محرومیت برخی مدارس از حداقل امکانات آموزشی
محمود نگهبان سلامی در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: دانش آموزان در بسیاری از شهرستان ها و روستاهای کشور از حداقل امکانات آموزشی محروم هستند که این موضوع با بحث عدالت آموزشی همخوانی ندارد.
وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش مدام اعلام می کند که بسیاری از مدارس را هوشمند کرده است، اما وقتی به مدارس روستایی یا شهرستان ها مراجعه می کنیم نه فقط این مدارس هوشمند نشده بلکه از حداقل امکانات آموزشی نیز محروم است
محرومیت برخی مدارس از حداقل امکانات آموزشی
نایب رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس با انتقاد از کمبود سرانه فضای آموزشی و آماده نبودن زیرساخت ها برای دانش آموزان گفت: برخی مدارس شهرستان ها و روستاها از داشتن حداقل امکانات آموزشی محروم هستند.
محمود نگهبان سلامی در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: دانش آموزان در بسیاری از شهرستان ها و روستاهای کشور از حداقل امکانات آموزشی محروم هستند که این موضوع با بحث عدالت آموزشی همخوانی ندارد.
وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش مدام اعلام می کند که بسیاری از مدارس را هوشمند کرده است، اما وقتی به مدارس روستایی یا شهرستان ها مراجعه می کنیم نه فقط این مدارس هوشمند نشده بلکه از حداقل امکانات آموزشی نیز محروم است.
نگهبان سلامی تصریح کرد: آموزش و پرورش باید با در نظرگرفتن موضوع عدالت آموزشی به تدریج طرح های خود را در تمامی مدرسه های سراسر کشور به ویژه برای دانش آموزان کلاس ششمی اجرا کند.نایب رئیس کمیته آموزش و پرورش درباره این که اکنون آموزش و پرورش درصدد ورود تبلت به مدارس برای هر دانش آموز است، گفت: اکنون دانش آموزان در عصر ارتباطات با انواع و اقسام ارتباطات آشنا می شوند و ایران نیز باید از جایی اقدامات هوشمندسازی مدارس خود را فراتر از تخته الکترونیکی انجام دهد.وی توضیح داد: قطعاً ورود تبلت به مدارس برای هر دانش آموز نیازمند فراهم کردن زیرساخت های عملیاتی است که به نظر می رسد آموزش و پرورش قصد دارد این طرح را در بعضی مناطق و شهرهای بزرگ با رضایت و مشارکت اولیا به سرانجام برساند. این موضوع درحالی است که طبق برنامه های سند تحول بنیادین یکسری کتاب های آموزشی در این زمینه تدوین و شیوه های آموزش معلمان نیز بررسی شده است. جام جم -14 بهمن 91