تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

20 ضربه شلاق برای پیمان بستن با شغل معلمی

با ذوق و شوق آمدم پای اینترنت که ایمیلم رو چک کنم و یه سر به فیس بوک نه چندان فعالم بندازم. با ورود به صندوق ورودی حالم گرفته شد. در ابتدا شاهد ایمیل از طرف پیمان عزیز خوشحالم کرد ولی متاسفانه محتوی آن تمامی امیدم را به درد تبدیل کرد بطوریکه مجددا درد قفسه سینه ام عود پیدا کرد.

حکم ۲۰ ضربه شلاق در مورد پیمان به اتهام توهین به مامور دولت در هفته گذشته اجرا و ایشان پس از یک هفته دوستان را مطلع ساخت.

دکتر فانی از ابتدای روی کار آمدنش به  فعالان صنفی و تشکل های آموزش و پرورش قول داد که تمامی سعی و تلاش خود را برای ممانعت از صدور رای و لغو احکام صادره علیه فعالان صنفی بکار ببرد. البته علی الظاهر قدم هایی نیز برداشت که قابل تقدیر است. ولی اجرای حکم پیمان نشان داد هر قول و قراری که مسئولان می دهند٬ در صورت اجرا  فقط شامل شهروندان درجه یک می شود.

شهروندان درجه یک به کسانی گفته که در مرحله اول شیعه باشند. در مرحله دوم باید شیعه اثنی عشری باشند. در مرحله بعد باید فقه جعفری را پذیرفته باشند. اعتقاد به زعامت مراجع تربیت شده در مراکز علمیه قم و نجف از شروط  بعدی می باشد. ایمان به قانون نظام جمهوری اسلامی از شروط لازم برای کسب حقوق شهروندی است. پذیرش حقانیت دولت های حاکم که پس از طی دوران صدارت شان به ناپاکی محکوم می شوند از دیگر شروط لازم می باشد. شهروندان درجه یک نباید هرگز ادعای حقوقی اضافه بر کرامت دولت داشته باشند. پس از احراز شرایط مذکور٬ قرار نگرفتن در میان اقلیت های قومی مورد بررسی قرار می گیرد. اعتقاد به برابری آنسان ها ٬ باعث لغو حق شهروندی می شود.

با این اوصاف از جمله کسانی که مشمول حق شهروندی نمی شوند منتقدین اجتماعی و فعالان در تشکل های اجتماعی می باشد. با توجه به اینکه اقلیت های قومی عموماْ دارای مذهبی غیر شیعه هستند٬ آنها نیز از این حق محروم هستند. در این میان حساب فعالان صنفی آموزش و پرورش بالاخص اکراد مشخص می شود.

جوانان عزیز و فعالان مدنی کرد٬ از جمله کسانی هستند که هرگز دارای حقوق برابر نمی شوند. حتی اگر بالاترین رای را به دولت خاتمی و روحانی داده باشند. بیاد آخرین تماس تلفنی ام با پیمان عزیز افتادم. اعدام زندانیان کرد شدت گرفته بود و موجی از وحشت و ناراحتی کردستان را فرا گرفته بود. پیمان گفت:

ما هیچ خواسته سیاسی و اجتماعی و مذهبی نمی خوایم ٬ فقط ما رو آدم حساب کنن. 

http://www.nmadrseh.blogfa.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد