دیگر کتاب کاغذی، تخته سیاه و میز و نیمکت ساده چوبی، کلاس درس نیستند بلکه دانشآموز باید با ورود به مدرسه به دنیای آموزش تکنولوژی وارد شود.
به گزارش فارس اهمیت ورود تکنولوژی به مدارس در عصر تکنولوژی ضرورتی است که باید با سرعت بیشتری انجام شود؛ دیگر کتاب کاغذی، تخته سیاه و میز و نیمکت ساده چوبی، کلاس درس نیستند بلکه دانشآموز با ورود به مدرسه به دنیای آموزش تکنولوژی وارد میشود.
دیگر تعلیم و تربیت، دانستن اینکه چگونه بنویسیم و بخوانیم نیست بلکه کار با ابزار تکنولوژی و چگونگی بهرهبردن از آن مد نظر است و در این راستا، آموزش و پرورش ایران، گامهای بلندی را بر داشته است هر چند که هنوز تا رسیدن به آنچه باید باشد، فاصله بسیار زیادی است.
یوسف نوری، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش میگوید: فناوریهای نوین به طور طبیعی سرعت یادگیری را حداقل 50 درصد افزایش میدهد و از نظر عمق یادگیری حداقل سه برابر میکند.
وی افزاید: هوشمندسازی مدارس، خون تازهای به پیکر فناوری ارتباطات و اطلاعات کل جامعه ایران وارد کرد و اکنون در تمام کشور نمایشگاههای هوشمندسازی برگزار میشود که در کنار آن آموزشهای خوبی داده میشود.
نوری به تعریفی از مدارس هوشمند میپردازد و ادامه میدهد: مدرسه هوشمند، مدرسهای است که تمام فعالیتها مبتنی بر فعالیتهای ارتباطات و فناوری اطلاعات و هوشمندانه است و دانشآموز و معلم نقش فعال دارند، ضمن اینکه امور اجرایی مدرسه با استفاده از فناوری اطلاعات انجام میشود.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش اضافه میکند: وزارت آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین بهرهگیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات را در همه زمینهها اعم از دانشآموزان، معلمان و اولیاء مدنظر دارد که این جامعه هدف بیش از 30 میلیون نفر است.
مردم سالاری- ۱۸ خرداد ۹۱