تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

مدارس فرسوده، محیطی مساعد برای آسم و آلرژی

  مدارس فرسوده، محیطی مساعد برای آسم و آلرژی 

 

 

مدیر کلینیک فوق تخصصی آسم و آلرژی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با بیان اینکه اصول مهندسی ساختمان کلاس‌های درس می‌تواند در کاهش حساسیت‌های تنفسی موثر باشد اظهار داشت: مدارس فرسوده می‌توانند محیط مساعدی برای حشراتی همچون سوسک یا حیوانات موذی مانند موش باشند به طوری که علاوه بر ایجاد آلودگی و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی، احتمال بروز حساسیت و آلرژی را در دانش‌آموزان افزایش می‌دهند. به گزارش ایسنا، دکتر وحید قبادی دانا با اشاره به اینکه آسم یک بیماری مزمن است که با محرک‌های خارجی تشدید می‌شود افزود: والدین و معلمان باید محیط‌هایی را که کودک مبتلا به آسم در آن قرار می‌گیرد، طوری مناسب‌سازی کنند که از عوامل تحریک کننده این بیماری دور بمانند.مدیر کلینیک فوق تخصصی آسم و آلرژی جهاد دانشگاهی ادامه داد: در مکان‌های نمور و با رطوبت زیاد، قارچ‌ها و مایت‌ها (هیره‌ها) رشد می‌کنند که خود می‌تواند عاملی برای افزایش خطر بروز آلرژی در افراد مستعد باشد

 مدارس فرسوده، محیطی مساعد برای آسم و آلرژی 

 

 

مدیر کلینیک فوق تخصصی آسم و آلرژی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با بیان اینکه اصول مهندسی ساختمان کلاس‌های درس می‌تواند در کاهش حساسیت‌های تنفسی موثر باشد اظهار داشت: مدارس فرسوده می‌توانند محیط مساعدی برای حشراتی همچون سوسک یا حیوانات موذی مانند موش باشند به طوری که علاوه بر ایجاد آلودگی و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی، احتمال بروز حساسیت و آلرژی را در دانش‌آموزان افزایش می‌دهند. به گزارش ایسنا، دکتر وحید قبادی دانا با اشاره به اینکه آسم یک بیماری مزمن است که با محرک‌های خارجی تشدید می‌شود افزود: والدین و معلمان باید محیط‌هایی را که کودک مبتلا به آسم در آن قرار می‌گیرد، طوری مناسب‌سازی کنند که از عوامل تحریک کننده این بیماری دور بمانند.مدیر کلینیک فوق تخصصی آسم و آلرژی جهاد دانشگاهی ادامه داد: در مکان‌های نمور و با رطوبت زیاد، قارچ‌ها و مایت‌ها (هیره‌ها) رشد می‌کنند که خود می‌تواند عاملی برای افزایش خطر بروز آلرژی در افراد مستعد باشد.قبادی دانا با تاکید بر این مطلب که گرد و غبار کلاس‌های درس باید در فواصل زمانی مناسب نظافت شده و غباروبی شوند، گفت: گرد و غبار، موجودات ریزذره بینی به نام مایت (هیره) وجود دارند که مدفوع و جسد آنها حساسیت زاست و می‌توانند در تشدید بیماری آسم تاثیر زیادی داشته باشند.وی گفت: نظافت کلاس‌ها و حیاط مدرسه نباید در ساعات حضور دانش‌آموزان صورت گیرد چرا که ریزگردها و گرد و غبار ناشی از نظافت می‌تواند مشکلات تنفسی ایجاد کند.مدیر کلینیک فوق تخصصی آسم و آلرژی جهاد دانشگاهی بیان کرد: استفاده از تخته وایت بورد به جای گچ و تخته سیاه از مسائل بسیار ضروری در کلاس‌هایی است که دانش آموز مبتلا به آسم در آن حضور دارد، چرا که وجود پودر گچ در کلاس به‌خصوص در هنگام شیطنت‌های دانش‌آموزان و بازی با گچ و تخته پاک کن ممکن است برای دانش‌آموزان مبتلا به بیماری‌های تنفسی خطرآفرین باشد.قبادی دانا به دود به‌عنوان یکی از عناصر
تحریک کننده بیماری آسم اشاره کرد و گفت: معمولا سرویس مدارس و موتور در ساعات آغاز و پایان مدرسه در مقابل در مدرسه توقف می‌کنند که این امر باعث ایجاد حجم زیادی از دود در محدوده مدارس می‌شود که خود به تنهایی برای ایجاد حمله شدید آسم در فرد مبتلا به این بیماری کافی است. وی تاکید کرد: والدین باید داروها و وسایل استفاده از داروهای کودک خود را در اختیار معلمان او قرار دهند تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

ززنامه آزمان - 23 شهریور 92

http://www.armandaily.ir/Default.aspx?NPN_Id=409&pageno=7

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد