تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

درخواست حمایت بیشتر از دانش آموزان بی چیز

درخواست حمایت بیشتر از دانش آموزان بی چیز 

(نقل از: http://www.ksmiran2.blogfa.com )

در گزارش اخیری که "سازمان جهانی همکاریهای اقتصادی و توسعه "

Organization for Economic Cooperation and Development (OECD)

 منتشر کرده است ؛ در خواست شده تا حکومتها کمک بیشتری به  دانش آموزانی که از لحاظ اقتصادی-اجتماعی بی بهره اند به عمل آورند تا آنان در تحصیلاتشان موفق باشند.

بررسی های به عمل آمده ، در کشور هاییکه عضو "سازمان جهانی همکاریهای اقتصادی و توسعه " هستند ، حاکیست که تقریباً از هر پنج دانش آموز یک نفرشان نمی تواند حداقل سطح مهارت بنیادین را به دست آورد. بعلاوه دانش آموزانی که در زمینه های اقتصادی-اجتماعی بی بهره اند دو برابر پایین تر از دیگر کم مهارتها هستند. فقدان عدالت اجتماعی و تحت پوشش نبودن  این خانواده ها به شکست فرزندان آنان در مدرسه منجر می شود. به این معنا که از هر پنج نوجوان یکی قبل از تکمیل آموزش متوسطه ترک تحصیل می کنند

درخواست حمایت بیشتر از دانش آموزان بی چیز 

(نقل از: http://www.ksmiran2.blogfa.com )

در گزارش اخیری که "سازمان جهانی همکاریهای اقتصادی و توسعه "

Organization for Economic Cooperation and Development (OECD)

 منتشر کرده است ؛ در خواست شده تا حکومتها کمک بیشتری به  دانش آموزانی که از لحاظ اقتصادی-اجتماعی بی بهره اند به عمل آورند تا آنان در تحصیلاتشان موفق باشند.

بررسی های به عمل آمده ، در کشور هاییکه عضو "سازمان جهانی همکاریهای اقتصادی و توسعه " هستند ، حاکیست که تقریباً از هر پنج دانش آموز یک نفرشان نمی تواند حداقل سطح مهارت بنیادین را به دست آورد. بعلاوه دانش آموزانی که در زمینه های اقتصادی-اجتماعی بی بهره اند دو برابر پایین تر از دیگر کم مهارتها هستند. فقدان عدالت اجتماعی و تحت پوشش نبودن  این خانواده ها به شکست فرزندان آنان در مدرسه منجر می شود. به این معنا که از هر پنج نوجوان یکی قبل از تکمیل آموزش متوسطه ترک تحصیل می کنند.

لذا برای جلوگیری از افت تحصیلی ، هم به توسعه ی اقتصادی و هم اجتماعی فرد فرد اشخاص و جامعه باید پرداخت. گزارش حاکی از این است که سیستمهای آموزشی سطح بالا، در میان کشور های عضو "سازمان جهانی همکاریهای اقتصادی و توسعه " ، مدیون توجه آن کشور ها به کیفیت آموزشی و عدالت اجتماعی می باشد.

پیشنهاد ها:

سندی که شامل داده های قابل توجهی توسط خبرگان " آموزش بین الملل " است ، نیز نمایانگر توصیه ها و راهکارهایی برای حکومتهاست تا به همه ی کودکان کشور شان کمک کنند که در تحصیلاتشان موفق باشند. این سفارشها روی موارد زیر تاکید دارند:

·        تساوی در آموزش: شرایط شخصی و اجتماعی مانند جنسیت، نژاد، قومیت و زمینه های قومی و خانوادگی نباید مانع دسترسی به پتانسیل آموزشی اشخاص بشود ( عدالت )

·        فراگیر بودن آموزش: تمام افراد باید دارای حداقل سطح مهارت بنیادین باشند. اگر این امر به یقین بپیوندد ، همه ی دانش آموزان، بدون در نظر گرفتن شرایط شخصی و اجتماعی - اقتصادیشان شانس کسب مهارت های سطح بالا را خواهند داشت.

گزارش "سازمان جهانی همکاریهای اقتصادی و توسعه " مطالب زیر را از فرد ون لیوون

 (Fred van Leeuwen ) دبیر کل آموزش بین الملل نقل می کند که قبلاً  برگردان شده و در اخیار هموطنان قرارداده شده است. اکنون نیز به دلیل اهمیت زیادشان نقل می شود  

" آموزش با کیفیت دروازه های پیروزی را به روی ما باز می کند. "

آموزش بین الملل همچنین تاکید بر نیاز بیشتر ارائه ی کیفیت خوب و فراگیر آموزش عمومی بر دانش آموزان ، بدون در نظر گرفتن شرایط شخصی و اجتماعی - اقتصادیشان ، دارد تا به آنها فرصت کسب مهارتهای سطح بالا داده شود.

همینطور آموزش بین الملل بر اینکه آموزش، با کیفیت خوب، دربهای خوشبختی را به روی انسان باز می کند و انسان را قادر می سازد تا بهترین راه و روش را در زندگی خود برگزیند، تاکید دارد. از اینرو ، در این دوران بحران مالی، سرمایه گذاری مداوم برای آموزش ضروری است. 

به نقل از وبلاگ طیف صنفی کانون صنفی معلمان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد