تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

وزیران آموزش و پرورش درباره تشکل ها چگونه فکر می کنند ؟

وزیران آموزش و پرورش درباره تشکل ها چگونه فکر می کنند ؟


سر پرست اموزش و پرورش بعد از مدت ها از انتصاب و مشاوره با نزدیکان تصمیم گرفت نمایندگان تشکل ها ی معلمی را در دفتر خود پذیرا باشد و با انها دیدار و گفتگویی داشته باشد . در حلقه نزدیکان فانی و همه ی وزیران آموزش و پرورش در خصوص تشکل ها چند دیدگاه و جوددارد . 

*گروهی می گویند تماس با تشکل ها و دیدار گزینه وزیر یا سر پرستی که می خواهد وزیر شود با انها، در نهایت به ضرر وزیر یارای آوری او میباشد . این گروه حساسیت نمایندگان مجلس اصول گرا، و رویکرد سیاسی برخی تشکل ها را و سخنان نجفی در خصوص این که "یکی از اصلی ترین پرسش های کمیسیون آموزش نزدیکی و دیدار های اخیر من با تشکل ها بوده است را دلیل مخالفت خود بیان می کنند" انها همچنین اعتقاد دارند اگر قبل از رای گرفتن از مجلس  ، وزیری با تشکل ها نشست داشته باشد و به انها نزدیک شود این تشکل ها در اینده نه چندان دور، وزیر شدن اورا مدیون خود خواهند دانست و مشکلاتی برای او ایجاد خواهند کرد .این گروه مخالف نزدیک شدن وزیر اموزش و پرورش با تشکل ها هستند وانها را بیشتر مزاحم کار وزریران آموزش و پرورش می دانند.انها براین باور هستند تشکل ها بخصوص در سال های اخیر از بدنه معلمان فاصله گرفته و تعداد اعضای بسیاری از انها از انگشتان دست تجاوز نمی کند.

*گروهی دیگر معتقد هستند باید با تشکل ها دیدار هایی محدود صورت بگیرد و برای ایجاد موج حمایت وبیانیه پراکنی های حمایتی از ظرفیت تشکل ها استفاده شود . این گروه به درستی می دانند، که تشکل ها فرصت ایت دیدار ها ی محدود را به بیان درد دل گونه  وشرح مشکلات اموزش و پرورش که هر وزیری انهارا می داند می پردازند . انها می دانند که تشکل ها معمولا مطالبات عینی ، فوریفر و مصداقی طرح نمی کنند ، انها استدلال می کنند  اگر وزیر اموزش و پرورش یا سر پرست ان با تشکل ها دیدار داشته  کند ،می تواند با قرار دادن تشکل ها در دام تعارفات و مسائل احساسی انها را به صدور بیانه های حمایتی وادار کند ضمن اینک محتوای این گونه نشست های عصرانه ای قرار نیست در هیچ تریبون رسمی اموزش و پرورش منتشر شود و برخی وعده های رد وبدل شده در این گونه نشست ها تنها  بوسیله ی  برخی اعضای تشکل ها به صورت غیررسمی در اختیار رسانه ها قرار داده میشود که هدف اول یعنی اگاهی معلمان از برگزاری نشست مسئول اموزش و پرورش با تشکل ها حاصل شده است و رویکرد مشارکتی وزیر در جامعه تقویت می شود و بعد ها هر جا لازم باشد  با توجه عدم انعکاس رسمی ، به سادگی می توان وعده های اعلامی و انچه که به نقل از رسانه ها مطرح شده  از طرف روابط عمومی تکذیب کرد . معمولا این گروه  برای جلب اعتماد بیشتر وسریع تر تشکل ها ،  پیشنهاد  تعیین یک رابط از طرف وزیر جهت ارتباط با معلمها را می دهند که با استقبال مواجه می شود . 

* گروهی دیگر که معدود هم هستند معتقد به صداقت در گفتار وکردار در تعامل با تشکل هامی باشندو معتقد به ایجاد و تعریف یک ساختار مستقل قوی در معاونت تشکل ها ،جهت تقویت تشکل ها و ارتباط با وتسهیل کار و فعالیت شان و انجام تبلیغات جهت عضو گیری هستند . به دلیل نا خوشایندبودن این گونه دیدگاه ها در کانون قدرت ، تعداد این گروه از افراد از نصف انگشتان یک دست هم معولا کمتر است انها به صراحت قادر به بیان دیدگاه خود نمی باشند و بیشتر در حاشیه تصمیم گیری ها هستند و اعقادشان معمولا در صندوقچه قلبشان بایگانی است

وبلاگ آفا اجازه

http://rasoolpapaei2.blogfa.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد