تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

سخنرانی نایب رئیس EI در مجمع عمومی سازمان جهانی کار




سخنرانی نایب رئیس EI در مجمع عمومی سازمان جهانی کار

پنجم ژوئن، نایب رئیس دبیر کل سازمان جهانی آموزش (EI)، در مجمع عمومی سازمان جهانی کار (ILO) از شرکت کنندگان اجلاس خواست که به کمپین تلاش برای آموزش با کیفیت بپیوندند. ایشان همچنین بر اهمیت لزوم همبستگی و تعامل دوجانبه بین اتحادیه های معلمان و بقیه زیربخش های سازمان جهانی کار تاکید ورزیدند.

خانم هلدیس هولست در سخنرانی خود به دولت ها یادآور شد که سرمایه گذاری در بخش آموزش، پلکان ضروری در نهادینه سازی و ارتقاء  مولفه های حقوق بشر  در کشورهاست:

“آموزش، حربه ای موثر برای جنگ با فقر، بیکاری و تبعیض طبقاتی است. آموزش، یک استراتژی راهبردی جهت تامین شغل شایسته (Decent Job) برای همه شهروندان است.”

او همچنین در ادامه این سخنرانی اولویت های اصلی سرمایه گذاری در بخش آموزش را به صورت زیر تعیین نمود:

-          افزایش کیفیت آموزشی در مدارس دولتی

-          آموزش های غیررسمی شغلی و تخصصی

-          آموزش پیش دبستانی

-          تحصیلات عالی و پژوهشکده ها

-          و البته برنامه های مفید آموزشی برای معلمان

نایب رئیس دبیر کل EI در همین سخنرانی از همه شرکت کنندگان خواست بکوشند پل ارتباطی مستحکمی بین تعلیم و تربیت شهروندان و تامین مشاغل شایسته برای آنها برقرار نمایند.

او همچنین تاکید کرد حضور موثر اتحادیه ها در مکانیسم گفتمان اجتماعی و چانه زنی های مدبرانه آنهامی تواند به افزایش کیفیت سطح آموزش و وضع سیاست های مناسب از طریق هماهنگی و تعامل، بیانجامد. و این همان ضرورتی است که در سند راهبردی ILO از آن به عنوان شرط لازم برای توسعه و پیشرفت یک  اجتماع قانونمند و دموکراتیک یاد شده است.

چرا که بدون اتحادیه های صنفی، سیاست های دولتی، پوشالی، ناکارآمد و بدون بازده هستند.

برگرفته از وبسایت سازمان جهانی آموزش (EI)

http://www.ei-ie.org

http://bield.info/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد