تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

محمد تقی سبزواری عضو کانون صنفی معلمان شیراز

ترخیص محمد تقی سبزواری

 از بیمارستان پس از عمل موفقیت آمیز پیوند رگ قلب

محمد تقی سبزواری عضو کانون صنفی معلمان شیراز 

از فرهیخته ترین و فعالترین معلمان کشور در عرصه ی اجتماعی است. او با داشتن حدود ۳۰ سال سابقه ی رسمی تدریس و فعالیت اجرایی صادقانه و موفق در آموزش و پرورش، اکنون در آستانه ی بازنشستگی قرار دارد. این کنشگر صنفی فرهنگیان در شهرهای کاشان و شیراز و شهرستان نورآباد ممسنی در دروس ریاضی و کامپیوتر تدریس کرده و شاگردانش از او همواره به نیکی یاد می کنند.

یادداشت های روزانه ی او در وبلاگ شخصی اش نانموده های مدرسه درج می شود و مقالاتش در زمینه ی مسائل آموزش و پرورش در بهترین جراید کشور منتشر می شود. و مصاحبه های دقیق او با خبرگزاریهای مهم همواره در پیش برد مقاصد صنفی کانون های صنفی معلمان راه گشا بوده است.

ایشان در آغاز دهه ی هشتاد با همکاری نشریات محلی فعالیت های صنفی معلمان شیراز را رسانه ای می کرد و با استفاده از ذوق هنری اش در قالب طنز و داستانهای کوتاه مشکلات معلمان را با ظرافت بیان می کرد. خودش اعتقاد داشت که  با توزیع این نوشته ها دانش و آگاهی معلمان استان نسبت به حقوق واقعی خود روز به روز بیشتر می شود. هنوز هم  مدیران  نواحی مختلف شیراز و معلمان اصرار او را بر خواسته های صنفی تایید می کنند.

بسیاری از همکاران شور و هیجان او را در پیگیری امور صنفی بسیار ستودنی می دانند زیرا با اینکه شرایط جسمی او از حدود شش سال پیش تحت تاثیر عارضه قلبی قرار گرفته ولی این موضوع موجب کنار کشیدنش از مسائل اجتماعی نشده و در این مدت نیز بیشتر دغدغه های او از جنس آموزش بوده است. ایشان اخیرا تاریخچه ای از کنش صنفی معلمان کشور در یک دهه ی اخیر را به رشته تحریر در آورده اند که امید است با کمک دیگر دوستان تکمیل و به چاپ برسد.

ترجمه کتاب “توصیه نامه ی یونسکو در مقام و منزلت معلم” و پیگیری های مستمر او برای گرفتن تاییدیه از وزارت ارشاد بر دغدغه های آموزشی اش مهر تایید می زند. این کتاب با همت او اولین بار در سال ۸۸ به چاپ رسید که با محبوبیت یافتن این کتاب بین فرهنگیان، متاسفانه اداره ی ارشاد کاشان بدون مجوز ۸۰۰ جلد از آن ها را توقیف کرد. به دنبال آن گزارشات مغرضانه ی رییس آموزش و پرورش کاشان به وزارتخانه موجب آن شد که حراست وزارتخانه با صدور ابلاغیه ای، توزیع این کتاب را در سراسر کشور ممنوع اعلام کند.

این معلم فرهیخته دو سال پیش در تهران زیر نظر دکتر “صافی” با درمان  بالون زدن و عبور از یک سکته خفیف شرایط بسیار دشواری را گذراند. هفته گذشته با تشدید درد در ناحیه قلب وآسیب رسیدن به بالون، دکتر متخصص وی آقای “امیرغفران” دستور بستری و جراحی باز قلب را صادر کرد. در فرهیختگی سبزواری همین بس که حتی اجازه نداد خانواده اش موضوع عمل جراحی را به دوستانش اطلاع دهند و تنها تماس کاری مهدی بهلولی با موبایل ایشان، از جراحی قلبش پرده برداری کرد.

خوشبختانه جراحی باز قلب جهت پیوند رگ اصلی در بیمارستان خصوصی دنا شیراز توسط دکتر “امیرغفران”با موفقیت کامل انجام شد و موجی از شادی بین خانواده ی فرهیخته ی سبزواری و فعالان صنفی عضو شورای هماهنگی کانون های صنفی کشور ایجاد شد. البته همسر و سه فرزندش در مدت این چند روز که ایشان در اتاق مراقبتهای ویژه بودند با نگرانی کامل، شرایط بسیار سختی را تجربه کردند.

طی تماسی که برای پیگیری آخرین وضعیت ایشان داشتم، همسر محترمشان گفتند :” خدا را شکر می کنیم که عمل جراحی با موفقیت انجام گرفت. هم اکنون آقای سبزواری درد بسیار زیادی را تحمل می کنند ولی با همین شرایط هم به همه دوستان صنفی عضو شورای هماهنگی کانون های صنفی سراسر کشور سلام می رسانند”.

http://bield.info/


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد