تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

30 درصد مدارس ابتدایی به 2 دوره سه ساله تقسیم می‌شوند

 30 درصد مدارس ابتدایی به 2 دوره سه ساله تقسیم می‌شوند 

فاطمه قربان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش برای دوره ابتدایی در سال 92، افزود: استقرار نظام 3-3-6 اتفاق مهمی بود که از امسال اجرایی شد و دوره ابتدایی از پنج به شش سال ارتقاء یافت.

وی اظهار کرد: در راستای اجرای بهتر برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش، از سال آینده دوره ابتدایی نیز به 2 دوره سه ساله تقسیم و مقرر شده در 20 تا 30 درصد مدارس کشور، این طرح اجرایی شود. معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این امر نیز ذیل یکی از برنامه‌های سند تحول و استقرار نظام 3-3-6 قرار دارد و مقرر شده با اهداف جداگانه‌ای دو دوره‌ای شدن ابتدایی نیز با قوت اجرایی شود. قربان تصریح کرد: بر اساس این طرح، دانش‌آموزان اول تا سوم ابتدایی به یک دوره و از چهارم تا ششم ابتدایی نیز به یک دوره دیگر تقسیم می‌شو

 30 درصد مدارس ابتدایی به 2 دوره سه ساله تقسیم می‌شوند 


 معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از آغاز اجرای طرح 2 دوره سه ساله ابتدایی در مدارس کشور (3-3) از سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: اجرای این طرح برای 30 درصد از مدارس ابتدایی کشور هدف‌گذاری شده است.

فاطمه قربان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش برای دوره ابتدایی در سال 92، افزود: استقرار نظام 3-3-6 اتفاق مهمی بود که از امسال اجرایی شد و دوره ابتدایی از پنج به شش سال ارتقاء یافت.

وی اظهار کرد: در راستای اجرای بهتر برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش، از سال آینده دوره ابتدایی نیز به 2 دوره سه ساله تقسیم و مقرر شده در 20 تا 30 درصد مدارس کشور، این طرح اجرایی شود. معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این امر نیز ذیل یکی از برنامه‌های سند تحول و استقرار نظام 3-3-6 قرار دارد و مقرر شده با اهداف جداگانه‌ای دو دوره‌ای شدن ابتدایی نیز با قوت اجرایی شود. قربان تصریح کرد: بر اساس این طرح، دانش‌آموزان اول تا سوم ابتدایی به یک دوره و از چهارم تا ششم ابتدایی نیز به یک دوره دیگر تقسیم می‌شوند و مقرر شده با ساماندهی فضا و نیروی انسانی، مدارس جداگانه‌ای برای این دانش‌آموزان تعریف شود. وی ادامه داد: هر چند که حضور دانش‌آموزان اول تا ششم ابتدایی در کنار یکدیگر دارای محاسنی از جمله احترام به بزرگترها و نیز مسوولیت‌پذیری و مراقبت از کودکان است، اما دلایل دیگری نیز وجود دارد که آموزش و پرورش بنابر اقتضای سن دانش‌آموزان و ذیل قانون سند تحول، این دو دوره را به صورت جداگانه تعریف کرده است. معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: هدفگذاری آموزش و پرورش برای دو دوره شدن ابتدایی در سال تحصیلی 93-92 برای 20 تا 30 درصد مدارس ابتدایی لحاظ شده است و هر ساله با افزایش نسبی این آمار، این طرح را در 100 مدارس اجرایی خواهیم کرد.

قربان اظهار کرد: به استان‌ها تاکید کردیم در اجرای طرح دو دوره شدن ابتدایی، هیچ گونه فشاری به خانواده‌ها وارد نکنند، چرا که ممکن است دوری مسافت، مشکلاتی را برای آنها به وجود آورد، لذا در ابتدای اجرای این طرح مقرر شده در مناطقی که امکان اجرای آن وجود دارد، اجرایی شود تا در آینده فضای مناسب آن دیده شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: مناطق و استان‌ها موظف شدند در حد امکانات و فضای موجود و ساماندهی آن، دو دوره سه ساله ابتدایی را تشکیل و این طرح را اجرایی کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تمرکز برنامه آموزشی در دوره اول ابتدایی بر آشنایی دانش آموزان با مدرسه، معلم و به طور کلی مباحث تربیتی و پرورشی است، اما در دوره دوم، تمرکز و تاکید بر آموزش علمی آنهاست.

مردم سالاری - 14  بهمن  91

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد