ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
مهمترین ویژگیهای مدیریت موثر رفتار در کلاس عبارتند از:
بهعنوان یک معلم داشتن رفتار مناسب را مهمترین وظیفه خود بدانید و آن را در راس امور قرار دهید.
به دانشآموزان به طور فعال مسئولیتهایشان را آموزش دهید.
حتی وقتی رفتار دانشآموزی از نظر اجتماعی مناسب و پذیرفته نیست، رفتارتان طوری باشد که حقوق خودتان و او را حفظ کنید.
توجه خود را معطوف به حرکت در جهتی کنید که برای دانشآموزان نتایج موفقیتآمیز در برداشته باشد.
دانشآموزان را وقتی رفتار خوبی از آنها سر میزند، تشویق کنید.
به دانشآموز مرتبا بازخورد رفتار مناسبش را بدهید. برای اینکار رفتار او را با استفاده از واژههای مثبت توصیف کنید.
آگاهانه از حرکات و اشارههایی استفاده کنید که اقتدار و اعتماد به نفس شما را نشان میدهد.
از روشهای مسالمتآمیز استفاده کنید.
از تمرکز بیش از حد روی رفتارهای نامناسبی که از دانشآموزان سر میزند خودداری کنید.
از عزت نفس دانشآموزان حمایت و محافظت کنید.
به دانشآموزان فرصت بدهید تا بر رفتارشان مسلط شوند و بتوانند به توصیههای شما پاسخ بدهند.
همیشه براساس قوانین کلاس رفتار دانشآموزان را تصحیح کنید.
موقع عصبانیت قضاوت نکنید.
قبل از آرام کردن دیگران، اول خودتان را آرام کنید.