تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

وزیر آموزش وپرورش بعدی باید چه چیز هایی را بلد نباشد!؟




وزیر آموزش وپرورش بعدی باید چه چیز هایی را بلد نباشد!؟


 روزنامه اعتماد/ دوشنبه 16 تیر 92/ رسول پاپایی

این روز‌ها بحث و گمانه‌زنی درباره اینکه وزیر آینده آموزش و پرورش کیست داغ است. بسیاری هم ویژگی‌های وزیر و آنچه را باید بداند یادآوری می‌کنند. من فارغ از اینکه نام وزیر آموزش و پرورش، در کابینه جدید چیست،آرزو دارم او مانند بسیاری از وزیران قبلی همه‌چیزدان نباشد و خیلی چیز‌ها را بلد نباشد و ندانسته‌های زیادی داشته باشد.

امیدوارم وزیر آموزش و پرورش حسن روحانی، بلد نباشد پی در پی ساختار نظام آموزشی را تغییر دهد، بلد نباشد طول و عرض نظام آموزشی را کوتاه و بلند کند و بلد نباشد در توجیه شتابزدگی و بی‌برنامگی و بی‌معلم ماندن کلاس‌های درس، راننده، نیرو‌های خدماتی، سرایدار، دفتردار، سرباز معلم و نیروی شرکتی را روانه کلاس‌های درس کند و با اعتماد به نفس بگوید، هیچ کلاسی بدون معلم نیست.



وزیر آموزش وپرورش بعدی باید چه چیز هایی را بلد نباشد!؟


 روزنامه اعتماد/ دوشنبه 16 تیر 92/ رسول پاپایی

این روز‌ها بحث و گمانه‌زنی درباره اینکه وزیر آینده آموزش و پرورش کیست داغ است. بسیاری هم ویژگی‌های وزیر و آنچه را باید بداند یادآوری می‌کنند. من فارغ از اینکه نام وزیر آموزش و پرورش، در کابینه جدید چیست،آرزو دارم او مانند بسیاری از وزیران قبلی همه‌چیزدان نباشد و خیلی چیز‌ها را بلد نباشد و ندانسته‌های زیادی داشته باشد.

امیدوارم وزیر آموزش و پرورش حسن روحانی، بلد نباشد پی در پی ساختار نظام آموزشی را تغییر دهد، بلد نباشد طول و عرض نظام آموزشی را کوتاه و بلند کند و بلد نباشد در توجیه شتابزدگی و بی‌برنامگی و بی‌معلم ماندن کلاس‌های درس، راننده، نیرو‌های خدماتی، سرایدار، دفتردار، سرباز معلم و نیروی شرکتی را روانه کلاس‌های درس کند و با اعتماد به نفس بگوید، هیچ کلاسی بدون معلم نیست.
من امیدوارم او بلد نباشد هیچ سندی را بدون فراهم ساختن الزامات و بستر‌سازی مناسب اجرا کند. من از خدا می‌خواهم، وزیر بعدی آموزش و پرورش، دستگاه روابط عمومی و تریبون‌های وزارت و نشریات آن را در خدمت ترویج شخصیت خود و بزرگنمایی کار‌های معمولی قرار ندهد و بلد نباشد در یک نشریه معلمی 12 صفحه‌یی، به جای مشکلات معلمان بدون رسانه، 20بار عکس خودش را چاپ کند و گفت‌وگوی خصوصی خود و پدر را، پشت جلد مجله‌یی تخصصی با تیراژ 360هزار نسخه چاپ کند و شعور فرهنگیان را به تمسخر بگیرد.
من از شیخ حسن روحانی می‌خواهم، وزیر آموزش و پرورش او، هیچ‌وقت آموزش و پرورش را مثل کف دستش نشناسد، تا بلد نباشد خودش را نظریه‌پرداز و مجری، ناظر و سخنگوی وزارتخانه قرار دهد و منتقدان دلسوز و کارشناسان مستقل را رقیب خود بداند.
می‌خواهم وزیر آموزش و پرورش بلد نباشد مدیران ارشد و میانی را فقط از حلقه همشهریان و همفکران حزبی و جناحی خود انتخاب کند و تنها آنها را مشاوران و امین خود بداند. من آرزو دارم، وزیر آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید، بلد نباشد از معلمان ستایش‌های غلوآمیز زبانی بکند و هیچ‌وقت هوس نکند دست آنها را بگیرد و به قله برساند و با ادبیات تبلیغاتی با آنها حرف بزند.
من دوست دارم، وزیر آموزش و پرورش، خدای ناکرده، اگر اتوبوس اردوی بچه‌ها، در مسیر راهیان نور، یا در راه سواحل زیبای شمال، یا مسیر بازگشت از تخت جمشید دچار حادثه شد، بلد نباشد به جای پذیرش مسوولیت فقط اظهار تاسف کند و بیانیه همدردی منتشرکند. می‌خواهم زبانم لال، اگر شین‌آبادی دوباره رخ داد و صورت نازنینی کباب شد، حتی با ادبیات متعارف هم دلش نیاید عذرخواهی کند و زود استعفا دهد و بلد نباشد افکار عمومی را به مسخره بگیرد و بلد نباشد تا قیام قیامت برای هر آنچه قرار است در آموزش و پرورش رخ دهد عذرخواهی کند.
 من می‌خواهم وزیر آموزش و پرورش حسن روحانی، بلد نباشد با معلمان یک طرفه قرار‌داد اخلاقی ببندد و بلد نباشد بگوید: من با معلم‌ها قرارداد اخلاقی بسته‌ام که اسم معلم را با پول نیاورم.

می‌خواهم وزیر آموزش وپرورش بلد نباشد به جای پاسخ‌های عالمانه و مودبانه و ارائه برنامه و کار‌های انجام شده درباره وضعیت معیشتی معلمان به خبرنگار‌ها بگوید: به کسی ربط ندارد معلم‌ها چقدر می‌گیرند و چرا کم می‌گیرند !آرزو دارم وزیر آموزش و پرورش آینده، بلد نباشد فرهنگ تملق و روحیه چاپلوسی را بر بدنه آموزش و پرورش حاکم کند. بلد نباشد کاری کند، مهم‌ترین دستاورد اجلاس میلیاردی روسای آموزش و پرورش دستخط مبارک وزیر شود. بلد نباشد متملق را گرامی بدارد و بر معلم منتقد سخت بگیرد.
دوست دارم وزیر آموزش و پرورش اگر یکی از معلمانش به هر دلیلی زندانی شد بلد نباشد در اتاقش را روی خانواده‌اش که برای استمداد نزد او آمده‌اند، ببندد. من می‌خواهم وزیر آموزش و پرورش، اگر طرحی مثل مجتمع‌های روستایی را با وجود مخالفت‌های زیاد اجرایی کرد، بلد نباشد بدون هیچ ارزیابی مستقل و مستندی آن را انقلابی در آموزش و پرورش بنامد و بلد نباشد نهاد‌های تحقیقاتی و پژوهشی و نیمه‌مستقل مانند پژوهشگاه را مزاحم خود بداند و کمر به ادغام و حل و نابودی آن ببندد.

باور کنید: نمی‌دانم چرا دوست دارم وزیر آموزش و پرورش یکبار هم که شده خیلی چیز‌ها را نداند.

وبلاک- آقا اجازه

http://www.rasoolpapaei2.blogfa.com/
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد