تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

24 ساعت مرگبار در جاده‌های کشور؛


 24 ساعت مرگبار در جاده‌های کشور؛ 

چهارمحال و بختیاری در سوگ دختران


گروه حوادث- در حالی که جامعه در شوک مرگ 26 دانش آموز بروجنی در بازگشت از سفر راهیان نور بود، تصادف دو اتوبوس در محور‌های دیگری نیز 4 کشته و 42 زخمی برجای گذاشت تا رکورد تازه ای در کشور ثبت شود. در ساعت 20:30 شب‌ جمعه واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محور ایذه به شهرکرد در پنج کیلومتری دهدز به طرف بروجن منجر به کشته شدن 26 تن از سرنشینان این اتوبوس شد. دختران دانش آموز بروجنی در قالب کاروان راهیان نور مسافران این اتوبوس بودند. همچنین در حادثه ای مشابه در کرمانشاه واژگونی اتوبوسی دیگر منجر به زخمی شدن 25 دانشجوی دختر شد.و در نهایت پیش از ظهر دیروز واژگونی یک اتوبوس دیگر در محور اصفهان- نایین 21 کشته و مجروح دیگر برجای گذاشت.




مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه با توجه به نوع گزارش دریافتی، بلافاصله سه تیم از امدادگران جمعیت به همراه دستگاه‌های زنده‌یاب و ست‌های هیدرولیک نجات به محل حادثه اعزام شدند گفت: اتوبوس که در مسیر دچار سانحه‌شده و واژگون شده بود. حسین درخشان با بیان اینکه در این حادثه 44 سرنشین این اتوبوس دچار سانحه شدند گفت: این حادثه 23 مجروح در پی داشت که هشت تن از آنان به علت نیاز به درمان به بیمارستان منتقل شده و 15 تن آنان نیز به صورت سرپایی درمان شدند.درخشان با بیان اینکه عملیات امداد و نجات این حادثه واژگونی اتوبوس که برای کاروان راهیان نور بود، 6 ساعت به طول انجامید گفت: این عملیات در ساعت 2 بامداد پایان یافت.سرهنگ صمد اسفندیاری معاون عملیات پلیس‌راه کشور نیز با بیان اینکه حادثه واژگونی اتوبوس اسکانیا حامل دانش‌آموزان مقطع دوم دبیرستان شهرستان بروجن در ساعت 20:10 جمعه شب‌ گزارش شد به ایسنا گفت: این حادثه در کیلومتر 185 محور ایذه به لردگان رخ داد.وی با اعلام این خبر که در حال حاضر تیم ویژه‌ای از کارشناسان تصادفات پلیس‌راه رسیدگی به این تصادفات را بر عهده گرفته‌اند گفت: تخطی از سرعت مطمئنه در جاده لغزنده علت این حادثه گزارش شد.اسفندیاری افزود: این حادثه 26 کشته و 18 زخمی به همراه داشت و با توجه به لغزنده‌بودن جاده و واژگونی اتوبوس در گل در حال حاضر کارشناسان به دنبال یافتن دستگاه GPS‌ این اتوبوس هستند و اطلاعات تکمیلی در خصوص این حادثه موکول به تکمیل تحقیقات است.وی در پاسخ به این سوال که آیا این راننده در طول مسیر از قانون تخطی داشته است یا خیر؟ گفت: از آنجایی که عملیات امداد و نجات در ساعت 2 بامداد پایان یافت هنوز تلاش کارشناسان تصادفات ادامه دارد


 24 ساعت مرگبار در جاده‌های کشور؛ 

چهارمحال و بختیاری در سوگ دختران


گروه حوادث- در حالی که جامعه در شوک مرگ 26 دانش آموز بروجنی در بازگشت از سفر راهیان نور بود، تصادف دو اتوبوس در محور‌های دیگری نیز 4 کشته و 42 زخمی برجای گذاشت تا رکورد تازه ای در کشور ثبت شود. در ساعت 20:30 شب‌ جمعه واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محور ایذه به شهرکرد در پنج کیلومتری دهدز به طرف بروجن منجر به کشته شدن 26 تن از سرنشینان این اتوبوس شد. دختران دانش آموز بروجنی در قالب کاروان راهیان نور مسافران این اتوبوس بودند. همچنین در حادثه ای مشابه در کرمانشاه واژگونی اتوبوسی دیگر منجر به زخمی شدن 25 دانشجوی دختر شد.و در نهایت پیش از ظهر دیروز واژگونی یک اتوبوس دیگر در محور اصفهان- نایین 21 کشته و مجروح دیگر برجای گذاشت.




مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه با توجه به نوع گزارش دریافتی، بلافاصله سه تیم از امدادگران جمعیت به همراه دستگاه‌های زنده‌یاب و ست‌های هیدرولیک نجات به محل حادثه اعزام شدند گفت: اتوبوس که در مسیر دچار سانحه‌شده و واژگون شده بود. حسین درخشان با بیان اینکه در این حادثه 44 سرنشین این اتوبوس دچار سانحه شدند گفت: این حادثه 23 مجروح در پی داشت که هشت تن از آنان به علت نیاز به درمان به بیمارستان منتقل شده و 15 تن آنان نیز به صورت سرپایی درمان شدند.درخشان با بیان اینکه عملیات امداد و نجات این حادثه واژگونی اتوبوس که برای کاروان راهیان نور بود، 6 ساعت به طول انجامید گفت: این عملیات در ساعت 2 بامداد پایان یافت.سرهنگ صمد اسفندیاری معاون عملیات پلیس‌راه کشور نیز با بیان اینکه حادثه واژگونی اتوبوس اسکانیا حامل دانش‌آموزان مقطع دوم دبیرستان شهرستان بروجن در ساعت 20:10 جمعه شب‌ گزارش شد به ایسنا گفت: این حادثه در کیلومتر 185 محور ایذه به لردگان رخ داد.وی با اعلام این خبر که در حال حاضر تیم ویژه‌ای از کارشناسان تصادفات پلیس‌راه رسیدگی به این تصادفات را بر عهده گرفته‌اند گفت: تخطی از سرعت مطمئنه در جاده لغزنده علت این حادثه گزارش شد.اسفندیاری افزود: این حادثه 26 کشته و 18 زخمی به همراه داشت و با توجه به لغزنده‌بودن جاده و واژگونی اتوبوس در گل در حال حاضر کارشناسان به دنبال یافتن دستگاه GPS‌ این اتوبوس هستند و اطلاعات تکمیلی در خصوص این حادثه موکول به تکمیل تحقیقات است.وی در پاسخ به این سوال که آیا این راننده در طول مسیر از قانون تخطی داشته است یا خیر؟ گفت: از آنجایی که عملیات امداد و نجات در ساعت 2 بامداد پایان یافت هنوز تلاش کارشناسان تصادفات ادامه دارد.
اعلام اسامی 26 دانش‌آموز فوت‌شده
همچنین مدیرکل پزشکی قانونی استان چهارمحال و بختیاری ‌ گفت از آنجایی که تمامی این کشته‌ها ساکن بروجن بوده‌اند در حال حاضر تمامی اجساد به پزشکی قانونی بروجن منتقل شده و تلاش تیم پزشکی برای تحویل هرچه سریعتر اجساد به خانواده‌هایشان ادامه دارد. دکتر منصور فیروزبخت با اشاره به 26 کشته و 18 مجروح این حادثه، اسامی فوت‌شدگان را به شرح زیر اعلام کرد: 1) رویا عسگری2) پریسا رضایی3) فاطمه شمس4) الهام حسن‌زاده5) هانیه انتظامی6) شبنم مقدسی7) محدثه مهدوی‌نیا8) مرضیه احمدی9) زهرا عباسیان10) پریسا زندیان11) مژگان هادی‌پور12) مرضیه سلیمی13) مائده فرهمندیان14) فاطمه کریمی15) زهرا عرب16) زهرا غفاری17) مریم خاقانی18) ماندانا الهیان19) فائزه شبانیان20) آمنه خاکسار21) نرگس کوهی‌کمالی22) مینا ربیعی23) ریحانه شریفی‌ریگی24) ناشناس25) حجت‌اله‌ مرادی (کمک‌راننده) 26) رحمن جهان‌پناه (مسئول کاروان). همچنان هویت یکی از دانش‌آموزان تا وصول اوراق هویتی وی توسط خانواده‌اش ناشناس است.
مرگ 96 شهروند در تصادفات اتوبوسی
سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان بروجنی 26 کشته بر جای گذاشت و پلیس راه علت این واژگونی را تخطی از سرعت مجاز و خروج از مسیر عنوان کرده است. شهریور ماه امسال نیز در حادثه ای دیگر واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل زائرین کربلا در نزدیکی شهر شیراز که در مسیر بازگشت به هرمزگان بود موجب مرگ 21 نفر از سرنشینان این اتوبوس شد.همچنین در سال گذشته 20 هزار و 68 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این آمار در مقایسه با آمار سال 1389 که 23 هزار و 249 نفر در حوادث رانندگی کشته شدند 13.7 درصد کاهش را نشان می‌دهد. در حوادث رانندگی 5 ماهه امسال هم 8 هزار و 540 نفر کشته شدند که این آمار نیز نسبت به 5 ماهه سال گذشته، 5.6 درصد کاهش داشته است. هر چند آمارهای ناشی از حوادث رانندگی به علت مراعات هر چه بیشتر قوانین توسط رانندگان، اعمال جریمه‌های سنگین تر و بهینه تر شدن وسایل نقلیه در سالیان اخیر رو به کاهش بوده است اما همچنان این آمار بالاست. بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی، سال گذشته سواری‌ها با 38.9 درصد بیشترین سهم را در مرگ‌های حوادث رانندگی به خود اختصاص دادند و پس از آن عابرین پیاده با 22.5 درصد قرار دارند. موتورسیکلت سواران با 24 درصد و پس از آن وانت بارها با 6.7 درصد، چهارمین وسیله نقلیه دارای بیشترین مرگ در حوادث رانندگی هستند. اما اتوبوسها هم با یک درصد، و ثبت 206 مرگ در سال گذشته بخشی از همین آمار هستند. در 5 ماهه امسال نیز 96 نفر در حوادث رانندگی اتوبوسها جان باخته اند که این تعداد 1.1 درصد از کل تلفات (هشت هزار و 540 نفر) را شامل می‌شوند.
واکنش‌سوال برانگیز وزیر به مرگ دانش‌آموزان
وزیر آموزش و پرورش در حاشیه برگزاری همایش تبیین نقش دانشگاه و فرهنگیان، حاضر به پاسخگویی درباره حادثه مرگ 26 دانش‌آموز که در اردوی راهیان نور رخ داد، نشد. حمیدرضا حاجی بابابی پس از سخنرانی طولانی خود در جمع کارکنان دانشگاه فرهنگیان حاضر به پاسخگویی به سئوال خبرنگاران نشد و تنها هنگامی که خبرنگاران از او درباره مرگ دانش‌آموزان راهیان نور سئوال کردند، گفت: بروید از مسئولانش بپرسید. به گزارش مهر، خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش در شرایطی که به مدت 45 دقیقه به صورت ایستاده در انتظار وزیر آموزش و پرورش بودند تا به سئوال آ‌نها پاسخ دهد، حمیدرضا حاجی بابایی تنها با گفتن بروید از مسئولانش بپرسید، محل برنامه را ترک کرد.
حاجی بابایی برای پاسخگویی به مجلس فراخوانده شد
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه اتوبوس دانش آموزان و فوت 26 دانش آموز با تسلیت این حادثه به خانواده این دانش آموزان و جامعه فرهنگیان و دست اندرکاران آموزش و پرورش، از برگزاری جلسه فوق العاده این کمیسیون با حضور حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش خبر داد.محمد مهدی زاهدی ادامه داد: هم اکنون وزیر به جلسه کمیسیون دعوت شده است که در این جلسه از وی توضیحاتی پیرامون اتفاق رخ داده خواهیم خواست.رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: البته کمیسیون حرف‌هایی دراین زمینه دارد که بعد از جلسه با وزیر مطرح خواهیم کرد.زاهدی در خصوص اظهارات وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به خبرنگاران که گفته است” بروید از مسئولانش بپرسید” نیز گفت: در جلسه با وزیر از ایشان می‌خواهیم که نام دستگاههای خاصی را که مسئول می‌داند به ما بگوید و در این باره توضیح دهد که منظورش چیست.به گفته زاهدی جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس امروز ساعت 13 تا 14 در محل کمیسیون برگزار خواهد شد.
تاکید لاریجانی بر برخورد با عاملان حادثه اتوبوس دانش آموزان
این موضوع سبب شد رئیس مجلس نیز واکنش نشان دهد. متن پیام علی لاریجانی به این شرح است: سانحه دلخراش واژگونی اتوبوس حامل جمعی از دانش آموزان دختر دبیرستانهای شهرستان بروجن که به عنوان کاروان راهیان نور و در راه بازگشت بازدید از مناطق عملیاتی به وقوع پیوست و باعث کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از این عزیزان شد موجب تاسف و تاثر گردید. با توجه به ابعاد این سانحه مصیبت بار ضرورت دارد دلایل وقوع این تصادف مورد بررسی قرار گرفته و نتایج آن نیز اعلام شود و در صورت هر گونه قصور در این امر با عاملان آن برخورد قانونی صورت پذیرد.اینجانب از سوی خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت این مصیبت به پیشگاه ملت شریف ایران و خانواده‌های داغدار کشته شدگان و طلب شفای عاجل مجروحان برای روح پاک در گذشتگان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت می‌کنم.
واژگونی اتوبوس 25 دانشجوی دختر را روانه بیمارستان کرد
این اما همه ماجرا نیست. پایگاه خبری پلیس خبر داد که بعد از ظهر روز جمعه در حادثه ای مشابه در پی اعلام مرکز فوریتهای پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک فقره واژگونی منجر به جرح اتوبوس در محور اسلام آباد غرب – کرمانشاه، بلافاصله اکیپی از ماموران پاسگاه”حسن آباد” شهرستان اسلام آباد غرب جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.با حضور ماموران در محل مشاهده شد یکدستگاه اتوبوس حامل 40 نفر از دانشجویان دختر دانشگاه ملایر استان همدان، حین بازگشت از بازدید مناطق عملیاتی غرب کشور بدلایلی از جاده منحرف و واژگون شده است.این خبر حاکیست، در این حادثه تعداد 25 نفر از دانشجویان دختر دچار جراحت شده بودند که توسط تیم‌های فوریتهای پزشکی به مراکز درمانی اعزام شدند.گفتنی است، وضعیت عمومی مصدومان حادثه مساعد گزارش شده است.
واژگونی یک اتوبوس دیگر: 21 کشته و مجروح
اما خبر واژگونی اتوبوسی دیگر پیش از ظهر دیروز در جاده اصفهان- نایین، فاجعه اتوبوس‌ها را تکمیل کرد. رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: پیش از ظهر دیروز واژگونی یک دستگاه اتوبوس در جاده‌ اصفهان ـ نایین، 17 مصدوم و 4 کشته بر جای گذاشت.حمید اسماعیلی اظهار کرد: ساعت 9 و 17 دقیقه‌ دیروز یک دستگاه اتوبوس مسافربری بین شهری در جاده‌ اصفهان ـ نایین، مقابل پایانه‌ شرق، هنگام بارندگی و لغزندگی جاده واژگون شد و 21 مصدوم و کشته بر جای گذاشت.وی عنوان کرد: پس از اعلام حادثه به اتاق فرمان فوریت‌های پزشکی 115، به سرعت شش واحد امداد اورژانس پیش بیمارستانی در صحنه‌ تصادف حاضر شدند و پس از عملیات تریاژ و انجام اقدامات درمانی اولیه بر روی مصدومان، پنج نفر از آنها را به بیمارستان‌ الزهرا (س)، پنج نفر به بیمارستان آیت‌الله صدوقی، چهار نفر به شریعتی و سه نفر را به بیمارستان امین اصفهان منتقل کردند.رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان یادآور شد: چهار نفر از سرنشینان اتوبوس شامل سه مرد و یک زن بزرگسال بر اثر این حادثه در دم جان باختند.

ابتکار -  30  مهر ماه  91

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد