تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

8 سال پیش در چنین روزی...


      8 سال پیش در چنین روزی...
      25     مرداد            83



بنام خدای قلم و تعلیم

بیانیه پایانی همایش تشکلهای صنفی فرهنگیان سراسر کشور 25 مرداد 83 گیلان

همکاران گرامی،  فرهنگیان فرهیخته
حاصل فراموشی تعلیم و تربیت فقط تیرگی فضای فرهنگی و آموزشی نبود بلکه بیم آن می رفت که فرهنگ و فرهنگیان نسبت به تبعیض ها و بی عدالتی ها کرخت شده باشند و زنگ حق خواهی از زنگار سکوت ، دیگر به صدا در نیاید و حجب و ایثار در مرداب رکود و سکون تعفن بگیرد و فاسد شود و رندان گمان برند که به پایان رسید کار مغان .
اما هرگز چنین نبود ؛ در تنة سخت و خشکیده درختان ، حیات در جریان بود : جوانه ها زدند و شکوفه ها شکفتند و نرم نرمک  به حاصل نشستند بطوریکه « اعجب الکفار نباته » . گوشهایی که میل به شنیدن و چشمهایی که تمایل به دیدن نداشتند  به اذعان و اعتراف و اظهار شگفتی در آمدند ، اما افسوس که زبان و عمل همراه نبودند و در "هزار تو" ها داستانهایی دیگر بود.
اصرار بر اجرای طرح پر ایراد و اشتباه « ارتقاء شغلی » که خود موجب نارضایتی شغلی شده است : عدم وجود یک تعامل معقول و منطقی با تشکلهای صنفی و خواسته های بحق فرهنگیان « در رفع تبعیض و اجرای عدالت » عدم وجود برنامه ای کارآمد برای بهبود وضع تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم ، نگاه به آموزش و پرورش بعنوان بخش مصرفی و غیر مولد، عدم وجود اراده ای راسخ برای تغییرات مطلوب ، دستگیری دسته جمعی میزبانان نشست مرداد ماه همراه با ارعاب نمایندگان تشکلهای صنفی که در کلاسهای  یکی از مدارس رشت اسکان یافته و سپس در همان جا حبس شده بودند و... همه وهمه داستان هزارتوهای وزارت خانه ای است که عمق تاریک آن را با هیچ منبع نوری نمی توان دید.
نمایندگان شما علیرغم تمام تنگناها که خود شرح مفصلی دارد و در شرایطی نا هنجار در گیلان گرد هم آمدند و پس از بحث و تبادل نظر موارد ذیل را به تصویب رساندند :
1- تجمع در سازمانها و ادارات آموزش و پرورش در روز 13 مهرماه مصادف با روز جهانی معلم
2- حضور در مدارس و عدم حضور در کلاس از 14 تا 21 مهرماه 83
3- تداوم  تجمع یکشنبه ها در مقابل سازمانها وادارات آموزش و پرورش تا توقف احضارها و آزادی همکاران دستگیر شده
  4- ارائه کلیه خدمات و حقوق تعریف شده در قانون به فرهنگیان مانند سایر کارکنان دولت ( طبق ماد‌ة 41 )
5 - حضور در مدارس و عدم حضور در کلاس در روزهای 16 آبان و 15 آذر
6 -  استخدام معلمان حق التدریس
7 -  توقف پخش اخبار کذب توسط صدا و سیما در مورد فرهنگیان
 در خاتمه تشکلهای صنفی آمادگی خود را جهت هرگونه مذاکره و تعامل برای حل معضلات فرهنگ و فرهنگیان در هر زمان و مکان اعلام داشته و امیدوارند که متولیان امر با دور اندیشی و حسن نظر به پیشنهاد تشکلها نگریسته ، با فرهنگیان باب دوستی بگشایند تا در سایه آن از پرداخت هرگونه هزینه مادی و معنوی غیر ضروری جلوگیری گردد.

ضمناٌ هیچ تشکلی به تنهایی حق لغو بیانیه را ندارد مگر با صدور بیانیه ای جدید از سوی تشکلهای صنفی فرهنگیان سراسر کشور در صورت تحقق یافتن خواسته ها .
از تاریخ 25/5/83 یزد به مدت یک سال بعنوان دبیرخانه تشکلهای صنفی فرهنگیان سراسر کشور انتخاب می‌شود.
تصمیمات بعدی در گردهمایی بهمن ماه در مشهد مقدس گرفته خواهد شد. والسلام علیکم و رحمه ا... و برکاته


کانون صنفی معلمان ایران (تهران) - کانون صنفی فرهنگیان یزد - کانون فرهنگیان استان اصفهان- کانون صنفی معلمان کرمانشاه- کانون صنفی معلمان اردبیل- کانون صنفی فرهنگیان خراسان- کانون صنفی معلمان ارومیه- کانون صنفی معلمان کاشان- کانون معلمان همدان- کانون صنفی فرهنگیان خمینی شهر- کانون صنفی فرهنگیان شهرضا- کانون صنفی فرهنگیان تبریز- جامعه فرهنگیان آستانه اشرفیه- جامعه فرهنگیان الیگودرز- کانون فرهنگیان شیراز- انجمن صنفی استان چهارمحال بختیاری-کانون معلمان لاله جین- کانون فرهنگیان گیلان(رشت)-انجمن صنفی فرهنگیان  بجنورد و کانونهای صنفی فرهنگیان کردستان ، کهکیلوئیه و بویر احمد ، مشهد و گلستان که از حضور آنها در جلسه جلوگیری شد .
 


خبر

در پی فراخوان عمومی انجمن صنفی معلمان کردستان برای کمک و اهدا خون به مصدومین زلزله ی آذربایجان شرقی ، جمع کثیری از معلمان و شهروندان سنندجی در موعد مقرر ( ساعت 11 صبح ، روز پنج شنبه 24/5/91)در سازمان انتقال خون سنندج حاضر شدند و با اهدا خون صحنه هایی بی مانند از احساس مسئولبت و همدردی خلق کردند.انجمن صنفی معلمان کردستان ضمن سپاس و تشکر فراوان از همکاران گرانقدر، همچنان درود بی پایان خود را نثار فعالین جنبش کارگری و دانشجویی و زنان می کند که در کنار سایر شهروندان به فراخوان انجمن پاسخ مثبت دادند

به نقل از وبلاگ زانیاری کزدستان

http://www.zanyari90.blogfa.com/

توپ بیمه طلایی فرهنگیان

ین بار در زمین مجلس
توپ بیمه طلایی فرهنگیان
جام جم آنلاین: بیمه طلایی درونش خودش را می‌سوزاند و بیرونش مردم را؛ اما حالا که خبرها از منتفی شدن این بیمه برای بازنشستگان فرهنگی حکایت دارد، وزیر آموزش و پرورش امیدوار است قانونگذاران قانونی جدید را تصویب کنند تا دغدغه‌های درمان بازنشستگان برای همیشه رفع شود.

ادامه مطلب ...

مدیریت آموزشی(مدیریت در مدارس)

دبستان امام حسن(ع) منطقه 9

مدیریت آموزشی(مدیریت در مدارس)


مدیریت آموزشی نوعی مهارت در روابط انسانی است مدیر به عنوان رهبر برای تعیین هدفها و مقاصد جمع تلاش می کند و سعی می نماید در میان گروه وحدت و یگانگی ایجاد نماید و با درایت سازگاری را در میان جمع ایجاد نماید مدیر باید دید خاصی به برنامه و امور درسی داشته باشد و با شواهد و دلایل مستند و علمی نسبت به کار و کوششی که کارکنان آموزشگاه در اجراء برنامه ی درسی معمول دارند رغبت و احترام نشان دهد.
مدیریت آموزشی باید وسایل استفاده از عقاید و نظرهای دیگران و بکار بستن آنها را هم برای آنان فراهم نماید و با ایجاد محیطی سالم و آرام برای کارکنان آموزشگاه تمام کوشش خود را وقف آموزش و پرورش انسانی فعال و هدفدار نماید او باید مسئولیت تقویت وضع روحی کارکنان آموزشگاه را بر عهده بگیرد تا کامل شود.
مدیر باید در موارد زیر توانمند باشد
1

ادامه مطلب ...

پرداخت مابه‌التفاوت حقوق فرهنگیان تا پایان مرداد ماه

وزیر آموزش و پرورش وعده داد: پرداخت مابه‌التفاوت حقوق فرهنگیان تا پایان مرداد ماه  هیچگونه دغدغه ای برای معلم،کتاب و کلاس نداریم



گروه اجتماعی: حمید رضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش در ضیافت افطاری که به مناسبت روز خبرنگاربا حضور اصحاب رسانه های مختلف خبری در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد ضمن تشریح فعالیتهای وزارتخانه متبوع خود در نشستی صمیمانه پاسخگوی سوالات خبرنگاران این حوزه شد. به گزارش خبرنگار مردم سالاری وی با بیان اینکه مابه‌التفاوت افزایش حقوق فرهنگیان در سال 91 تا پایان مرداد ماه پرداخت می‌شود، گفت: امسال برای نخستین بار آموزش و پرورش در آغاز مهرماه هیچ‌گونه مشکلی در خصوص کمبود معلم، کلاس و کتاب ندارد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی گفت: از سال 90 تاکنون فعالیت‌های مختلفی در راستای عملیاتی کردن برنامه‌های سند تحول اجرا شده و می‌توان گفت یکی از پرکارترین سال‌های آموزش‌وپرورش در طول 33 سال گذشته بود.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه سند تحول یکی از بزرگترین اقدامات و تلاش‌های آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: از دوم مهرماه برنامه‌هایی جدید آموزش‌وپرورش آغاز می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه همه تلاش خود را برای جلب رضایت مقام معظم رهبری و آرامش خانواده‌های ایرانی به کار بسته و در این راه رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع‌رسانی و تقویت برنامه‌ریزی‌های آموزشی در اجرای این برنامه‌ها تاثیرگذار باشند.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر مشخص شدن تکلیف بیمه جانبازان فرهنگی بازنشسته، گفت: با توجه به اینکه قانون بیمه بازنشستگی در اختیار سازمان بازنشستگی قرار دارد و این سازمان اخیرا بیمه تکمیلی خود را با شرکت آتیه‌سازان منعقد کرده، لذا آموزش‌وپرورش نمی‌تواند بیمه دیگری را اجرا کند.

وی در توضیح بیشتر گفت: آموزش و پرورش زمانی که اعلام کرد می‌خواهد بیمه طلایی را برای بازنشستگان فرهنگی انجام دهد، به صورت داوطلبانه و با هدف خدمت‌رسانی به این قشر زحمت‌کش بود، اما بنا بر دلایلی پس از چهار ماه اجرای آن متوقف شد و قرارداد جدید به امضای طرفین نرسید.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون جدید، ارائه خدمات به جانبازان بازنشسته از بنیاد شهید خارج شده و به دستگاه‌ها اعلام شده و با توجه به اینکه سازمان‌ها به طور دقیق با وظایف خود در قبال جانبازان آشنایی ندارند، اجرای برنامه‌ها برای این افراد نیازمند زمان است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر وضعیت پیش‌دبستانی‌ها و صدور مجوزها نیز، گفت: پیش از این پیش‌دبستانی زیر نظر معاونت آموزش ابتدایی اداره می‌شد ولی با توجه به ماهیت غیردولتی بودن آن و اصلاح ساختار بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، این مرکز تحت نظارت سازمان مدارس غیردولتی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از زمانی که پیش‌دبستانی تحت نظارت سازمان مدارس غیردولتی قرار گرفته و با توجه به روندی که برای صدور مجوزها با اولویت مربیان پیش‌دبستانی، فرهنگیان و بازنشستگان صورت گرفته، طی سه ماه گذشته پنج هزار و 500 مجوز پیش‌دبستانی صادر شده است و در حال حاضر دو هزار متقاضی نیز در صف اخذ مجوز قرار دارند.

حاجی‌بابایی گفت: یکی از سیاست‌هایی که امسال در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته، اجاره کلاس‌های خالی مدارس در صبح و عصر برای پیش‌دبستانی‌ها است و در هر مدرسه‌ای که کلاس خالی در هر دو نوبت وجود داشته باشد، می‌تواند آن را به پیش‌دبستانی اجاره دهد.

وزیر آموزش و پرورش درباره ورود مجلس شورای اسلامی برای تعیین و تکلیف مربیان پیش‌دبستانی گفت: هر قانونی که در مجلس تصویب و به تایید شورای نگهبان برسد و به صورت قانون به آموزش و پرورش اعلام شود، علی‌رغمی که اعتقادی به آن نداشته باشم، آن را اجرا خواهم کرد. لذا اگر قانون برای آموزش و پرورش استخدام مربیان پیش‌‌دبستانی را تکلیف کند، قطعا آن را انجام خواهم داد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به ارتقای سطح علمی مدارس دولتی نیز گفت: سیاست آموزش و پرورش، توجه به نخبگان است و در این راستا اعتباربخشی به مدارس دولتی را در دستور کار قرار داده‌ایم. به طوری که علاوه بر افزایش تعداد مدارس سمپاد در کشور، مدارس نمونه دولتی را نیز به لحاظ کیفی، ارتقا داده‌ایم و می‌توان گفت مدارس نمونه دولتی، فاز دوم مدارس سمپاد در کشور هستند.

حاجی‌بابایی همچنین در پاسخ به خبرنگار دیگری نیز، کسری بودجه پنج هزار میلیاردی آموزش و پرورش را رد کرد و گفت: این کسری بودجه مربوط به دولت است و ارتباطی به بودجه آموزش و پرورش ندارد.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش در حال حاضر هیچ‌گونه مشکلی در خصوص کسری بودجه و اعتبارات ندارد. وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه هیچ‌گونه دغدغه‌ای برای آغاز مهرماه جدید نداریم، از پایان چاپ کتاب‌های درسی خبر داد و گفت: همه کتاب‌ها در تیراژ بالا آماده شده و به استان‌ها ارسال می‌شود و با توجه به اینکه کار چاپ‌ کتاب‌ها رو به اتمام است، در زمان برنامه‌ریزی شده، کتاب‌ها به دست دانش‌آموزان خواهد رسید و اول مهر هیچ‌گونه مشکلی نخواهیم داشت. واکنش حاجی‌بابایی به احتمال نامزدی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سؤال که آیا نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شوید، گفت: «بنده هر چه بگویم یک چیزی درست می‌کنند.»

حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این سؤال که آیا شما نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم می‌شوید، اظهار داشت: «بنده هر چه بگویم یک چیزی درست می‌کنند.» وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه گفته می‌شود شما یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری هستید، تصریح کرد: بگذارید بگویند؛ از هرکس که این موضوع را مطرح می‌کند بپرسید.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا نامزدی خود را تکذیب می‌کنید، گفت: اصلاً در این باره نمی‌خواهم صحبت کنم.


مردم سالاری 23 مرداد 91

ادامه مطلب ...

فراخوان

بار ها در کلاس هایمان با بچه ها خوانده ایم " بنی آدم اعضای یکدیگرند" .در کلاس های انشا بچه ها را با تعاون ٬ نوع دوستی و غمخواری آشنا کرده ایم.حال هنگام آن رسیده است به تمامی کودکان بیاموزیم که زندگی جاری است و " انسان تجسد وظیفه است ".به آنها بیاموزیم که آنچه بلا های مهلک را بی اثر می کند باهم بودن است. می شود غم های بزرگ رابا ساختن پل هایی کوچک از دستهایمان فراموش کرد. انجمن صنفی معلمان کردستان ٬ تمامی معلمان را به شرکت در کاری انسانی فرا می خواند.ما از شما می خواهیم همراه با ما ٬ پا در جاده ی باهم بودن بگذارید. در راستای کمک به هموطنان آذری روز سه شنبه ۲۴/۵/۹۱ ساعت ۱۱ صبح با مراجعه به نزدیک ترین مرکز بانک خون ٬ و با اهدا خون ٬ به یاری نیازمندان بشتابید.

وعده ما ساعت یازده فردا در بانک های خون

به نقل از وبلاگ زانیاری کردستان

http://www.zanyari90.blogfa.com/

‏ ‏اعتماد به نفس چیست

چگونه اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم؟

‏اعتماد به نفس چیست؟ چه کسانی اعتماد به نفس دارند؟ چه فکرهایی اعتماد به نفس را کاهش می‌دهد؟

اعتماد به نفس احساس توانستن است. به عبارت دیگر اعتماد به نفس، احساس توانمندی است و باعث به وجود آمدن انرژی و توانایی در شخص می‌شود. اگر شما می‌خواهید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، وقتی کاری به شما پیشنهاد می‌شود، بگویید اجازه بدهید درباره ی آن فکرکنم. هرگز با عجله و بدون فکر تصمیم نگیرید. از به کار بردن جمله‌های منفی مثل «من نمی‌توانم درس بخوانم» یا «من راننده خوبی نمی‌شوم» خودداری کنید. زیرا فکرهای منفی از اعتماد به نفس شما می‌کاهد. مثبت فکر کنید. بگویید: «من می‌توانم»، «من موفق می‌شوم». با خداوند ارتباط خوبی داشته باشید؛ زیرا کسانی که ارتباط قوی با خداوند متعال دارند، اعتماد به نفس قوی دارند و خداوند را پشتیبان خود می‌دانند و بر او توکّل می‌کنند. خود را دوست داشته باشید تا اعتماد شما بیشتر شود. همیشه از خودتان به خوبی و احترام یاد کنید و خود را باور داشته باشید. خود را کوچک و بی‌مقدار تصّور نکنید. شما به عنوان یک انسان، اشرف مخلوقات هستید. خالق مهربان، همه جهان را برای استفاده انسان‌ها آفریده است
. ‏

‏تهیه کننده: اسد اسدی

روزنامه اطلاعات - 21   مزذاذ  91


رئیس کمیسیون آموزش مجلس: اجرای6.3.3 فاجعه نظام آموزشی است

رئیس کمیسیون آموزش مجلس:
اجرای6.3.3 فاجعه نظام آموزشی است
جام جم آنلاین: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هشتم معتقد است که تغییر نظام آموزشی برای مهرماه 91 در حکم فاجعه ای است که لطمات جبران ناپذیری را متوجه آینده دانش آموزان می‌کند و همه مسوولان به هر نحوی که ممکن است باید از اجرای شتابزده آن جلوگیری کنند.

ادامه مطلب ...

سفر برای 75 هزار بازنشسته کشوری


سفر برای 75 هزار بازنشسته کشوری



بنابر اظهارات مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری با اختصاص کمک هزینه سفر، بازنشستگان به سفرهای سیاحتی و زیارتی سه تا چهار روزه می‌روند. ایراندخت عطاریان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه سفرهای زیارتی بازنشستگان سال جاری از اردیبهشت ماه آغاز شده است، اظهار کرد: گسترش توسعه برنامه فرهنگی اجتماعی برای بازنشستگان در سال‌های اخیر جزو اولویت‌ها و رویکردهای مهم دولت محسوب می‌شود و در این میان صندوق بازنشستگی کشوری نیز با آماده سازی زیر ساخت‌ها و ایجاد امکانات لازم توانسته است بالغ بر 25 هزار نفر از بازنشستگان را طی سه ماه گذشته به سفرهای زیارتی ببرد. وی پرداخت کمک هزینه سفر برای هر بازنشسته و همراه او را مجموعا 300 هزار تومان عنوان کرد و افزود: این مبلغ با حمایت دولت و پیگیری‌های شیخ الاسلامی ـ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ـ برای افزایش رفاه اجتماعی بازنشستگان در نظر گرفته شده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری 75 هزار نفر دیگر از طریق صندوق بازنشستگی کشوری به سفرهای زیارتی و سیاحتی بروند

مردم سالاری- 21  مرداد   91÷

متن زیر به عنوان ماده (۱۷) به قانون مذکور الحاق می‌گردد: ماده۱۷


نحوه استخدام معلمان حق التدریس در مجلس تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرح اصلاح ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را تصویب کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۷ مرداد) مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح اصلاح ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی با ۱۷۸ رای موافق، ۴۷ رای مخالف و ۱۴ رای ممتنع موافقت کردند.

متن زیر به عنوان ماده (۱۷) به قانون مذکور الحاق می‌گردد:

ماده۱۷ـ افرادی که از سال ۱۳۷۹ به بعد به‌صورت حق‌التدریس و یا از طریق شرکتهای خدماتی با وزارت آموزش و پرورش همکاری آموزشی داشته‌اند و یا در نهضت سوادآموزی به صورت آموزشیار خدمت نموده‌اند و خدمت و همکاری آنها مستمر نبوده است درصورت صدور مجوز استخدام به روش زیر در اولویت استخدام قرار می‌گیرند:

الف ـ کسب حد نصاب لازم در آزمون استخدامی که توسط وزارت‌آموزش و پرورش برگزار می‌شود،‌ این حد نصاب توسط وزارت‌آموزش و پرورش تعیین می‌گردد.

ب ـ درصورت کسب حد نصاب بند (الف) تا پنج ‌امتیاز به ازای هر سال خدمت آموزشی یا همکاری آموزشی در وزارت آموزش و پرورش یا نهضت سوادآموزی و حداکثر سی‌ امتیاز در صورت تأیید خدمت یا همکاری به تشخیص آموزش و پرورش محاسبه می‌شود.

ج ـ نتیجه آزمون استخدامی حداکثر هفتاد امتیاز است و حداکثر امتیاز به بالاترین نمره در آزمون استخدامی تعلق می‌گیرد.

د ـ درصورت داشتن حدنصاب بند (الف) مجموع امتیازات بندهای(ب) و (ج) مبنای اولویت‌بندی برای استخدام افراد مذکور در این ماده است.

تبصره ۱ـ افرادی که سابقه همکاری براساس مفاد این ماده را با وزارت آموزش و پرورش ندارند نیز می‌توانند درصورت موافقت وزارت آموزش و پرورش در این آزمون شرکت کنند و تنها امتیاز مندرج در بند(ج) را براساس نمره علمی کسب شده أخذ می‌نمایند.

تبصره ۲ـ وزارت آموزش و پرورش می‌تواند استخدام معلمان موضوع این ماده را براساس نیاز خود با اعمال سهمیه جنسیت و یا سهمیه برای استانها و یا رشته‌های مورد نیاز در اولویت قرار دهد.

تبصره۳ـ افرادی که براساس این ماده به استخدام درمی‌آیند باید فقط در همان رشته و مقطعی که آزمون داده‌اند خدمت کنند.

تبصره ۴ـ درصورتی به خدمت آموزشی یا همکاری آموزشی مندرج در این ماده امتیاز تعلق می‌گیرد که حداقل دوازده ساعت تدریس در هفته و به‌طور کامل در یک‌سال تحصیلی به تأیید وزارت آموزش و پرورش انجام گرفته باشد.

تبصره ۵ ـ وزارت آموزش و پرورش از افرادی که حدنصاب بند(الف) را کسب نکرده و یا در آزمون شرکت نکرده‌اند نمی‌تواند در امورآموزشی استفاده نماید و باید به خدمت آموزشی یا همکاری آموزشی آنها خاتمه دهد. شرکت این افراد در آزمونهای استخدامی بعدی بلامانع است.

تبصره ۶ ـ وزارت آموزش و پرورش در صورت نیاز می‌تواند افرادی را که از طریق شرکتهای خدماتی در سال ۱۳۸۹ ـ ۱۳۸۸ با آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند درصورت داشتن صلاحیت عمومی و کسب حداقل نصاب علمی مندرج در بند (الف) به‌صورت حق‌التدریس در رشته‌ها و مناطق مورد نیاز خود استفاده نماید.

تبصره ۷ـ وزارت آموزش و پرورش موظف است حداکثر ظرف شش‌ماه پس از تصویب این قانون نسبت به برگزاری اولین آزمون استخدامی اقدام نماینذ

سایت خانه ملت

95 درصد مردم اهوازبیکار هستند

95درصد مردم اهوازبیکار هستند 

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اعلام این که 95 درصد مردم اهوازبیکار هستند گفت: باید برای کاهش این آمار کاری کرد. به گزارش خانه ملت، شکرخدا موسوی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 17 مرداد) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل28 قانون اساسی با بیان این که هم اکنون موضوع و مساله مورد توجه ،تجمع معلمان در مقابل مجلس نیست، گفت: براساس بررسی‌های انجام شده عمده معلمان پیش‌دبستانی، حق‌التدریسی و دانشجویان تربیت معلم در آزمون شرکت کردند. نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اعلام این که هم شاکنون درملاقاتهای مردمی بیشتر مردم تقاضای کار واشتغال دارند، افزود: هم‌اکنون حدود 95 درصد مردم اهوازبیکار هستند ،ازاین رو باید برای کاهش این آمار کاری کرد. محمدحسن ابوترابی‌فرد درپاسخ به اخطار نماینده اهواز گفت: این موضوع بسیار خوب و کارشناسی است ،ولی نمی‌توان آن را درچارچوب اخطار بررسی کرد

مردم سالاری- 18 مرداد  91

تاریخچه آموزش در ایران ...


تاریخچه آموزش در ایران ...


تاریخ نظام آموزش از دوران قاجار تا پایان پهلوی اول را می توان به سه دوره تقسیم کرد:

الف: دوره ای که نظام آموزشی به طور کامل در دست حوزه های علمیه بوده و به گونه ای مستقیم و غیر مستقیم طلاب علوم دینی گرداننده ی نظام مکتب خانه ای بوده اند. این دوره، از قبل از قاجار وجود داشته است، بنابراین این دوره طولانی ترین دوران آموزشی از این سه دوره به شمار می آید.
ب: دوره ی دوم که از میانه های دوران قاجار و با آشنایی ایرانیان با فرهنگ و تمدن غرب شروع شد، دوره ای بود که روحانیان و افراد تحصیل کرده در غرب، هر دو گروه، با هم و گاهی نیز در کنار هم نظام آموزشی را هدایت می کردند.
ج: در دوره ی سوم که از زمان پهلوی اول شروع و به مرور گسترش پیدا کرد، حوزویان و روحانیان از این گردونه خارج شده و تنها تحصیل کردگان غرب سکان هدایت و راهبری نظام آموزشی را به عهده گرفته، به گونه ای که حوزویان از هر گونه دخالتی در این کار، بازداشته شدند.
هدف این مقاله بررسی این سه دوره ی آموزشی، بویژه بررسی جامعه شناختی نظام آموزشی در این برهه ی تاریخی است. در این نوشته سیر تحولات آموزشی به وجود آمده در دوران اواخر قاجار و اوایل پهلوی اول به بوته ی نقد و بررسی گذاشته می شود و از چرایی دگرگونی نظام آموزش مکتب خانه ای، که به دست حوزه های علمیه اداره می شد، به نظام جدید آموزشی و آثار و پیامدهای آن، سخن به میان می آید.
آموز ادامه مطلب ...

چهلم شادروان

چهلم شادروان " مجید فروزانفر" برگزارشد


      مراسم چهلم درگذشت شادروان "مجید فروزانفر" عضو کانون صنفی معلمان همدان، پنج شنبه پنجم مرداد در مسجد امام زاده عبدا... همدان برگزار شد. این مراسم که از سوی یاران دیرینه ایشان در کانون صنفی معلمان همدان برگزار می شد، از ساعت 22 تا  30/23 این روز(شب) با حضور شمار بسیاری از فرهنگیان و مردم شهر همدان برگزار گردید. آنچه که در این مراسم بیش از پیش به چشم می آمد، حضور فراوان اعضای کانون های صنفی  معلمان سراسر کشور بود که ساعتی پیش از مراسم  نیز با رفتن به خانه شادروان فروزانفر با خانواده ایشان همدردی نموده و از تلاش های این همکار گرامی قدردانی نمودند. رویدادی که در برگزاری این مراسم چشم ها را نوازش و قلب ها را به تپش بیشتر وا می داشت یک دستی ،همیاری و همدلی دوستان کانون همدان بود که همچون عضو های یک پیکره برای دست یابی به یک هدف در تلاش بودند. رفتارها و توانایی آنها در یکدستی می تواند برای همه کانون های سراسر کشور الگوی ارزشمندی از توانایی سازماندهی و بنیان نهادن زیرساخت های استوارتشکیلاتی باشد. در پایان نام کانون ها و عضوهایی که به نمایندگی از این کانون ها به همدان آمده بودند را در زیر با هم می خوانیم.

ادامه مطلب ...

برنامه خاصی برای تعطیلات تابستان ندارم

برنامه خاصی برای تعطیلات تابستان ندارم



با تعطیلی مدارس و آغاز فصل تابستان، شور و شعف بچه‌ها برای گذران اوقات فراغت بیشتر می‌شود، اما افزوده شدن به حجم ساعات بیکاری و فراغت آن‌ها بدون داشتن هیچ برنامه و هدفی، نه تنها مفید و سازنده نیست، بلکه می‌تواند خطرساز و مشکل آفرین باشد. به طوری که اغلب بچه‌ها بدون آگاهی از محیط اطراف شان، در مکان‌هایی حضور می‌یابند که پیامدهای خوشایندی برای آنها ندارد.‏


هر سال با رسیدن فصل تابستان، هر نهاد و سازمان با تخصیص بودجه‌ای جداگانه برای سه ماه تعطیلی دانش‌آموزان برنامه ریزی می‌کند و نام آن را « غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان » می‌گذارد، اما باید توجه داشت که اوقات فراغت فقط به معنای یک اردوی چند روزه شمال یا شرکت دادن آنها در برنامه رنگ کردن دیوارهای مدرسه یا از این قبیل برنامه‌های سطحی با اثرگذاری کوتاه مدت نیست. برنامه ریزی باید چنان کارشناسانه باشد که در طول تابستان، ذهن دانش آموز را درگیر کند تا علاوه بر غنی شدن اوقات دانش آموزان به معنای واقعی، آنان فرصتی برای پرداختن به کارهای معضل آفرین یا خطرساز پیدا نکنند.

ادامه مطلب ...