ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
متاسفانه معلم با توجه به نقش برجسته ای که عهده دار هست دارای موقعیت بالای اجتماعی نیست، به جای این که به عنوان یک پژوهشگر فعال در صحنه حضور داشته باشد بیشتر دچار یک روزمرگی مفرط شده است . در این قضیه عوامل متعددی دخیل هستندکه عدم تغییر رویه در این قضیه می تواند نهاد آموزش و پرورش را دچار اختلال کند. تفکر حاکم بر جامعه ، معلم را به عنوان یک مصرف کننده صرف می نگرد ، پنداری که می تواند اثرات سوئی به همراه داشته باشد. به معلم ، از لحاظ مادی همچون کارمندی متوسط و گاه پایین تر از آن نگریسته می شود. حقوقش کفاف یک زندگی ایده آل معلمی را نمی دهد،به سمت شغل دوم می رود که هم جایگاهش را تنزل می دهد و هم تفکرش را به سمت مسائل آموزشی کمتر! علاقه مند می شود تا زودتر از موعد از گردونه ی آموزش و پرورش خارج شود ، آن هم معلمان کارآمدی که بودنشان می تواند برای آموزش و پرورش موثر باشد.
چه کسی مقصر است ؟ چه باید کرد ؟ چرا سیستم آموزشی ما نمی توانداین بحران را از خویش دور کند ؟ چرا کسی غصه ی معلم و آموزش و پرورش را نمی خورد ؟ چه کسی باید پاسخ گوی این همه چراها باشد؟......
به نقل از وبلاگ اندیشه های معلم خوافی