تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

سال تحصیلی جدید و کمی حرف های خودمانی

معلمی شغل شریفی است ، از این لحاظ که انسان تربیت می کند و با انسان سر و کار دارد ، انسانی آگاه و متفکر ، نه شاگرد اولی که با رتبه ی خوب در کنکور قبول شود ، چرا که این اصل کار معلمی نیست . آموزش چند فرمول و نکته ی کنکوری در کلاس های کنکور و آموزش گاه هایی که پول پارو می کنند امکان پذیر است ، اما درس شرف و انسانیت را فقط در کلاس معلم می توان آموخت . پس منطقی ست که پاسش بداریم . این را آوازه ی گوشمان کنیم که : هیچ کس از پیش خود چیزی نشد.

می شود با دوره کردن چندباره ی یک درس نمره ی خوبی کسب کرد ، می شود رتبه های خوب را به دست آورد ، اما نمی شود آگاهی و مسئولیت و... را از لابلای کتاب های درسی جستجو نمود. 

یادمان باشد اگر زمانی به مرحله ای رسیدیم که زحمات دیگران برایمان بی اهمیت بود ، خیر و نیکی را از زندگی مان رانده ایم! یک پزشک ، یک مهندس و ... قبل از این که هر کدام از این مسئولیت ها را بپذیرند باید آدم باشند، چرا که آدمی را آدمیت لازم است!

شروع سال تحصیلی جدید است و یک دنیا پر از خاطره های جدید. معلم جدید ، دانش آموز جدید و آموزش های جدید و حتی تغییر کردن های جدید  و .... 

باید بپذیریم که راه رسیدن طولانی و پر از پستی و بلندی ست ، مبادا کوله هامان از خودخواهی و غرور آکنده گردد که سرمایه ای ناچیز است ، مبادا آن قدر سرهامان را بالا گیریم که فراموش کنیم پایین تر چه می گذرد!!!

دانش آموز محترم ،  برای زحمات معلم در سیستم فقط شعار زیاد سر داده شده است ، انگار در سیستم ما حتی از طرف تو  ، معلمی خوب است که نکته های کنکوری بهتری بگوید تا تو قبول شوی و بتوانی آینده ای درخشان از لحاظ مادی داشته باشی تا آن گاه فقط از خود و درس خواندنت راضی باشی . اما فراموش نکنیم که فقط عده ای از باسوادان ، متفکران آگاهی هستند و بقیه ،درس خوانده هایی هستند که در بازارهای اقتصادی گم گشته اند.

تمام آروزی معلم رشد و پیشرفت دانش آموزش هست تا با پیشرفتش انسانی مسئول و آگاه هم بار آید. پس تو ای دانش آموز عزیز کمک کن تا این هدف والا تحقق یابد.

به نوبه ی خودم سال تحصیلی جدید را سالی پربار ، پر از خیر خواهی و نیکویی و پر از افتخارات خوب برای همه آرزومندم و از خدای مهر می خواهم تا همه ی ما را بر آن دارد که رضای او در آن است.

به نقل از وبلاگ اندبشه های یک معلم خوافی

http://karimpoor53.blogfa.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد