تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تدوین بودجه آموزش و پرورش با رویکرد معیشت معلمان و تجهیز مدارس

تدوین بودجه آموزش و پرورش با رویکرد معیشت معلمان و تجهیز مدارس

وزارت آموزش و پرورش یکی از بزرگترین و تأثیرگذارترین وزارتخانه‌های کشور محسوب می‌شود و چند سالی است به دلیل مشکلات مالی که از نبود اعتبار مالی نشأت می‌گیرد، با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند. در 2سال گذشته به دلیل عدم پرداخت اعتبارات دانش‌آموزی از سوی دولت‌ به آموزش و پرورش، دچار مشکل معیشت فرهنگیان بوده است. ضمن آن که به دلیل عدم تأمین اعتبارات کافی، مدارس با مشکل کمبود و فرسودگی امکانات آموزشی و تجهیزات ایمنی روبه‌رو شده‌اند به‌طوری که در سال گذشته به دلیل نبود بخاری‌های استاندارد حادثه تلخ مدرسه شین آباد اتفاق افتاد. 
اکنون با آغاز به کار دولت جدید و تأکیدات دکتر فانی، وزیر آموزش و پرورش مبنی بر برطرف کردن مشکلات معیشتی و رفاهی معلمان و رفع مشکلات مالی آموزش و پرورش، نخستین بودجه وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید در وزارت آموزش و پرورش بسته شد. 
مشاور برنامه‌ریزی و هماهنگی وزارت آموزش و پرورش با اعلام این خبرگفت: بودجه سال 93 آموزش و پرورش بسته شده است و این بودجه با توجه به تورم و افزایش هزینه‌ها نسبت به بودجه 92 افزایش چشمگیری دارد. 
به گزارش ایران، سید محمد بطحایی افزود: در این بودجه درآمدهای سال 1393 وزارت آموزش وپرورش حاصل از خدمات آموزشی و فرهنگی، اجاره ساختمان‌ها و اراضی و خدمات بهداشتی و درمانی، اعتبارات هزینه‌ای و اعتبارات طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای سال 1393 در زمینه‌هایی نظیر کمک آموزشی، ورزش دانش‌آموزی، فناوری و هوشمندسازی مدارس، تعمیر و تجهیز اردوگاه‌ها و کانون‌های پرورشی در قالب سیاست‌های تحولی پیشنهاد شده است. وی درباره میزان بودجه 93 افزود: با توجه به آن‌که بودجه 93 در حد پیشنهاد است، امکان اعلام رقم دقیق آن وجود ندارد، اما همه تلاش ما این است که بودجه را تصویب و عملیاتی کنیم. به گفته بطحایی، بودجه سال 93 آموزش و پرورش در قالب یک بسته بودجه‌ای پیش‌بینی شده است که این بسته انعطاف بیشتری در هزینه کرد طرح‌های تحولی و کیفیت بخشی ایجاد می‌کند. 
مشاور برنامه‌ریزی و هماهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره کسری بودجه آموزش و پرورش و این‌که آیا این کسری بودجه نیز در بودجه 93 پیش‌بینی شده است، توضیح داد: کسری بودجه آموزش و پرورش بین 2400 تا چهار هزار میلیارد تومان است و تاکنون نیز با مساعدت‌های معاونت ریاست جمهوری بخشی از این کسری بودجه جبران شده است. وی افزود: ما امیدوار هستیم تا پایان سال کسری بودجه 92 آموزش و پرورش به صورت کامل جبران شود و بودجه 93 بدون توجه به کسری بودجه امسال تدوین و پیشنهاد شده است. فرض ما در تدوین بودجه 93، جبران کامل کسری بودجه امسال است. 
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش نیز درباره این بودجه گفت: بودجه 93 آموزش و پرورش در حد پیشنهاد است و آنچه پیشنهاد آموزش و پرورش به دولت است باید به تصویب دولت و مجلس شورای اسلامی برسد. 
مهدی نوید ادهم افزود: با توجه به این‌که وزارت آموزش و پرورش با مشکلات بسیاری در زمینه ‌مدارس استیجاری معوقه سال‌های گذشته دست به گریبان است امیدواریم با تصویب این بودجه بخشی از مشکلات وزارت آموزش و پرورش برطرف شود. 
وی اظهار داشت: برای آن‌که بتوانیم در تحول بنیادین در آموزش و پرورش موفق باشیم نیازمند بودجه کافی از سوی دولت هستیم.

ایران - 16   آبان 92

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد