ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
جانا که سخن از زبان ما می گویی! بیکاری هزاران فارغ التحصیل دانشگاهی و نبود فرصتهای شغلی مناسب برای فارغ التحصیلان سبب شده تا وزیر آموزش و پرورش نیز "شاغل بودن را مهمتر از داشتن صندلی در دانشگاه بداند.حاجی بابایی بیان اینکه تا اول مهر ماه آینده ظرفیت پذیرش هنرستانها به 50 درصد می رسد، گفت: ایده آل آموزش و پرورش آن است که 70 درصد دانشآموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای رفته و چرخ اقتصاد و اشتغال کشور را بچرخانند. در سند تحول بنیادین اشاره شده است که آموزش و پرورش باید به سمت کارآفرینی ، تفکر و خلاقیت جلو برود. تفکری که خروجیاش تولید محصول باشد. وی ادامه داد: اگر چه در سالهای گذشته کار و فناوری در هنرستانها به موفقیتهای خوبی دست پیدا کرده است اما کافی نیست و باید این موضوع در جامعه فراگیر شود. بزرگترین ایراد وارده بر هنرستان های فنی و حرفهای این بود که آنها با کمک عوامل بیرونی در صدد رشد یا تولید بودند و هیچ گاه بر اساس نیاز جامعه و آینده نگری به هنرجویان نگاه نمیکردند.در دورانی تلاش شد برای رشتههای هنرستان تحصیلات کاردانی ایجاد شود که دیپلم این هنرجوها با مشکل مواجه شد یا با ایجاد آموزشکدهها ، هنرستانها تضعیف شدند؛ امروز معتقدیم که باید گفتمان آموزش و پرورش در حوزه فنی و حرفهای تغییر کند. انگیزهها را شناسایی کنیم تا دانش آموزان تشویق به ورود به هنرستانها شوند.
روزنامه قانون- 15 اسفند 91