تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

مشکل آموزش و پرورش حل نمی شود مگر..

مشکل آموزش و پرورش حل نمی شود مگر...
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

وبلاگ > عابدین‌پور، ابوالقاسم - آموزش و پرورش به صورت مستقیم و غیر مستقیم تمام کشور را در بر می گیرد و تا زمانی که ساختار آن از شکل وزارتخانه تغییر نکند و در همین قالب و شکل بماند نه مشکل معلم حل می شود و نه توقع دانش آموز و خانواده اش براورده می شود .استیضاح و پرسش از وزیر هم کاری از پیش نمی برد که تا کنون نبرده است. معیشت، منزلت و دوری از جریانات سیاسی ؛نیاز این نهاد است که تا فکری به حال آن نشود حکایت همچنان باقی است.
وزارتخانه تعریف مشخص و وظیفه ی مشخصی دارد .مثلأ در وزارت کشور تعدادی کارمند چه در رده ی ستادی که معمولأ در خود وزارتخانه متمرکزند و چه در رده ی صف که شامل کارمندان فرمانداریها و بخشداریها و... می شوند .بر اساس ساعت کاری ،لحظه ی ورود و خروج دارند و مسوولیتها تعریف شده است . در کنار ساعات موظف امکاناتی برای اضافه کار و سبد کالا و یک سری مزایای دیگر نیز در نظر گرفته شده است . همین روال در وزارت ورزش یا وزارت نیرو و سایر وزارتخانه ها مشاهده می شود . اما در آموزش و پرورش هیچکدام از روشهای معمول در سایر وزارتخانه ها قابل اجرا نیست . وزارتخانه ای با بیش از یک میلیون کارمند و بیش از ده یا دوازده میلیون مراجعه کننده به نام دانش آموز و غیر مستقیم در گیری تمام آحاد مملکت و خانواده ها که چشم انتظار تربیت بهتر برای فرزندانشان می باشند و انتظار دارند آنچه در خانواده آموخته نمی شود در مدرسه آموزش داده شود . تاثیر پذیری تمام کشور از یک وزارتخانه که نه شدنی است و نه اجرایی. آموزش و پرورش نیاز به رفع سه مشکل دارد ؛نخست منزلت و جایگاه اجتماعی معلمین که تا این جایگاه تعریف نشود و منزلت اجتماعی معلمین به عنوان کسانی که قرار است عزت و افتخار را به نسلهای آینده منتقل کنند تعریف و باور نشود نمی تواند وظیفه ی خود را درست انجام دهد. دوم معیشت معلمین است که با وضع موجود ودر مقایسه با سایر کارمندان که راههای مختلفی برای جبران کمبود حقوق دارند ( البته بدان معنی نیست که سایر کارمندان وضع بهتری دارند .اساسأ مقایسه در این مورد کاری نادرست است)نمی تواند عزت مورد انتظار از جایگاه معلم را دریافت کرد. معلمی که راننده ی تاکسی تلفنی شاگردش شود نه جایگاهی دارد و نه عزتی که بخواهد به نسل بعد از خود منتقل کند . سوم روش اداره ی این نهاد است که تا زمانیکه با جریانات سیاسی حاکم بر جامعه مدیریتها و مسوولین جابجا شوند ثبات لازم برای امر آموزش و پرورش بوجود نمی آید و با استیضاح وزیر و توبیخ فلان مسوول مشکلی حل نمی شود . لازم است آموزش و پرورش از شکل کنونی تغییر یافته و تبدیل به نهادی شود که با جریانات موقت در عرصه ی حکومت دستخوش تغییر نشود و با تعریف مشخص برای منزلت و معیشت معلم که در ساختار کنونی غیر ممکن است کاری اساسی صورت پذیرد. معلوم است که یک فراخوان عمومی با مطالعه در آموزش و پرورش کشورهای موفق می تواند مشکل را حل کند

www.farhangiannews.i

استیضاح وزیر آموزش و پرورش کلید خورد

استیضاح وزیر آموزش و پرورش کلید خورد
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به امضای 15 نماینده برای طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: این طرح هفته آینده به هیات رییسه مجلس تقدیم می شود

مهدی موسوی نژاد در گفت و گو  ایرنا از مهم ترین محورهای این طرح استیضاح را عملکرد مدیریتی وزیر آموزش و پرورش در طول مدت وزارت دانست و گفت: به کار گرفتن بازنشسته ها در مدیریت قسمت های مختلف آموزش و پرورش، رویکرد جناحی و جریانی در به کارگیری مدیریان از مهمترین محورهای این طرح استیضاح است.

وی افزود: عدم پرداخت حقوق بازنشستگان، عدم پرداخت حقوق فرهنگیان و عدم اجرای مصوبه مجلس در مورد قانون استخدام و به کارگیری نیروهای حق التدریسی، شرکتی و پیش دبستانی از مهم ترین دلایل امضای ما برای این طرح استیضاح است.موسوی نژاد با اشاره به اینکه به دلیل تعطیلی مجلس این هفته این طرح تقدیم هیات رییسه مجلس نشده است خاطر نشان کرد: امضاهای این طرح در حال افزایش است و ما آن را هفته آینده تقدیم هیات رییسه می کنیم.

http://www.farhangiannews.ir/

سیاسی کاری در نظام آموزشی خیانت به توسعه فرهنگی است

سیاسی کاری در نظام آموزشی خیانت به توسعه فرهنگی است
/ لزوم تغییر نگاه به آموزش و پرورش
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

میانه – خبرگزاری مهر: نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، سیاسی کاری و عزل و نصب های سیاسی در سیستم آموزشی کشور را خیانت به توسعه فرهنگی و انتقال ارزش ها دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی مددی چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران، ارزش نهادن به فرهنگیان را به عنوان عوامل انتقال ارزش ها و توسعه حوزه فرهنگ ضروری دانست و گفت: اگر به دنبال موفقیت در این زمینه ها هستیم، باید مشکلات و دغدغه های معیشتی معلمان را برطرف کنیم در حالی که افزایش 16 درصدی حقوق نیروهای آموزش و پرورش با وجود تورم 120درصدی و در مقابل افزایش 80 درصدی حقوق کارمندان دادگستری در سال جدید ناقض این مهم است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: باید نگاه مصرف گرایی دولت به آموزش و پرورش به تولید کننده تغییر کرده و در خصوص معیشت نیروهای آموزش و پرورش توجه ویژه ای صورت گیرد چرا که این بخش عامل مهمی در انتقال فرهنگ به نسل های آینده و پایداری نظام است و دغدغه فرهنگی رهبر فرزانه انقلاب نیز نتیجه تغییر نکردن نگاه و توجه دولت به آموزش و پرورش است.

مددی با اشاره به اقدامات مجلس در رسیدگی به وضعیت معیشت فرهنگیان خاطر نشان شد: کمیسیون فرهنگی با جلساتی که با وزیر آموزش و پرورش داشته، طرح هایی را برای حفظ حرمت و کرامت نیروهای آموزش و پرورش آماده و پیشنهاد کرده که نگاه ویژه به یکی از فرزندان معلمان در جریان استخدام های کشوری، از جمله آن هاست.

وی بیمه طلایی فرهنگیان را از دیگر مشکلات جدی این قشر عنوان و تصریح کرد: با وجود مطرح کردن این مشکل، جواب قانع کننده ای از سوی مسوولان داده نشده و متاسفانه توجیه دولت در کم لطفی به فرهنگیان، گستردگی این نهاد است در حالی که کار و رسالت سنگین آنها در تربیت آیندگان جامعه مورد نظر قرار نمی گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، سیاسی کاری در آموزش و پرورش و آموزش عالی را بدلیل تاثیر این نهادها در تربیت مدیران نسل های آینده جامعه، خیانت در توسعه فرهنگی و انتقال ارزش ها دانست و افزود: رایج بودن رشوه و رابطه در ادارات نتیجه غفلت از موضوع فرهنگ بوده چرا که بی توجهی به عاملان انتقال فرهنگ از نظر معیشتی و جایگاه اجتماعی، نتیجه منفی دارد و باید دولت متوجه باشد که هزینه کردن در این بخش سرمایه گذاری است.

مددی در پایان مدیران امروز را تربیت شدگان 35 سال گذشته توسط معلمان برشمرد و تاکید کرد: اگر دولت به نیروهای آموزش و پرورش از لحاظ معیشتی و جایگاه اجتماعی توجه کند و فرهنگیان همین توجه را به دانش آموزان داشته باشند، به یقین مدیران آینده کسانی خواهند بود که خدمت به مردم را عبادت می دانند نه اینکه به فکر ارتشا باشند.

www.farhangiannews.i

ادامه اعتصاب معلمان در کانادا

ادامه اعتصاب معلمان در کانادا
 دولت همچنان بی اعتنا
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

ادامه اعتصاب معلمان در کانادا/ دولت همچنان بی اعتنابیش از 5 هفته از آغاز اعتصاب معلمان در کانادا آن هم در آخرین روزهای سال تحصیلی در اعتراض به سیاست های جدید دولت محلی در کاهش حقوق و مزایای آنها می گذرد، اما به نظر می رسد که دولت کانادا هنوز هم تمایلی به شنیدن صدای آنها ندارد.
خبرگزاری فارس: ادامه اعتصاب معلمان در کانادا/ دولت همچنان بی اعتنا

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه «سی بی اس»، همزمان با برگزاری روزهای پایانی که البته حساس ترین و سرنوشت سازترین روزها برای دانش آموزان تلقی می شود، دولت کانادا با بی اعتنایی به درخواست معلمان برای افزایش حقوق و مزایا آشوبی را به پا کرده که بدون شک بر سرنوشت دانش آموزان این کشور بی تأثیر نیز نبوده است.

اواخر ماه مه یعنی حدود یک ماه پیش بود که خبرهایی درباره کاهش حقوق معلمان در ایالت «بریتیش کلمبیا» کانادا منتشر شد.

بلافاصله پس از اعلام این خبر معلمان در سراسر این ایالت بزرگ کانادا اعلام کردند که چنین تصمیمات دولت را نخواهند پذیرفت و به منظور نشان دادن اعتراض خود دست به اعتصابی سراسری زدند. از همان زمان بود که اعتصاب بیش از 41 هزار معلم در ایالت «بریتیش کلمبیا» به صورت چرخشی آغاز شد.

دولت «بریتیش کلمبیا» اعلام کرده بود حقوق معلمان را کاهش می‌دهد چرا که معلمان از ماه‎های گذشته بخش‌هایی از فعالیت‌های فوق برنامه خود را به حالت تعلیق درآورده بودند. این در حالی است که معلمان نیز می گویند تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌ها بالاست و نمی‌توانند به این همه شاگرد رسیدگی کنند. آنها خواستا افزایش گنجایش کلاس های درس هستند و در عوض رسیدگی به شاگردان بیشتر در کلاس های بزرگتر می خواهند حقوقشان هم به همان نسبت افزایش یابد. اما دولت نمی پذیرد و با اصرار بر موضع خود گفته که حقوق معلمان را کاهش خواهد داد.

هفته آخر خردادماه بود که پس از اعتصاب 3 هفته ای معلمان به صورت شیفتی، اتحادیه معلمان در بریتیش کلمبیا با ارزیابی اوضاع مشاهده کرد که ظاهرا این اقدام اعتراضی معلمان نتوانسته دولت را راضی کند تا دست کم به بخشی از خواسته های آنها توجه شود. از همین رو این اتحادیه تصمیم می گیرد تا رأی گیری سراسری را میان اعضای خود برگزار کند. در این رأی گیری که روزهای 19 و 20 خرداد انجام شد، 86 درصد از معلمان این ایالت به اعتصاب همه جانبه رأی مثبت می دهند. از همین جا بود که مسائل جدی تر شد.

حال دیگر والدین دانش آموزان هم نگران شده بودند چرا که قرار بود به دلیل این اعتصاب سراسری مدارس دست کم 9 روز زودتر از موعد مقرر یعنی 16 ژوئن تعطیل شود.

روزنامه «ونکوور سان» در گزارش خود نوشت: به نظر نمی‌رسد همه چیز به همین سادگی انجام شود و نبود معلمان حتما تاثیری جدی بر روند امتحانات خواهد گذاشت. دانش‌آموزان بدون حضور ناظران مطلع سر امتحان‌ها دچار دردسر خواهند شد و تصحیح ورقه‌ها هم به این آسانی‌ نخواهد بود.

بسیاری از والدین دانش آموزان در هفته های نخست اعتصاب نگران وضعیت و تکلیف فرزندانشان بودند اما مدتی بعد خبرهایی منتشر شد که نشان می داد افکار عمومی در ایالت بریتیش کلمبیا حق را به معلمان می دهد و طرف آنها را می گیرد.

شبکه «سی تی وی» کانادا نظرسنجی در سراسر ایالت بریتیش کلمبیا برگزار کرد که نتایج آن از حمایت دست کم 50 درصدی مردم از معلمان و حقوق آنها در رابطه با دستمزد و قراردادهایشان حکایت داشت. در این نظرسنجی تنها 37 درصد از مردم از سیاست دولت محلی بریتیش کلمبیا برای کاهش دستمزد معلمان حمایت کردند.

این نظرسنجی در روزهای 17 تا 19 ماه ژوئن (27 تا 29 خردادماه) انجام شده بود.

ظاهرا بارها مقاماتی از سوی اتحادیه معلمان بریتیش کلمبیا برای رفع این مسئله و مناقشات بوجود آمده که بیش از هر چیز بر دانش آموزان و سرنوشت آنها در این روزهای پایانی سال تحصیلی شان تأثیرگذار بود، تعیین شده بودند اما هر یک از این مذاکره کنندگان به نحوی از تلاش برای رفع این مسئله و مناقشه بوجود آمده باز مانده است.

آخرین فردی که به عنوان میانجی گر برای رفع این مشکل معرفی شده بود، «وینس ردی» همان مذاکره کننده با تجربه ای بود که سال 2005 موفق شد اختلافات بوجود آمده میان اتحادیه معلمان و دولت بریتیش کلمبیا را پس از حدود سه هفته اعتصاب سراسری معلمان حل کند و هر دو طرف را در این اختلاف بوجود آمده راضی کند. اما این بار به نظر می رسد که وی هنوز پیشنهاد مطرح شده برای میانجی گری میان دولت و اتحادیه معلمان را نپذیرفته است.

«وینست ردی» فعال حقوق کارگران در ایالت بریتیش کلمبیا بوده و طی سال ها و دهه های گذشته موفق شده بسیاری از حقوق کارکنان و کارگران را به آنها باز گرداند، اما این بار خبرهایی منتشر شده که از استعفای وی از این پروژه جدید حکایت دارد. دفتر وینست اعلام کرده که برنامه کاری او تا مدت ها پر است و هیچ جای خالی برای انجام مذاکرات جدید میان معلمان و دولت بریتیش کلمبیا وجود ندارد.

«کالین هنسن» وزیر دارایی سابق بریتیش کلمبیا اعلام کرد که به نظر می رسد این بار طرفین اختلافات بسیاری دارند که شاید وینسنت ردی نیز نتواند آنها را به یکدیگر نزدیک کند تا فاصله بوجود آمده تا حدودی کمتر شود.

وی افزود: اتحادیه معلمان بریتیش کلمبیا به تلاش خود برای پیدا کردن یک میانجیگر جدید برای مذاکره با دولت محلی ادامه می دهد. اما تصور نمی کنم حتی مذاکرات آینده نیز بتواند مسئله ای را حل کند.

اتحادیه معلمان بریتیش کلمبیا روز پنج شنبه گذشته از «کریستی کلارک» نخست وزیر دولت محلی این ایالت خواسته بود تا پس از دو روز مذاکرات بی ثمر، این بار «وینسنت ردی» را به عنوان میانجیگر و مذاکره کننده در این اختلافات منصوب کند و وی را به عنوان تنها امید خود برای رسیدن به راه حل با دولت معرفی کرده بود. روز جمعه دولت محلی با انتصاب وینسنت ردی موافقت کرد اما منابع خبری روز شنبه بود که اعلام کردند وی فرصت پذیرفتن این پرونده را ندارد.

«پیتر فسبندر» وزیر آموزش و پرورش ایالت بریتیش کلمبیا هفته گذشته اعلام کرد که دولت و اتحادیه معلمان به توافق نهایی حتی «نزدیک هم نشده اند».

هنوز مشخص نیست مذاکرات آتی چه زمانی برگزار می شود، اما اعتصاب ها همچنان ادامه دارد و دانش آموزان و خانواده هایشان در این میان بلاتکلیف مانده اند.

www.farhangiannews.i

طرح رتبه بندی معلمان در کمیسیون اجتماعی دولت مراحل پایانی را طی می‌کند

طرح رتبه بندی معلمان
 در کمیسیون اجتماعی دولت مراحل پایانی را طی می‌کند
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح «رتبه بندی معلمان» مراحل پایانی را درکمیسیون اجتماعی دولت می گذراند، اجرای این طرح باعث حرفه ای شدن شغل معلمی می شود.

 مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی اصغر فانی در دیدار مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیرکل و استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: «نقل و انتقالات» بی ضابطه نیروها یکی از عوامل توسعه نامتوازن نیروها در سال های اخیر است و امیدواریم با جذب نیرو توسط دانشگاه فرهنگیان براساس سیاست «بومی پذیری» ساماندهی نیروی انسانی در این وزارتخانه به شکل مطلوب صورت بگیرد.

فانی با اشاره به وجود 31 هزار کلاس نیمه کاره در کشور، عنوان کرد: اگر نمایندگان از محل ماده 180 قانون بودجه 50 درصد و آموزش و پرورش هم 50 درصد دیگر هزینه تکمیل این واحدها را بپردازند بخش بزرگی از نیاز آموزش و پرورش به فضاهای آموزشی حل خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که 500 هزار صندلی خالی در مدارس غیردولتی وجود دارد، افزود: در تلاش هستیم از فضای خالی مدارس در قالب «خرید خدمات آموزشی» استفاده کنیم تا ضمن تامین نیاز آموزشی دانش‌آموزان، برخی موسسین مدارس غیردولتی را نیز از ورشکستگی نجات دهیم.

وی از دوبرابرشدن بودجه «مدارس شبانه روزی» و «روستا مرکزی» در سال تحصیلی جدید خبر داد و خطاب به استاندار آذربایجان غربی گفت: در شورای آموزش و پرورش استان، سهم بودجه های عمرانی را افزایش دهید تا آموزش و پرورش در فضایی بهتر از گذشته بتواند خدمت رسانی بیشتر داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که بررسی طرح «رتبه بندی معلمان» مراحل پایانی را درکمیسیون اجتماعی دولت می گذراند، گفت: اجرای این طرح باعث حرفه ای شدن شغل معلمی می شود.

http://www.farhangiannews.ir/

دکتر ربیعی در سخنرانی مجمع عمومی سازمان بین المللی کار

 

دکتر ربیعی در سخنرانی مجمع عمومی
 سازمان بین المللی کار
: عضویت ایران در هیات مدیره سازمان بین المللی کار نشان دهنده جایگاه مهم جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل است
وی گفت: این مجمع موجب می شود تجارب دولت ها و شرکای اجتماعی تبادل شود و ما با حضور در هیات مدیره نقش بیشتری را در عرصه جهانی کار ایفا خواهیم کرد. دکتر ربیعی گفت: با تلاش های صورت گرفته ایران به عضویت هیات مدیره درآمد و این در عرصه روابط بین المللی نشان دهنده جایگاه مهم جمهوری اسلامی ایران است و می تواند مسیر را برای توسعه مسائل مرتبط با کار و اشتغال با سایر کشورها مهیا کند. متن سخنرانی دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یکصدوسومین اجلاس سازمان بین المللی کار به این شرح است

ادامه مطلب ...

نگاهی به ساختار و عملکرد اتحادیه آموزشی آلمان (GEW)

نگاهی به ساختار و عملکرد اتحادیه آموزشی آلمان (GEW)


نسرین هزاره مقدم


با این که بیشتر مدارس آلمان دولتی هستند، اما تعداد مدارس خصوصی هم کم نیست. GEW در این زمینه، رویکردی برابری طلبانه دارد: یک مدرسه و یک سیستم آموزشی برای همه. نه به تبعیض و نه به تفاوت در ساختار تحصیلی.

………………………………………………….

GEW، اتحادیه بخش آموزش آلمان و عضو کنفدراسیون اتحادیه های صنفی این کشور(DGB) است.  گستردگی در حوزه عملکرد GEW بسیار جالب توجه است، این اتحادیه، سازماندهی کارکنان مدارس، دانشگاهها، مراکز پیش دبستانی و آموزشگاههای شغلی و تخصصی را بر عهده دارد. زنان و مردان عضو این اتحادیه، شاغلان زیرگروه های آموزشی متفاوت هستند.

 

عملکرد کلی

GEW همانند بقیه اتحادیه های DGB، مستقل و غیر وابسته است. هزینه های مالی را خودش تامین می کند و هیچ اتصال و وابستگی ای به جناح های سیاسی قدرت ندارد. این اتحادیه، ۲۷۰۰۰ عضو فعال دارد که همه آنها لزوما شاغل نیستند، برخی بازنشسته و گروهی دانشجو هستند. درصد عضویت کارکنان در مناطق جغرافیایی مختلف، بین ۱۵ تا ۵۰ درصد متفاوت است.

کنش این اتحادیه تنها منوط به ارتقاء دستمزدها و مزایای شغلی و اجتماعی کارکنان نیست، GEW در همه مبارزات تاریخی برای اصلاحات آموزشی و اجتماعی نقش کلیدی داشته است.

پس از سالها تلاش برای افزایش شمار زنان و همچنین حمایت از نقش آفرینی فعال آنان در رده های مدیریتی،در حال حاضر ۷۰ درصد اعضای اتحادیه را زنان تشکیل می دهند و این در حالی است که شاخص برابری جنسیتی در آلمان حتی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد. بر طبق ماده ۳ قانون عمومی آلمان، مرد ان و زنان در همه زمینه ها حقوق برابر دارند. این ماده قانونی دولت را موظف به پیاده سازی عملی برابری جنسیتی و رفع هرگونه تبعیض در سطوح مختلف اجتماع کرده است.

علاوه بر این، GEW در طول سالها توانسته است نمودار سنی اعضا را تغییر بدهد. برنامه های جذاب و ارائه سرویس های جدید، جوانان را به عضویت در اتحادیه ترغیب کرده است.

 

مزایای عضویت در GEW

اعضای این اتحادیه از سرویس های متنوعی مانند حمایت های قانونی، دریافت مشاوره های حرفه ای و اجتماعی و از بازه وسیعی از اطلاعات تخصصی و آموزش های ضمن خدمت بهره مند می گردند. GEW از اعضایی که در حال اعتصاب به سر می برند، هم حمایت مالی و هم حمایت قانونی می کند، این حمایت قانونی به معنای جلوگیری از تعرضات دولت و نهادهای مسئول به معترضان است.

عضویت در اتحادیه این امکان را به اعضا می دهد که علاوه بر شرکت در دوره های آموزشی و دریافت حمایت های شغلی، در مقیاس محلی، منطقه ای یا کشوری در مذاکرات مربوط به سیاست گذاری های آموزشی و اجتماعی شرکت کنند، با چانه زنی نقش آفرینی کنند و به اصلاحات مورد نظر خود جامه قانونی بپوشانند.

 

ساختار سازمانی GEW

مدیریت عمومی بر عهده دبیر کل است.

خط مشی کلی و سیاست های راهبردی کلان مدت اتحادیه، هر چهار سال یک بار در مجمع عمومی تعیین می شود.

اما تعیین اولویت های مقطعی و روزانه بر عهده کمیته اجرایی ۸۰ نفره اتحادیه است. پس از توافقات، سیاست ها توسط هیات اجرایی ۸ نفره عملی می شوند.

GEW، شانزده  سازمان منطقه ای در ۱۶ ایالت فدرال آلمان دارد که این سازمان ها، در بسیاری اززمینه های تصمیم گیری و سیاستگذاری  آزادی عمل دارند.

 

تعامل در سطح جهانی

GEW یک عضو فعال EI است. در برنامه کاری این اتحادیه، شرکت در برنامه ها و کمپین های جهانی به خوبی تثبیت شده است.

این کنش و تعامل، شامل شرکت فعال در برنامه های جهانی زیر است:

-          مبارزه برای عملی شدن شعار “آموزش برای همه”

-          تلاش برای رفع معضل کودکان  کار

-          حمایت از حق ایجاد تشکیلات و اتحادیه های صنفی در سراسر جهان

-          حمایت از اتحادیه های تحت فشار و سرکوب در کشورهای غیردموکراتیک

 

آدرس وبسایت اتحادیه آموزشی آلمان (GEW):

http://www.gew.de/GEW_The_German_Education_Union.html

http://bield.info/