ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
تاثیر مستقیم حقوق پایین معلمان بر کیفیت آموزشی | ||
| حسن الحسینی | معاون پیشین وزیر آموزش و پرورش | در آموزش و پرورش هر فرهنگی سطح حقوق مشخصی دارد، با توجه به این موضوع هم خط فقر تعیین میشود، درحالیکه با توجه به شرایط فعلی آنچه بهعنوان سطح حقوق برای این افراد که بار سنگین آموزش هم بر دوششان قرار دارد، از سوی مراجع رسمی مشخص شده که بسیاری از آنها را به زیر خط فقر برده است. بررسیها نشان میدهد که بسیاری از فرهنگیان در این شرایط زندگی میکنند، این در حالی است که فشار مالی فراوانی نیز به آنها وارد است. گفته میشود این افراد دو سوم کل جمعیت فرهنگیان را تشکیل میدهند. در این میان نیز تنها فرهنگیانی که شغل دوم دارند یا اینکه درآمدی غیراز شغل معلمی دارند، کمی از نظر اقتصادی در شرایط بهتری قرار دارند و میتوان گفت بالای خط فقر هستند. آنچه مسلم است اینکه میانگین حقوق فرهنگیان با توجه به سختی کارشان، باید یکمیلیون و ۲۰۰ تا ۳۰۰هزار تومان باشد، اما واقعیت چیز دیگری است. بنابراین دیگر نمیتوان از این افراد انتظار داشت تا تعلیم و تربیت باکیفیتی را ارایه دهند و آنگونه که جامعه از آنها انتظار دارد، عمل کنند. شهر وند- 18 اردیبهشت 93 |