تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

در قرن ۲۱، آموزش با کیفیت و موثر، قلب تپنده توسعه همه جانبه کشورهاست.

در قرن ۲۱، آموزش با کیفیت و موثر، قلب تپنده توسعه همه جانبه کشورهاست.

یونسکو از آغاز کار یعنی از سال ۱۹۴۵، برای برقراری صلح در جهان، کاهش فقر و تعامل سازنده فرهنگها تلاش کرده در حالیکه همواره آموزش  یک رکن ضروری و یک شرط لازم  در رسیدن به این اهداف بوده است.  نگاه همه جانبه و انسان مدار به مقوله آموزش غنی، قبول و پذیرش حق آموزش برای همه و اعتقاد راسخ به لزوم آموزش، نقشی اساسی در توسعه انسانی، اجتماعی و اقتصادی دارد.

اگر بخواهیم اهداف آموزشی یونسکو را جمع بندی کنیم، به موارد زیر می رسیم:

-          حقوق برابر، فرصت های برابر: آموزش برای همه بدون هرگونه تبعیض قومی، مذهبی و نژادی در دسترسی به آموزش همگانی

-          تداوم آموزش شهروندان در خلال سالهای عمر. آموزش نباید تنها محدود به سالهای طفولیت باشد، در سنین بزرگسالی، علاوه بر امکان تحصیلات عالیه، آموزش های تکنیکی، شغلی و غیررسمی نیز حق شهروندان است.

-          پاسخ به چالشهای جهانی از طریق آموزش

-          افزودن بر غنای کیفی سیستم های آموزشی

-          آموزش گسترده شهروندان به نحوی که  شامل اکتساب معلومات و تواناییهایی در زمینه هایی مانند توسعه پایدار، HIV و ایدز، حقوق بشر و برابری جنسیتی نیز باشد.

منبع:

http://en.unesco.org

http://bield.info/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد