تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

معلم زنجانی

معلم زنجانی
  
آقای وزیر آنچه ما در استان خود زنجان شاهدیم و نارضایتی ها از آن می باشد بی توجهی به معلم و خدمات او در مدرسه است.معلمان با مشکلات جسمی و روحی دست و پنجه نرم می کنند بیش از 90 درصد مشکل معیشتی دارند. برخی از خروج نیروها از اداره گلایه مندند درحالی که در مناطق ما بسیاری علاقه مند فعالیت در حوزه اداری هستندتا آموزشی. اداری ها نگران خروج از اداره و تدریس در مدرسه هستند چرا که تدریس عالی نیاز به حوصله و فراغت خاطر و حمایت دارد. آیا می دانید دکتر حاجی بابایی با تبدیل پست های متصدی دفتری به معاون اجرایی چه لطمات جبران ناپذیری به معلمان و بی عدالتی در رتبه نیروی انسانی نمود خواهشا شما با ارتقا معیشت معلمان به دانش اموزان و خانوادها کمک کنید. در بسیاری از مدارس نیروها با داشتن انواع اقسام ابلاغ ها فقط حق مدیریت می گیرند و دفتر نشین هستند این باعث بی انگیزگی معلمان شده است. اگر مازاد معلم وجود دارد ساعات آموزشی را کاهش دهید نه اینکه دفترنشین را زیاد کنید. خواهشا برسی کنید تشویق های اداره کل 80 درصد برای نیروهای اداری و 20 درصد برای نورچشمان رئیس و کارشناسان می باشد. درست نیست معلمان که در روستاها و شهرها صادقانه خدمت می کنند لقب های ناروایی به آنها داده شود صلاح نیست این معلمان سالانه فقط یک نامه تبریک روز معلم مدیر را داشته باشند.فامیل ، همسران،دوستان قدیمی و صمیمی و برخی آشنایان چندین تشویق بی مورد داشته باشند و حتی برخی به دریافت آن تعجب می کنند. آقای وزیر این حرف ها را برای این می زنیم که میدانیم قبلا شما معلم بوده اید ولی باورکنین اوضاع نسبت به گذشته تغییر پیداکرده نیروها با ابلاغ های گوناگون در مدارس بیکار می گردند آنچه تغییر نکرده وضعیت معلمان در کلاس است. بسیاری در ادارات فقط قدم می زنندو تلاش برای دریافت اضافه کاری و تشویق نزدیکان. لطفا شما که اعتقاد به ساماندهی دارید ابلاغ ها را از وزارت کنترل کنید برنامه ها را کارشناسان شما از تهران کنترل کنند. نه اینکه مسولی خدای نکرده بیاید با هدیه و پذیرایی خوب و . . . وضعیت منطقه ای را عالی بنویسد در حالی که دیده معلمان نسبت به وضعیت موجود سال به سال تغییر می کند. مقبولیت مدیران و کارشناسان را بسنجید عده ای با روابط سالیان سال و شاید از اول خدمت خود در اداره هستند و طعم معلمی را نچشیده اند ولی برای معلمان تصمیم می گیرند. اکثر معلمان دوست دارند در حوزه تخصص خود تدریس کنند چند درصد این سخن در مدارس ایجاد شده است . اجازه انجام کارهای نمایشی را به مدیران کل و روسا ندهید صحت و سقم فعالیت ها را مستقیما فقط از معلمان بپرسید آ پ یعنی معلم. کانالی برای پاسخگویی سریع و فوری به سخنان معلمان ایجاد نمایید.تغییر وضع موجود یعنی رشد و تعالی آ پ. تاخیر در آن یعنی سستی و بی حالی روساو افت آموزش وپرورش. شما به انگیزه اعتقاد دارید آنر احیا کنید. به سایت ادارات مراجعه نمایید چه مقدار از فعالیت ادارات در حوزه ی آموزش است و چقدر خارج از آموزش وپرورش. بسیاری تخصص لازم در رشد آموزش وپرورش را ندارند. کارشناسان از روسا بسیار قویترندو آنها را هم اندازه ی خود نمی بینند این در افت و اجرای بی کیفیت برنامه های آپ بی تأثیر نیست. درست است مدیر معلم را ارزیابی می کند چرا معلمان که یکسال با مدیر کار کرده اند و آهنگ فعالیت او را می دانند ایشان را ارزیابی نکنند وکارشناسان اداره که هفته یا ماهی یکبار اورا در سالن یا اتاقشان می بینند او را ارزشیابی کنند. ابلاغ روسا را دو سال یا سه سال صادر کنید و درصورت فعال بودن دوسال دیگر تمدید شود نه اینکه چهارسال خواه نا خواه خود را تحمیل نماید. مدیریت انسانی را جایگزین مدیریت پادگانی چه برای دانش آموزان و چه برای معلمان بکنید. نشاط را به مدارس برگردانید. معلم قبل از افزایش حقوق ، عدالت در حکم کارگزینی اش، عدالت در نگاه اداره اش، عدالت در تسهیلاتش، عدالت در تخصصش ، هنرش، عدالت در تحصیلاتش، عدالت در کارش نسبت به برخی نیروها که تدریسی در آ پ ندارند . . . . . می خواهند.عدالت در دریافتی برحسب کارشان، عدالت در رتبه کارکنان براساس مدرک و تحصیلات و . . . را دارند. جلوی هنر نمایی برخی مدیران بی تخصص را بگیرید و به هنرمندان که کارشناسان هستند بها دهید. دستور دهید مدیران و روسا نامه معلمان را خوانده ، سپس ارجاع دهند به درخواست و سوالشان بها دهند. مدیران کل قبل از تصمیات آموزشی و ساماندهی نیروی انسانی نظرخواهی از مناطق و معلمان داشته باشند. صرفه جویی را در چند تا کاغذ نبینید چراکه مدرسه ای اگر 10 بسته کاغذ اضافی مصرف کند می شود 100 هزار تومان. ولی چند نفر با حق مدیریت در اداره و مدرسه بیکار و سرگردان شوند می شود 50 میلیون تومان. تصمیمات براساس نیازهای سیستم بکفا باشد نه نظر روسا. درمدرسه ای نیرو کمبودهست در مدرسه ای مازاد.تخصیص نیرو با نیاز بکفا باشد نه حرف نادرست مدیر. روسا و مدیران کل قبل از انتصاب از مقبولیت عاطفی و تخصصی بین فرهنگیان مشهور باشند. چراکه بسیاری از کارشناسان حرف انان را چیزی جز زور گویی نمی دانند. کارشناسان را در انتخاب معاونان اداره کل سهیم کنید. تحمیلی نباشد. عدالت آموزشی و صرفه جویی را اول از تحصیلات و تخصص نیروی انسانی شروع کنید با امید به تدبیر شما مطالب ادامه خواهد داشت بعد از جابجایی موارد محرمانه گذشته نیز بیان خواهد شدچرا که بسیاری از این مطالب آرمانی نیست بلکه عملیاتی و ابلاغی است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد