تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

بیانیه کانون فرهنگیان استان اصفهان به مناسبت روز جهانی معلم (5 اکتبر 2014)


بیانیه کانون فرهنگیان استان اصفهان

 به مناسبت روز جهانی معلم (5 اکتبر 2014)


به نام خداوند جان و خرد

 

      غافل مشو از شمع شب افروزِ معلم                 باش از دل و جان تربیت آموزِ معلم

هر روز دهد فیض چو خورشید درخشان               پیداست که هر روز بود روز معلم

ضمن گرامیداشت دوازده اردیبهشت هر سال به عنوان روز ملی معلم، 5 اکتبر(13 مهر) "روز جهانی معلم" را نیز به خانواده ی بزرگ فرهنگیان معزز و شریف تبریک عرض نموده، خاطرنشان می سازیم که کانون فرهنگیان استان اصفهان در سال‌‌های گذشته با دقت در عملکرد خود بی آنکه گرفتار محافظه کاری و بی خاصیتی شود یا با رفتارهای غیراصولی در دام های آماده برای قطع ریشه های کانون گرفتار آید، توانسته است ضمن حفظ اساس تشکیلات به فعالیت دقیق در جهت رشد و ماندگاری خود ادامه دهد و به منظور پربارتر کردن حرکت فرهنگیان شریف از هر فرصتی برای انعکاس مشکلات بی شمار فرهنگیان به مسئولین کشور استفاده نماید. اما اکنون با توجه به ظرفیت شرایط موجود معتقد است زمان آن رسیده که با اتحاد و همدلی و کاشتن بذر امید در دل ها، ضمن ادامه ی حرکت های منطقی، زمینه ی رشد و بالندگی بیشتر کانون فرهنگیان را فراهم آوریم.

به همین جهت باید کوشید تا جامعه را به این باور برسانیم که مشکل آموزش و پرورش، یک مسأله ی ملی است و نه یک معضل صنفی. تنها در این صورت یک اراده ی عمومی برای حل مشکلات فرهنگیان و دانش آموزان شکل خواهد گرفت. این اقدام نه تنها باعث تحکیم فضای تفاهم و همدلی شده بلکه منزلت و کرامت فرهنگیان را افزایش خواهد داد و در این قشر فرهنگ ساز، احساس رضایت موج خواهد زد.

چه بسا، برخی از لایه های اجتماع هنوز از اهمیت کار معلمان آگاهی لازم را ندارند و مطلع نیستند که ما وظیفه ی مهم تربیت نوباوگان و تبدیل آنان به شهروند خوب را به عهده داریم و نابسامانی در آموزش و پرورش، به جای تبدیل فرزندانشان به شهروندان خوب از آنان انسان های سرگردان و بی هدف می سازد. پس با پیوستن به کانون فرهنگیان و با پایبندی به اصول تشکیلات، طرح های نوین جهت اعتلای فرهنگ کشور ارائه کنید.

در پایان توفیق همگان را در شناخت جایگاه رفیع علم و فرهنگ و موفقیت همه ی دستاندرکاران عرصه تعلیم و تربیت را از درگاه ایزد منان مسألت می نماییم.

 

کانون فرهنگیان استان اصفهان

                                                                                13 مهر 1393

http://www.isfkafa.ir/n/id/1199

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد