و خیال آقایان این است که با حذف شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، کانون صنفی معلمان (سیاسی تجاری تهران) خود را جایگزین آن نمایند. 


در پایان، از تمام اعضای شورای مرکزی، اعضاء کلیه تشکل ها و کانون های صنفی سراسر کشور و نیز از فعالان صنفی تقاضا می کنم که برای «حفظ عضویت» شورای هماهنگی در بدنه آموزش بین الملل، هر میزان پولی که می توانند به حساب مستقیم آموزش بین الملل (مندرج در نامه ۵ فبریه ۲۰۱۸ و باز پیوست شده در این پیام) واریز نمایند. 


همچنین از کانون معلمان همدان در خواست می شود مبلغ دو میلیونی که از سال 93 در حساب آنها بلوکه نگه داشته اند را بلافاصله به طور مستقیم به حساب (IBAN) آموزش بین الملل واریز کنند و در صورت علاقه «رسید پرداخت» آن را در گروه تلگرام شورای هماهنگی به اشتراک بگذارند.



به امید تغییر،

محمّد خاکساری

مسئول ارتباط بین الملل

مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه قلم معلم

۱۹ بهمن ۱۳۹۶