![](http://blogcod.parsskin.com/zibasazi/yahoo/29.gif)
ضرورت اخلاق شغلی
Latest News on Education
( تهیه و برگردان از: عبدالرحمان ایران نژاد )
آموزش بین الملل در آخرین اخبار آموزشی خود ( دهم فوریه 2012 ) بر وجود قوانین اخلاق شغلی تاکید می کند. آموزش بین الملل دست یابی به کیفیت مطلوب را، در روند آموزش همگانی، وجود اصول اخلاق شغلی دانسته و آن را به سود دانش آموزان ، آموزگاران، مدرسان و مسوولان آموزشی قلمداد می کند. این نهاد بین المللی صنفی اشعار می دارد که این ضرورت را برای بالا بردن اخلاق حرفه ای شغل معلمی ، در دو کارگاه ، اخیر، محلی آسیا – اقیانوسیه که در کشورهای سری لانکا و مالزی ، برگزار شد ، به سمع نمایندگان معلمان رسا نده است.
![](http://blogcod.parsskin.com/zibasazi/yahoo/29.gif)
ضرورت اخلاق شغلی
Latest News on Education
( تهیه و برگردان از: عبدالرحمان ایران نژاد )
آموزش بین الملل در آخرین اخبار آموزشی خود ( دهم فوریه 2012 ) بر وجود قوانین اخلاق شغلی تاکید می کند. آموزش بین الملل دست یابی به کیفیت مطلوب را، در روند آموزش همگانی، وجود اصول اخلاق شغلی دانسته و آن را به سود دانش آموزان ، آموزگاران، مدرسان و مسوولان آموزشی قلمداد می کند. این نهاد بین المللی صنفی اشعار می دارد که این ضرورت را برای بالا بردن اخلاق حرفه ای شغل معلمی ، در دو کارگاه ، اخیر، محلی آسیا – اقیانوسیه که در کشورهای سری لانکا و مالزی ، برگزار شد ، به سمع نمایندگان معلمان رسا نده است.
Codes of Professional Ethics for the teaching profession.
![](http://www.ei-ie.org/kroppr/eikropped/Code%20of%20Ethics_132879853213287985323569.jpg)
![](http://www.ei-ie.org/kroppr/eikropped/Code%20of%20Ethics_132879842213287984226205.jpg)
تمام آگاهان و دلسوزان اقرار می کنند که آموزش و پرورش کشور ما با وجود استادان و کارشناسان خبره ، آگاه به امور آموزشی و با تجربه و حتی با در دست داشتن نوشته ها و گنجینه های علمی ، آموزشی و اخلاقی کافی، هنوز هم لنگان لنگان به دنبال قافله ی تمدن طی طریق می کند و ده ها سال از علوم و فنون به روز عقب است . نسل قدیم از اینکه اکثر جوانانمان اخلاق و رفتار پسندیده و نیک پدران، مادران و اجدادشان را نیاموخته یا رها کرده اند تاسف می خورند و کاری از دستشان ساخته نیست . آموزگاران ، دبیران و مدرسان فرهیخته و مجرب که سالها پای تخته سیاه گچ خورده اند و در کلاسهای درس تجربه آموخته اند در تصمیم گیری های آموزشی ، تدوین کتب درسی و برنامه های آموزشی به بازی گرفته نمی شوند که حتی هیچ آزادی عملی در خلاقیت ، ابداع و کاربرد رفتارها و روش های نوین ندارند. مسوولان آموزش و پرورش که از حوزه های ستادی گرفته تا سطوح مدارس همه توسط محافل سیاسی و پیوند های خانوادگی و قومی انتصاب می شوند هر کدام در جهت منافع آنی و ظاهری خود در مدارس و بر روح و روان و اندیشه فرزندانمان اعمال سلیقه می کنند. غافل از اینکه پژواک اعمالشان بر خودشان بازتاب خواهد شد و محصول کشت نامیمونشان خوراک خود یا فرزندانشان خواهد بود. اکنون که تمام تشکل های صنفی معلمان بایکوت شده اند چاره ای جز اظهار نظر های انفرادی وجود ندارد . باشد که انبوهی از همین اظهار نظرهای تک تک دوستداران آموزش و فرهنگ کشورمان مرهمی بر دردهای مشترکمان بسازد و چون اندرزهای سیمرغ فردوسی خردمند فرزندانمان را از بیراهه ها و بد راه ها به راه نیاکان نیک پندارو نیک کردارمان رهنمون سازد.
به نقل از وبلاگ طیف صنفی کانون صنفی معلمان:http://www.ksmiran.blogfa.com/post-721.aspx