تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

همه فواید دانستن دو زبان ‏

همه فواید دانستن دو زبان ‏


اگر دو یا چند زبانه باشید، مغز شما می‌تواند بگوید ممنونم، ‏thank you، ‏gracias، ‏merci، ‏arigato‏. اما منفعت‌های دانستن زبان خارجی فقط در همین نکته‌ها خلاصه نمی‌شود.دوزبانه بودن مختص به سن خاصی نیست، از خردسالی گرفته تا دوران میانسالی. دانستن زبان‌های خارجی می‌تواند، باعث بالا رفتن توجه، تمرکز، فعالیت مغز و حافظه شود. علاوه بر این، برخی از تحقیقات نشان داده‌اند، افراد دوزبانه دیرتر دچار اختلالات مغزی مثل «آلزایمر» می‌شوند.

مغزتان را مثل یک کامپیوتر کنید


مغز یک فرد دوزبانه مانند رادیویی است که به طور همزمان دو کانال را پخش می‌کند. ممکن است که در حال صحبت کردن به یک زبان باشید اما مغزتان همیشه آماده است تا از زبان دوم‌تان نیز استفاده کنید.


‏به لطف این کارایی دوجانبه، مغز در دسته‌بندی اطلاعات، تمرکز روی مسائل مورد نیاز و اجتناب‌ از مسائل نامربوط بسیار ورزیده خواهد شد. براساس تحقیقات انجام شده دوزبانه بودن قابلیت تمرکز و توجه را در افراد بالا می‌برد. همچنین‌ حافظه کوتاه‌مدت را نیز تقویت می‌کند (گنجایش نگهداری اطلاعات در مغز برای استفاده لحظه‌ای).


گوشتان تیزتر می‌شود


افراد دوزبانه، دو برابر بیشتر از افراد تک‌زبانه از شنوایی خود منفعت می‌برند. یکی از تحقیقات اخیر در دانشگاه ‏‎‌‎نورث وسترن‎‌‎‏ نشان داده که دوزبانه بودن، بر واکنش سیستم عصبی نسبت به صدا تأثیر مثبت می‌گذارد. در این مطالعه، محققان واکنش مغز نسبت به صدای صحبت کردن را در 55 نوجوان دوزبانه مسلط به زبان‌های ‌انگلیسی و اسپانیایی‌ و 25 نوجوان تک‌زبانه مسلط به زبان ‌انگلیسی‌ مورد بررسی قرار دادند. در محیط‌های ساکت و آرام، واکنش‌های آنها با یکدیگر قابل مقایسه بود، اما زمانی که صدای موسیقی یا همهمه به محیط اضافه شد، افراد دوزبانه بهتر توانستند صدای صحبت یک فرد را دنبال کنند و متوجه شوند او چه می‌گوید.
ادامه مطلب ...

ست و پنج نفر از معلمان کردستانی ممنوع التدریس شدند.



به گزارش رسیده ٬ اداره ی کل آموزش و پرورش استان کردستان

ستان در راستای تضییع حقوق  مدنی معلمان کرد ٬ بیست و پنج نفر از همکاران را از تدریس محروم کرد. طبق اخبار رسیده علت این امر اعتقادات مذهبی این همکاران بوده است. انجمن صنفی معلمان کردستان ضمن محکوم کردن شدید این اقدام غیر قانونی مسئولان آموزش و پرورش کردستان که در تضاد آشکار با اصل دوازدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی است ٬ خواهان بازگشت این همکاران به کلاس های درس می باشد.اسامی این همکاران به شرح زیر است.

ابوبکر نوری (سقز) حسین عبدی پور (سقز) محمد جمال هبکی (سقز) حبیب فرزام نیا (سقز) خالد ظهیری (مریوان)جلال منوچهری ( مریوان ) ملک ذکریایی نسب(مریوان) محمد علی داربوی (مریوان) عثمان عبدی (بانه ) صلاح معروفی (بانه ) عثمان محمدی (بانه) عبدالسلام فتح اللهی (بانه) یوسف حمه ویسی (موچش ) ابراهیم مرادپور ( قروه ) رسول خدا کرمی (قروه) بهرام سلیمانی (قروه) امجد کرمی (دهگلان ) احمد امیری (دهگلان)حسن علم خواه (دهگلان) علی خالدیان (قروه) صابر خالدیان (دیواندره) رئوف حسینی (دیواندره) ادریس رنجبر (دیواندره) عطا الله سلیمی (دیواندره)جلال کرمی (بانه)

به نقل از وبلاگ  زانیاری=http://www.zanyari90.blogfa.com/

سند تحول از نظر تا عمل


سند تحول از نظر تا عمل


فصل چهارم سند تحول بنیادین آمده است: مدرسه باید برخوردار از قدرت تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی در حوزه‌های عملیاتی در چارچوب سیاست‌های محلی، منطقه‌ای و ملی باشد. مسئولان وزارتخانه باید به این سوال پاسخ دهند، مدیری که اختیارات قانونی‌اش توسط مقامات مافوقش سلب می‌شود چگونه می‌تواند از قدرت برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری بهره‌مند شود

ادامه مطلب ...

سن بازنشستگی افزایش می‌یابد


 سن بازنشستگی افزایش می‌یابد



مدیرکل فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی با اعلام «افزایش سن بازنشستگی» در قالب بازنگری در قانون تامین اجتماعی، این اقدام را یک ضرورت خواند، چرا که سن بازنشستگی موجود براساس امید به زندگی در سال 56 تعیین شده است و با افزایش سن امید به زندگی نیاز است برای جلوگیری از ورشکستگی سازمان تامین اجتماعی، تغییراتی در قالب افزایش سن بازنشستگی منظور شود. محمد حسین زدا در گفت‌وگو با ایسنا، بازنگری در قانون تامین اجتماعی را یک الزام به منظور کاهش بدهی‌ها و جلوگیری از ورشکستگی این سازمان خواند و اظهار کرد: بدین ترتیب تغییراتی با هدف تغییر در سن و سابقه برای بازنشستگی با توجه به افزایش طول عمر در ایران لحاظ می‌شود. وی کم کردن شرایط برای احتساب سخت و زیان‌آور بودن مشاغل و همچنین سرمایه‌گذاری در محیط‌های کسب و کار پر رونق را از دیگر تغییرات ضروری دانست و عنوان کرد: با انجام این تغییرات، سازمان تامین اجتماعی به سازمانی تبدیل می‌شود که می‌تواند از لحاظ مالی از افراد تحت پوشش خود حمایت کند. مدیرکل فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی همچنین تاکید کرد: هدف از بازنگری در قانون تامین اجتماعی، «تامین منابع مالی» با اولویت حفظ حقوق شرکای اجتماعی است. زدا، با اشاره به گذشت 37 سال از تدوین قانون تامین اجتماعی، بازنگری در آن را یک الزام دانست که با حضور شرکای اجتماعی متشکل از نمایندگان کارفرمایان، دولت‌، مستمری‌بگیران و کارگران انجام می‌شود. وی همچنین با اعلام تدوین دوازدهمین پیش نویس از بازنگری در قانون تامین اجتماعی گفت: این پیش نویس به دستور رئیس سازمان تامین اجتماعی توسط تمامی کارشناسان سازمان مطالعه و ظرف 2 هفته آینده نظرات آنها دریافت و پیش نویس تدوین نهایی می‌شود.

مردم سالاری - 6  آبان 91

نشست تخصصی جوانان و مهارت‌ها: پیوند آموزش و جهان کار

نشست تخصصی جوانان و مهارت‌ها: پیوند آموزش و جهان کار

فرهنگ و تاریخ > نهادها- همشهری‌آنلاین:
کمیسیون ملی یونسکو در ایران همگام با جامعه جهانی نشست تخصصی"جوانان و مهارت‌ها: پیوند آموزش و جهان کار" را به مناسبت دهمین سالگرد انتشار "گزارش جهانی آموزش برای همه در سال 2012" در تاریخ ششم آبان 1391 از ساعت 9 تا 11 در سالن اجتماعات خود برگزار می‌کند.

این نشست با همکاری وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و فراهم کردن زمینه بحث و تبادل نظر بین سیاست‌گذاران، مدیران و متخصصان در مورد پیشرفت‌ها و چالش‌های ملی در ارتباط با پیوند آموزش و جهان کار با تمرکز بر اینکه چگونه برنامه‌های توسعه مهارت‌ها می‌تواند برای جوانان مناطق محروم و در حاشیه‌مانده، فرصت‌های بیشتری برای شغل مناسب و زندگی بهتر فراهم سازد، از اهداف اصلی آن می باشد.

ادامه مطلب ...

چرا فاصله طبقاتی زیاد شده است


  چرا فاصله طبقاتی زیاد شده است


تئوری‌های اقتصادی و تجربه کشورهای توسعه‌یافته نشان می‌دهد که تحقق عدالت اقتصادی به عنوان یکی از الزامات توسعه‌یافتگی در گرو به‌کارگیری روش‌ها و برنامه‌های علمی و کارشناسی است، با توجه به این موضوع آیا دولت در طول هفت و نیم ساله خود درآمد بیش‌از 525 میلیارد دلار حاصل از فروش نفت را مدیریت کرده است؟


اگر پاسخ مثبت است چرا فاصله طبقاتی نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده، چرا بیکاری جوانان روز به روز بیشتر می‌شوند

ادامه مطلب ...

بار دیگر زمزمه‌های استیضاح «حاجی بابایی»


بار دیگر زمزمه‌های استیضاح «حاجی بابایی»


مرگ 26 دانش‌آموز بروجنی، اما استیضاح وزیر آموزش و پرورش را قوت بخشید، با اینکه پیش از این به‌دلیل اجرای نادرست طرح تحول بنیادین، تعطیلی روزهای پنجشنبه و استخدام نیروی انسانی در این وزارتخانه، حرف و حدیث‌هایی درباره استیضاح حاجی بابایی شنیده می‌شد و حتی ماجرای استیضاحش در مجلس مطرح شده بود، اما وقوع حادثه راهیان نور، برخی از نمایندگان را برای پیگیری سوال از وزیر مصمم‌تر کرد.

ادامه مطلب ...

دخل و خرج 8 هزار امام زاده زیر ذره بین مجلس


 دخل و خرج 8 هزار امام زاده زیر ذره بین مجلس


غلامرضا کاتب عضو کمیسیون برنامه و بودجه چندی پیش اعلام کرد هفته گذشته سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه میهمان کمیسیون برنامه و بودجه بود و در این نشست گزارش عملکرد این سازمان را ارائه کرد.اما در همین رابطه ولی غلامعلی جعفرزاده عضو دیگر این کمیسیون با انتقاد از عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: چرا سازمان اوقاف و امور خیریه، مردم هر منطقه را از میزان درآمد بقعه همان محل و نحوه هزینه‌کرد آن مطلع نکرده و در این خصوص به صورت شفاف اطلاع رسانی نمی‌کند. بنده سوالاتی مطرح کردم که اصلاً از پاسخهای داده شده قانع نشدم و قطعاً از طریق طرح سوال در صحن مجلس این موضوع را پیگیری خواهم کرد.این نماینده مجلس اعلام کرده که سازمان اوقاف شفافیت لازم را در درآمد و هزینه امامزاده‌ها ندارد و به مردم گزارش نمی‌دهد. در این جلسه پاسخهایی از سوی اوقاف مطرح شد ولی برای این نماینده قانع کننده نبود و این نماینده مدعی بر سر انتقاداتش ایستاد تا اوقاف به درستی گزارشات مالی خود را ازائه کند.

ادامه مطلب ...

معلم دیروز ، امروز یا فردا؟



معلم دیروز ، امروز یا فردا؟




معلم دیروز، معلم امروز و معلم فردا. این سه معلم چه فرقی با هم دارند؟ آیا اساساً می‌باید فرقی میان این سه معلم باشد؟ معلم امروز و فردا چگونه‌اند که معلم دیروز نبوده است؟ معلم دیروز چگونه بوده است که او را دیروزی می‌گویند؟


به گزارش نشریه آموزشی رشد، بی شک در وجود تفاوت میان دیروز، امروز و فردا جای هیچ بحث و سخنی نیست. سرعت تغییرات از دیروز تا به امروز و بی‌شک فرداها به قدری بالا و محسوس است که نمی‌دانی زمان را از چه دوره‌ای دیروز و از چه لحظه‌ای امروز بنامی و فرداها از کجا شروع می‌شود اما آیا درباره معلمان نیز سخن از دیروز، امروز و فردا جایی دارد؟ آیا ما معلم دیروز داریم؟ معلم امروز چه‌طور؟ معلم فردا چگونه است؟

اگر نظر مرا بخواهید، معلم دیروز، امروز و فردا وجود ندارد. معلم امروز همان معلم دیروز و همان معلم فرداهاست. شاید تعجب کردید. بیایید کمی به دیروز برگردیم، زمانی که من معلم شدم، سال 1370. یادش بخیر، دوره کاغذهای مومی و دستگاه‌های استنسیل، دوره شابلون و حروف برگردان، دوره کاغذهای پوستی و دستگاه‌های سنگین اورهد و ویدیو، دوره کتاب داستان‌هایی که به ندرت مصور بودند و کتاب‌های مصوری که به ندرت رنگی بودند. مدرسه ما، در روستایی بود که به قول سهراب، مردمش آب را می‌فهمیدند و من، معلم 18 ساله‌ای بودم که به تازگی از دبیرستان فارغ ?التحصیل شده بودم.
ادامه مطلب ...