تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

رئیس کمیسیون آموزش مجلس: اجرای6.3.3 فاجعه نظام آموزشی است

رئیس کمیسیون آموزش مجلس:
اجرای6.3.3 فاجعه نظام آموزشی است
جام جم آنلاین: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هشتم معتقد است که تغییر نظام آموزشی برای مهرماه 91 در حکم فاجعه ای است که لطمات جبران ناپذیری را متوجه آینده دانش آموزان می‌کند و همه مسوولان به هر نحوی که ممکن است باید از اجرای شتابزده آن جلوگیری کنند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس:
اجرای6.3.3 فاجعه نظام آموزشی است
جام جم آنلاین: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هشتم معتقد است که تغییر نظام آموزشی برای مهرماه 91 در حکم فاجعه ای است که لطمات جبران ناپذیری را متوجه آینده دانش آموزان می‌کند و همه مسوولان به هر نحوی که ممکن است باید از اجرای شتابزده آن جلوگیری کنند.

علی عباسپور درباره اینکه عده ای از منتقدان معتقدند که مجلس هشتم از همه ابزار خود برای جلوگیری از اجرای نظام 3-3-6 استفاده نکرد،گفت: نمایندگان کمیسیون آموزش تا ششم خردادماه 91 تمام تلاش خود را برای جلوگیری از اجرای 3-3-6 انجام دادند و  بارها ما در مجلس اعلام کردیم آموزش و پرورش آماده اینگونه تغییرات نیست.

وی افزود: دلیل نخست مخالفت ما برای اجرای 3-3-6، تخلف از سند تحول بنیادین بود، چه، براساس سند تحول بنیادین، نظام آموزشی باید به چهار دوره سه ساله تقسیم می شد.

این کارشناس آموزشی توضیح داد: به گفته متخصصان علوم رفتاری دانش آموزان پایه اول ابتدایی نباید در یک فضای آموزشی با دانش آموزان ششم ابتدایی قرار گیرند و به همین دلیل بود که در سند تحول بنیادین، نظام آموزشی به چهار دوره سه ساله تبدیل شد.

به گفته عباسپور، مجلس هشتم تلاش خود را برای متوقف کردن اجرای 3-3-6 از راههای مختلف مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام داد، اما در نهایت تصمیم بر اجرای این تغییرات در آموزش و پرورش گرفته شد.

وی تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش باید بداند که دانش آموز و معلم موش آزمایشگاهی نیستند. قرار نیست امسال 3-3-6 اجرا شود و اگر سال آینده به نتیجه نرسیدیم، نظام آموزشی را تغییر دهیم. گویی روند اجرای سند تحول بنیادین و تغییر نظام آموزشی با این همه شتابزدگی به تمسخر گرفته شده است.(مهر

جام جم -21   مهر ماه  91

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد