تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تشکیل پرونده جدید برای رسول بداقی در دادگاه انقلاب کرج

تشکیل پرونده جدید برای رسول بداقی در دادگاه انقلاب کرج

در آستانه عید نوروز،تشکیل پرونده جدید برای رسول بداقی و انتقال به سلول انفرادی
همزمان با اختصاص جایزه حقوق بشری "رها"

حقوق معلم-اسماعیل عبدی
خبر تاسف بار انتقال رسول بداقی،عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان ؛ از اندرزگاه 4 زندان رجایی شهر به سلول انفرادی و تشکیل پرونده جدید برای او در شعبه 13 دادگاه انقلاب کرج آن هم پس از تحمل چهار سال و نیم حبس بدون حتی یک روز مرخصی در زندان های اوین و رجایی شهر موجب حیرت فعالان صنفی و خانواده او شده است.
این در حالی است که به رسول بداقی حتی برای مراسم تدفین مادرش هم اجازه خروج ندادند و وقتی برای درمان سردرد های مزمن به بیمارستان سینا انتقال یافت دستان او را به تخت بیمارستان زنجیر کردند! و هنگامی که من برای گرفتن عکس به بیمارستان سینا رفتم و قصد داشتم از او یک عکس یادگاری تهیه کنم نیروهای امنیتی دوربین مرا ضبط کرده وجو امنیتی شدیدی را برای ملاقات با او ایجاد کردند.
در پرس و گویی که با پیمان عطار وکیل شجاع کانون صنفی معلمان داشتم ، ایشان از آمادگی کامل خود برای دفاع از این معلم عدالتخواه خبر داد.
از حبس رسول بداقی حدود 1640 روز می گذرد و ...

هنوز برای معلمان کشور مشخص نشده که او تاوان کدامین جرم را می دهد؟ 21 سال خدمت صادقانه به آموزش و پرورش کشور،شجاعت و صراحت از او انسانی دوست داشتنی و تاثیر گذار در تحولات اجتماعی ساخته است.فرهنگیان کشور و به ویژه تشکل های صنفی عضو شورای هماهنگی کانون های صنفی سراسر کشور بارها و بارها نگرانی خود را از وضعیت معلمان زندانی به ویژه رسول بداقی اعلام کرده اند. 
مهندس هاشم خواستار عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان مشهد  813 روز بدون مرخصی در زندان وکیل آباد گذراند و آزاد شد. عبدالله مومنی پس از گذراندن پنج سال دوره محکومیت خود روز 23 اسفند از زندان اوین آزاد می شود.محمد داوری نیز که پس از افشاگری وقایع کهریزک با پنج سال حبس مواجه شده بود پس از گذراندن دوره محکومیت در شهریور 93 آزاد خواهد شد.سید محمود باقری عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان که حدود دو سال از حبس خود را گذرانده نیز منتظر مختومه شدن پرونده اش است. عبدالرضا قنبری با حکم 10 سال حبس در تبعید به برازجان رفته و مسعود کرد پور روزنامه نگار با بازخرید اجباری به 4 سال حبس محکوم شده که یک سال از آن را گذرانده است.
این در حالی است که برخی پرونده ها هنوز مختومه نشده است.از جمله پرونده های آقایان علی اکبر باغانی،محمود بهشتی لنگرودی بازرس و سخنگوی کانون صنفی معلمان و اسماعیل عبدی دبیر کل کانون صنفی معلمان.
پرونده علی اکبر باغانی و محمود بهشتی لنگرودی  برای اعمال ماده 18 و اعاده دادرسی رفته است.باغانی به شش سال حبس و ده سال تبعید به زابل و محمود بهشتی لنگرودی به نه سال حبس محکوم شده بودند. اسماعیل عبدی نیز به ده سال حبس محکوم شده که حبس او به مدت پنجسال تعلیق شده است.
امیدواریم مسئولان محترم قضایی با درک فضا با مختومه کردن پرونده ی معلمان صنفی به ویژه  رسول بداقی فضای کشور را به سوی همگرایی سوق داده وفرهنگیان فرهیخته را  را از اتهامات واهی تبرئه کنند.
به نقل از وبلاگ حقوق  معلم
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد