تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

داشتن شغل مهمتر از «تحصیل»!


داشتن شغل مهمتر از «تحصیل»!

جانا که سخن از زبان ما می گویی! بیکاری هزاران فارغ التحصیل دانشگاهی و نبود فرصت‌های شغلی مناسب برای فارغ التحصیلان سبب شده تا وزیر آموزش و پرورش نیز "شاغل بودن را مهم‌تر از داشتن صندلی در دانشگاه بداند.حاجی بابایی بیان اینکه تا اول مهر ماه آینده ظرفیت پذیرش هنرستان‌ها به 50 درصد می رسد، گفت: ایده آل آموزش و پرورش آن است که 70 درصد دانش‌آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای رفته و چرخ اقتصاد و اشتغال کشور را بچرخانند. در سند تحول بنیادین اشاره شده است که آموزش و پرورش باید به سمت کارآفرینی ، تفکر و خلاقیت جلو برود. تفکری که خروجی‌اش تولید محصول باشد. وی ادامه داد: اگر چه در سال‌های گذشته کار و فناوری در هنرستان‌ها به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کرده است اما کافی نیست و باید این موضوع در جامعه فراگیر شود. بزرگ‌ترین ایراد وارده بر هنرستان های فنی و حرفه‌ای این بود که آنها با کمک عوامل بیرونی در صدد رشد یا تولید بودند و هیچ گاه بر اساس نیاز جامعه و آینده نگری به هنرجویان نگاه نمی‌کردند.در دورانی تلاش شد برای رشته‌های هنرستان تحصیلات کاردانی ایجاد شود که دیپلم این هنرجوها با مشکل مواجه شد یا با ایجاد آموزشکده‌ها ، هنرستان‌ها تضعیف شدند؛ امروز معتقدیم که باید گفتمان آموزش و پرورش در حوزه فنی و حرفه‌ای تغییر کند. انگیزه‌ها را شناسایی کنیم تا دانش آموزان تشویق به ورود به هنرستان‌ها شوند.

روزنامه قانون- 15 اسفند    91

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد