مخالفت کمیسیون آموزش با اجرای نظام 3-3-3-3
عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با بیان اینکه کاهش موفقیت های تحصیلی دانش آموزان از عوامل نشان دهنده ناکامی در اجرای طرح6-3-3 است، گفت: به طور حتم کمیسیون آموزش با تغییر یک باره و حرکت هایی همچون تبدیل وضعیت نظام آموزشی به 3-3-3-3 مخالف است. جواد هروی در گفت وگو با خانه ملت، با انتقاد از تغییر یک باره نظام آموزشی در کشور و وجود برخی گمانه زنی ها مبنی بر اجرای نظام 3-3-3-3 در مهرماه سال جاری افزود: بر اساس سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش، قرار بود یکسری حرکت های آرام و در عین حال عمیق و جدی انجام دهد
مخالفت کمیسیون آموزش با اجرای نظام 3-3-3-3
عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با بیان اینکه کاهش موفقیت های تحصیلی دانش آموزان از عوامل نشان دهنده ناکامی در اجرای طرح6-3-3 است، گفت: به طور حتم کمیسیون آموزش با تغییر یک باره و حرکت هایی همچون تبدیل وضعیت نظام آموزشی به 3-3-3-3 مخالف است. جواد هروی در گفت وگو با خانه ملت، با انتقاد از تغییر یک باره نظام آموزشی در کشور و وجود برخی گمانه زنی ها مبنی بر اجرای نظام 3-3-3-3 در مهرماه سال جاری افزود: بر اساس سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش، قرار بود یکسری حرکت های آرام و در عین حال عمیق و جدی انجام دهد که از جمله آن اجرای نظام آموزشی 6-3-3-بود. نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با وجود آنکه امسال تمام دستگاه های ذی ربط اعم از مجلس به ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات، وزارت آموزش و پرورش را مورد حمایت و کمک های ویژه یی برای بهتر اجرایی شدن نظام آموزشی 6-3-3 قرار داد اما متاسفانه در حال حاضر شاهد وجود مشکلات عدیده یی در مدارس کشور هستیم. این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه به دلیل اجرای طرح نظام آموزشی 6-3-3 بسیاری از مدارس کشور دچار مشکل هستند، تصریح کرد: در آموزش وپرورش هنوز با مشکل فضای کمی و کیفی روبه رو هستیم و در بسیاری از روستاها هنوز هوشمندسازی مدارس به درستی اجرا نشده است. وی، با یادآوری بازدیدهای کمیسیون آموزش و تحقیقات از مدارس استان های مختلف کشور، تاکید کرد: اقداماتی همچون هوشمندسازی مدارس حتی اندکی رشد هم پیدا نکرده است بنابراین به طور قطع کمیسیون در برابر تغییر یک باره و حرکت هایی مثل تبدیل وضعیت نظام آموزشی به 3-3-3-3 کاملامخالف است. هروی، با تاکید بر اینکه هنوز توفیق چندانی در اجرای نظام آموزشی - - ؟دیده نشده است، افزود: به طور حتم زمانی که این طرح به اهداف خود نزدیک شود کمیسیون آموزش با اجرای - - - ؟موافقت خواهد کرد: در غیر این صورت با تقسیم نظام آموزشی به چهار دوره سه ساله مخالف هستیم. نماینده مردم قائنات در مجلس نهم گفت: نظام آموزشی - - ؟به دانش آموزان و والدین آنها استرس وارد می کند و تبعات منفی بسیاری با خود به همراه دارداعتماد - 22 فروردین 92
به نام یک معلم با سابقهی کاری 18 ساله و به نام یک پدر که فرزندم چهار ساله در مدرسه مشغول تحصیله و خودم این مدت عضو انجمن اولیای مدرسهی او بودم طی این مدت شاهد تغیرات عدیدهای بودم که نه تنها تاثیر مثبت نداشتند بلکه باعث افت تحصیل نیز شدهاند،ازآنجمله طرح یک شیفته کردن مدارس در شرایطی که بستر آن از نظر فضا و امکانات آموزشی حداقل در شهر ما یعنی سقز به هیچ وجه مهیا نشده بود اما بنا بر اصرار مسئولین آموزش و پرورش این شهرستان فقط در راستای کسب مقام در اجرای این طرح نزد مسئولان رده بالا به صورت نزدیک به 1005 اجرایی شده است.این امربا تبدیل راهروهای باریک و آبدارخانهها و انباریهاو... به کلاس درس وکوچک کردن فضای کلکاسها برای ساخت کلاسهای درسی دیگر و بطور کلی تعمیرات غیر اصولی و بدون نظارت و بدون اعتبار و بالا بردن نرم کاسها تا حد 37 نفر دانش آموز در برخی کلاسهای درس(در دبستان دختر خود بنده)صورت گرفته است،به بهانهی بخشنامهای بودن طرح مورد نظر هر گونه اعتراض و انتقادی نسبت به طرح غیر کارشناسی شدهی یک شیفته کردن مدارس بدون بستر سازی مناسب، با واکنش تند مسئولان مواجه شده و باوجود مشاهده قربانی شدن امر آموزش فرزندان این شهر همچنان اجرایی شدن 100%طرح را بر تجدید نظر در اجرای آن حداقڵ در مدارسی که امکان آن وجود ندارد،ترجیح می دهند که واقعا جای تاسف و سوال دارد.
از نظر کارشناسی شما تشکر می کنم