تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

کانون فرهنگیان شیراز

                بسم الله الرحمن الرحیم                                                   بیانیه                    

کانون فرهنگیان شیراز 


اعضای محترم شورای هماهنگی واقف اند که تشکل های صنفی فرهنگیان به منظور وحدت رویه و تسریع در امور اقدام به تأسیس شورای هماهنگی تشکل های صنفی کرده و با توجه به هزینه های ارتباطی موجود ، این شورا با تشکیل شورای مرکزی بعنوان نهاد زیر مجموعه شورای هماهنگی موافقت کرد. وظیفه شورای مرکزی ایجاد هماهنگی در بین اعضا برای نیل به نتیجه با حداقل هزینه بوده است.

بر همگان میزان هزینه های پرداختی از سوی فعالان صنفی همچون زندان ،اخراج و انفصال از خدمت، کسر حقوق و تقلیل گروه، بازنشستگی زودتر از موعد و تقلیل سنوات خدمت ، تبعید و ممانعت از انتصاب در پست های مدیریتی بخوبی واضح و عیان است. تعداد بیشماری از پرونده های فعالان صنفی نه تنها در هیئت های تخلفات اداری بلکه برای رسیدگی به دادگاه های انقلاب ارسال شد.

اکنون با امید به باز شدن فضای سیاسی کشور و اعتقاد ریاست محترم جمهوری به نهادهای مدنی و بهره مندی از این فضای معطر، انتظار می رود تشکل های صنفی با پذیرش مسئولیت های تشکیلاتی راساً اقدام ننموده و تابع تصمیمات دبیر خانه شورای مرکزی تشکل های صنفی باشند.

 متأسفانه مشاهده شد که عده ای از دوستان بدون اطلاع و نظرخواهی از شورای مرکزی عجولانه به نام شورا بیانیه صادر کردند ، یا برخی دیگر باز هم شتاب زده همراه با تشکل های سیاسی با سرپرست وزارت آموزش و پرورش دیدار کردند و پیشنهادهایی دادند که ابدا مورد تأیید تشکل های صنفی نبوده و نیست و در نهایت  بدون حصول نتیجه با کم لطفی تشکل های سیاسی مواجه شدند.

کانون فرهنگیان شیراز برای پرهیز و جلوگیری از تکرار چنین اقداماتی نکاتی را متذکر می شود:

1-    تشکل های صنفی به تنهایی مجاز به صدور بیانیه و اطلاعیه به نام شورای هماهنگی و شورای مرکزی نیستند.

2-    در صورت دیدار تشکل های صنفی استانی با مسئولین، حضور در این ملاقات بعنوان نماینده شورای هماهنگی منوط به هماهنگی قبلی با شورای مرکزی می باشد.

3-    از کلیه اعضای شورای هماهنگی انتظار می رود نسبت به پذیرش مسئولیت های تشکیلاتی حساس بوده و اقدامات اینچنینی را بشدت محکوم کنند.

4-   از دبیرخانه ی شورای مرکزی  واقع در اصفهان  انتظار می رود نسبت به این عملکرد ها موضع گیری کرده و آنرا خارج از مسئولیت های تشکیلاتی اعلام نماید.

در پایان لازم به ذکر است که تصمیم سرپرست وزارت خانه مبنی بر انتصاب مشاور و یا رابط با تشکل های صنفی ستودنی است که این امر تنها با حضور شورای هماهنگی تشکل های صنفی امکان پذیر می باشد. 

                                                                با سپاس           

                                            کانون فرهنگیان شیراز

وبلاگ کانون فرهنگیان شیراز


http://www.blogsky.com/tts902/post/new

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد