تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

ایجاد سازمان رفاهی معلمان


ایجاد سازمان رفاهی معلمان
اختصاص 250 میلیارد تومان به بحث کیفیت بخشی به مدارس
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

وزیر آموزش و پرورش گفت : این نخستین بار است که در تاریخ آموزش و پرورش مبلغ 250 میلیارد تومان به بحث کیفیت بخشی به مدارس اختصاص داده می شود.
  به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش به مدت سه ساعت با نمایندگان تشکل صنفی معلمان در دفتر خود دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار نمایندگان تشکل های صنفی معلمان دیدگاه و نظرات خود را در خصوص مسائل رفاهی، معیشتی، قضایی، طرح رتبه بندی و مطالبات مطرح نمودند.

وزیر آموزش و پرورش با استقبال از طرح دیدگاه ها و نظرات مطرح شده مسئولان آموزش و پرورش را نیازمند آگاهی از دیدگاه های مختلف دانست و گفت: مسئولیت سخنان افراد مسئول بسیار سنگین تر از افراد عادی است .

فانی با اشاره به مسائل و مشکلات رفاهی و معیشتی معلمان افزود:"ایجاد سازمان رفاهی معلمان" از برنامه هایی است که وزارت  آموزش و پرورش به منظور پاسخگویی به بخشی از مشکلات رفاهی معلمان در دستور کار خودقرار داده است و ما تلاش‌های زیادی را انجام داده ایم تا 20 درصد افزایش حقوق معلمان ابتدایی و اولویت استخدام فرهنگیان تحقق پیدا کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که بسیاری از مشکلات مطرح شده را قبول دارم، گفت: طرح رتبه بندی چارچوب خوبی برای احقاق حقوق معلمان است و آماده دریافت نظرات و دیدگاه های معلمان سراسر کشور در این خصوص هستیم تا اشکالات طرح برطرف شود .

فانی با اشاره به اختصاص 250 میلیارد تومان به بحث "کیفیت بخشی" به مدارس اظهارداشت: این اولین بار است که در تاریخ آموزش و پرورش برای بهبود شرایط آموزش و "کیفیت بخشی" مدرسه در بودجه ردیف مستقل پیش بینی می شود و امیدواریم بتوانیم با "تعالی مدارس" و استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان نیروهای متخصص و زبده در سطح کارشناسان ارشد برای بخش های ستادی آموزش و پرورش تربیت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر گسترش پژوهش سراهای دانش آموزی در سطح استان ها و مناطق افزود: برنامه ما این است که این پژوهش سراها از 300 به 400 پژوهش سرا ارتقا پیدا کنند تا توان علمی و پژوهشی دانش آموزان را تقویت کنیم.

فانی با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش یک راه، مشکل را حل نمی کند بلکه مجموعه ای از روش ها و راهکارها در کنار هم می تواند آموزش و پرورش را به سرانجام مناسب برساند، ادامه داد: "خرید خدمات آموزشی" ازجمله این برنامه هاست که با اجرای این سیاست می توان بخشی از هزینه تمام شده آموزشی هر دانش آموز را در اختیار مدارس غیردولتی قرار داد و از این طریق هم کیفیت آموزشی را می توان بالا برد و هم از تراکم دانش آموزی در مدارس دولتی کم کرد و هم از ظرفیت خالی مدارس غیردولتی که سرمایه ملی ما می باشند، بهره ببریم.

وزیرآموزش و پرورش درباره بیمه طلایی خاطرنشان کرد: شرکت بیمه گذار قبلی حق  بیمه ای به مراتب بیشتر از شرکت فعلی از آموزش و پرورش مطالبه کرد و با رایزنی های فشرده ای که صورت گرفت، قرار داد جدید با کمترین سقف حق بیمه نهایی شد.

http://www.farhangiannews.ir/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد