تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

شهریه مدارس براساس نرخ تورم افزایش می‌یابد

پاسخ آموزش و پرورش به همشهری:


شهریه مدارس براساس نرخ تورم افزایش می‌یابد



آموزش > عمومی- گروه اجتماعی:
به‌دنبال درج گزارشی با عنوان «افزایش 25درصدی شهریه مدارس غیردولتی»، مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش توضیحاتی ارسال کرده که عینا به شرح زیر است:

«عطف به مطلب مندرج در آن روزنامه مورخ 92.3.11 با عنوان «افزایش 25درصدی شهریه مدارس غیردولتی» موارد ذیل را به اطلاع می‌رساند: شهریه مدارس غیردولتی طبق مواد 15و 16قانون تأسیس و اداره مدارس غیردولتی و براساس عوامل هفتگانه که یکی از آنها نرخ رسمی تورم است، تعیین می‌گردد.

توضیحات همشهری:

گزارش همشهری به سخنان مسئولان آموزش و پرورش درباره افزایش 25درصدی نرخ شهریه مدارس غیردولتی و اعتراض خانواده‌ها به این موضوع اشاره کرده و اینکه مدارس غیردولتی نرخ‌ شهریه مصوب را رعایت نمی‌کنند و باید به این تخلف رسیدگی شود. در برخی مدارس غیردولتی هنگام ثبت‌نام به پدران و مادران دانش‌آموزان تذکر داده شده که این نرخ شهریه به نوعی علی‌الحساب است و درصورت افزایش قیمت حامل‌های انرژی، نرخ شهریه نیز افزایش می‌یابد.



 

در گزارش مذکور همچنین سخنان رئیس سازمان مدارس غیردولتی عینا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش درج شده است که معاون وزیر و رئیس مدارس غیردولتی به عوامل دخیل در تعیین شهریه اشاره کرده است. در توضیحات آموزش و پرورش به اینکه چرا برخی مدارس نرخ شهریه مصوب را رعایت نمی‌کنند و چرا با آنها برخورد نمی‌شود هیچ پاسخی داده نشده است، (مشخصات مدارسی که تخلف آنان در گزارش ذکر شده در روزنامه موجود است که درصورت نیاز آموزش و پرورش برای پیگیری ارائه می‌شود.) در گزارش همشهری به ناتوانی مالی خانواده دانش‌آموزانی که در آزمون ورودی مدارس دولتی خاص(استعدادهای درخشان و نمونه دولتی) پذیرفته شده‌اند اشاره شده که در پاسخ وزارت آموزش و پرورش توضیحی در ابن باره داده نشده است. ما نیز مطلع هستیم که انجمن اولیا و مربیان مدارس غیردولتی نمی‌توانند در ارتباط با افزایش شهریه‌ ثابت یا فوق برنامه مدارس تصمیم‌گیری کنند ولی این سخنی بوده که معاون محترم وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی برای توجیه دریافت شهریه بالاتر از نرخ مصوب اعلام کرده و مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش نیز آن را منتشر کرده است.

فرشته حشمتیان درباره مدارسی که شهریه‌های بالا و خارج از شهریه مصوب دریافت می‌کنند، گفته که اقدام آنان بعضاً حاصل تصمیم انجمن اولیا و مربیان مدرسه است! بهتر است مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش این نکته را به معاون محترم وزیر گوشزد کنند که انجمن اولیا و مربیان مدارس نمی‌توانند در این‌باره تصمیم‌گیری کنند. ضمنا این موضوع در پایگاه جامع اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش(ساعت 13.03، پنجشنبه 92.3.22) درج شده است و قاعدتا نباید روابط عمومی وزارتخانه از این موضوع بی‌اطلاع باشد.

همشهری-  ۵   تیرماه   ۹۲

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد