تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

بیانیه ی شورای مرکزی تشکل های صنفی معلمان ایران

                            به نام خداوند جان و خرد

     

بیانیه ی شورای مرکزی تشکل های صنفی معلمان ایران


بگذار سخن را به یاد کودکانی آغاز کنیم که با کیف ها و کتا بهای محقر و رویا های بزرگ در خانه های گلی آذربایجان به کام مرگ فرو رفتند. به یاد کودکانی که از ابن پس سر کلاس ها نخواهند بود ، غنچه هایی که قبل از شکفتن پژمرده شدند.

ضمن اعلام همدردی و تسلیت به مردم شریف و بزرگ آذربایجان  در رویداد دردناک اخیر، امیدواریم مسئولان کشور هرچه سریعتر نسبت به بازسازی مناطق آسیب دیده اقدام کنند و وزارت آموزش و پرورش نیز در اسرع وقت مدارس تخریب شده را بازسازی نموده تا کودکان آن خطه نیز سروقت درکلاس هایشان حاضرشده و از آموزش محروم نگردند.همچنین مراتب سپاس خود را از همه ی نهاد های مردمی بویژه تشکل های صنفی معلمان سراسر کشور بیان می داریم که در لحظه های سخت مردم آذربایجان را تنها نگذاشته و صحنه هایی با شکوه از همبستگی خلق کردند.

آنگونه که می دانید گذشته از وضعیت نابسامان آموزشی کشور که متاسفانه این سال ها روز افزون گشته است و واکاوی علل آن فضایی دیگر می طلبد ، مسئله ای که ذهن بسیاری از معلمان را سخت به خود مشغول کرده است ، وضعیت فلاکت بار اقتصادی و معیشتی است.اگرچه این شرایط غیر انسانی تنها مختص معلمان نیست بلکه دامن تمام مزد بگیران و کارگران را گرفته است و با کاهش قدرت خرید آنها سفره های خانواده هایشان هر روز خالی تر از دیروز می گردد.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان ایران در خصوص موضوع احکام جدید کارگزینی و افزایش حقوق سالانه که علاوه بر تاخیر پنج ماهه در عمل و در نهایت افزایش سه درصدی حقوق فرهنگیان شهرستانها را در پی داشته ، رسما ً معترض بوده و آن را بی توجهی آشکار به مسئله ی معیشت فرهنگیان قلمداد می کند. و همچنان مغایر بند 123 قانون مدیریت خدمات کشوری می داند که تاکید دارد افزایش حقوق کارکنان دولت باید متناسب با نرخ تورم لحاظ گردد ، چرا که نرخ تورم بطور رسمی 26% اعلام شده است . با این وصف این تناقض آشکار غیر قابل پذیرش است.

اقدام دولت در تغییرات احکام کارگزینی در دی ماه سال گذشته در هنگام انتخابات مجلس نهم تحت عنوان اعمال بند " بدی آب و هوا " که بر اساس آن بطور میانگین صد و بیست هزار تومان به احکام اضافه شد و با حذف مجدد آنها پس از صدور احکام ، توهینی آشکار به شعور فرهنگیان است. حال این شائبه پیش می آید که هدف دولت تنها سیاسی بوده و هدفی جر تغییر تعداد آرای فرهنگیان نداشته است که این امر موجبات اعتراض معلمان زحمتکش را فراهم آورده است.

بدیهی است که انتظار می رود در این شرایط دشوار اقتصادی و گرانی طاقت فرسا ، مسئولان با برخوردی صادقانه به سرعت نسبت به تغییر احکام صادر شده و احقاق حقوق حقه اقدام نمایند ، در غیر این صورت معلمان ایران این حق را برای خود قائل هستند که از پای ننشسته و با اعتراض های قانونی نارضایتی خود را اعلام نمایند.

       شورای مرکزی تشکل های صنفی معلمان ایران

                                  شهریور  91                                                            

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد