تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

مزایا و معایب طرح هیات امنایی شدن وزارت آموزش و پرورش

مزایا و معایب طرح هیات امنایی شدن وزارت آموزش و پرورش
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

مزایا و معایب طرح هیات امنایی شدن وزارت آموزش و پرورش
سرویس: اجتماعی
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با یادآوری بررسی طرح هیات امنایی شدن وزارت آموزش و پرورش، گفت:‌ هر چند اجرای این طرح به شفاف سازی هزینه‌کردها کمک می‌کند اما نباید اجازه تغییرات پی‌درپی در سیستم آموزشی کشور داده شود.

ابوالقاسم خسروی سهل‌آبادی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری بررسی طرح هیات امنایی شدن وزارت آموزش و پرورش در مجلس، گفت:‌ منظور از هیات امنایی شدن در این طرح اداره مدارس در مراکز استانها و شهرستان بر اساس آئین نامه  و ضوابط  است.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه با بیان اینکه طرح هیات امنایی شدن وزارت آموزش و پرورش در مجلس موافقان و مخالفانی دارد، افزود: موافقان معتقدند اجرای این طرح باعث شفاف سازی اعتبارات آموزشی و پرورشی، ساماندهی نیروی انسانی، جذب و بکارگیری نیرو به صورت بومی و منطقه ای، دقت در تدبیر هزینه ها، اعتبارات آموزش و پرورش، توسعه مشارکت و تمرکز زدائی و افزایش اختیارات مراکز استانها و شهرستان ها خواهد بود.

وی ادامه داد: موافقان همچنین معتقدند که این طرح باعث عدالت آموزشی و توزیع اعتبارات بر اساس شاخص‌های منطقه‌ای افزایش کیفیت آموزشی در مناطق محروم و شهرستان‌ها خواهد بود.

خسروی گفت: البته تمام موافقان طرح معتقد به انجام بررسی‌های کارشناسی بیشتر و رفع اشکالات طرح هیات امنایی در وزارت علوم و دانشگاه‌ها، اجرای آزمایشی آن و استفاده از نظر فرهیختگان و اندیشمندان تعلیم و تربیت و فرهنگیان در اجرای آن هستند.

نائب رئیس کمیته ی آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با یادآوری اظهارات مخالفان طرح مذکور، گفت: مخالفان طرح معتقدند تغییرات پیوسته در نظام آموزش وپرورش در چندساله اخیر باعث اشکالاتی شده و فرهنگیان، دانش آموزان و اولیا به این تغییرات نظر مساعدی ندارند.

وی یادآور شد: احتمال ورود دسته‌بندی‌های سیاسی در هیات امنا‌، حساسیت زیاد آموزش و پرورش و ضرورت دقت و  تدبیر جامع و کامل نسبت به تغییرات در این حوزه‌ی مهم و حیاتی از مسائلی است که باید مدنظر قرار گیرد .

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: لازم است برای رسیدن به نقطه نظری اساسی در رابطه با طرح هیات امنایی شدن آموزش و پرورش نظرات فرهیختگان و اندیشمندان به ویژه معلمان که معماران اصلی تعلیم و تربیت هستند بررسی شود.

http://www.farhangiannews.ir/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد