تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

نباید به توسعه تشکیلاتی در آموزش و پرورش بپردازیم

نباید به توسعه تشکیلاتی در آموزش و پرورش بپردازیم
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید از امکانات موجود در سایر دستگاه‌ها به خصوص بخش خصوصی بهره ببریم. این سیاست دولت تدبیر و امید است و به شدت از آن حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار "آموزش و پرورش" خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی‌اصغر فانی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان آموزش و پرورش و جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه توسعه مشارکت در برنامه‌های آموزش و پرورش یک سیاست جدی است، اظهار کرد: ما معتقدیم که با همکاری سایر نهادها، دستگاه‌ها و مشارکت مردم در امر آموزش و پرورش می‌توان هم‌افزایی در این وزارتخانه افزایش داد و در سایه این هم‌افزایی بالا به اهداف مندرج نائل شد.

وی افزود: یقینا آموزش و پرورش به دلیل اینکه بزرگترین دستگاه کشور است و با همه مردم اعم از دانش‌آموزان، اولیا و خانواده‌های آنها یعنی به عبارتی همه مردم ایران سروکار دارد، به عنوان بزرگترین فصل مشترک حاکمیت و مردم منصوب شده و رسالت بزرگی بر عهده دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در دنیا هم یکی از کارکردهای آموزش و پرورش از جمله اهدافی که دنبال می‌کند، آموختن برای زیستن و آموختن برای با دیگران زیستن است، اظهار کرد: به تعبیر دیگر باید هم‌زیستی مسالمت‌امیز را به دانش‌آموزان آموخت. در حال حاضر مهارت‌های زندگی از جمله مقوله‌هایی است که در سال‌های اخیر در نظام‌های آموزشی دنیا مطرح شده‌اند.

فانی تاکید کرد: براین اساس دانش‌آموز باید از پوسته درون مدرسه که بیشتر به محفوظات تکیه دارد، خارج شده و در جامعه ظهور و بروز یابد. دانش‌آموز باید در دوران تحصیلش بیاموزد که فقط نباید به فکر خود باشد بلکه باید به فکر دیگران نیز بوده و در بحران‌ها فعال عمل کند و بداند یک جزیی از جامعه است.

وی با بیان اینکه امضای این تفاهم‌نامه همکاری گامی است در جهت‌افزایش مهارت‌های زندگی و جبران خلاءهایی که در نظام آموزشی و تربیت نسل با آن مواجهیم، گفت: ما تاکنون با وزارت راه، وزارت کشور، ورزش و جوانان، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان محیط زیست، معاونت حقوقی ریاست جمهوری، شهرداری تهران و چند دستگاه دیگر تفاهم‌نامه امضا کردیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تلاش می‌کنیم این تفاهم‌نامه‌ها که به تدریج عملیاتی می‌شوند بتوانند آموزش و پرورش را به عنوان یک فراوزارتخانه که مسوولیت تربیت نسل آینده را برعهده دارد، بشناساند گفت: حتما تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری از همکاری‌های میان دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان جمعیت جوانان هلال‌احمر، بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، معاونت پرورشی، تربیت‌بدنی و... وظایفمان را نسبت به تربیت نسل آینده بهتر انجام دهیم.

فانی با تاکید بر اینکه نباید به توسعه تشکیلاتی در آموزش و پرورش بپردازیم، گفت: باید از امکانات موجود در سایر دستگاه‌ها به خصوص بخش خصوصی بهره ببریم. این سیاست دولت تدبیر و امید است و به شدت از آن حمایت می‌کند.

وی افزود: یقینا آموزش و پرورش به علت گستردگی وظایف و انتظاراتی که از آن می‌رود از طریق توسعه مشارکت و استفاده از امکانات سایر ارگان‌ها نمی‌تواند به اهدافش نائل شود.

http://www.farhangiannews.ir/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد