تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

مشکل جدی معلمان مسکن و درمان است


مشکل جدی معلمان مسکن و درمان است
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در هیچ شهرستانی اماکن تفریحی و رفاهی ویژه معلمان ایجاد نشده است، گفت: معلمان مشکل جدی مسکن و درمان دارند.
خبرگزاری فارس: مشکل جدی معلمان مسکن و درمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی قاسمی بعد از ظهر امروز در کارگروه توسعه مشارکت شورای استان با آموزش و پرورش که در محل اداره کل آموزش و پرورش مازندران برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش توسعه مشارکت اقتصادی به معنای عام است.

وی افزود: علاوه بر مشارکت اقتصادی آموزش و پرورش نیازمند همکاری فکری، برنامه‌ریزی، نظارت و بهره‌گیری از توانمندی‌های اولیای دانش‌آموزان، معلمان و خیران هستیم.

قاسمی با بیان اینکه منابع آموزش و پرورش از طریق دولت تامین می‌شود، ادامه داد: لازم است حمایت‌های مردمی سبب افزایش منابع آموزش و پرورش شود.

وی اعتبار وزارت آموزش و پرورش را 20 هزار و 444 میلیارد تومان دانست و گفت: حدود 18 هزار و 500 میلیارد تومان این اعتبار سهم استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه 99 درصد اعتبار آموزش و پرورش جاری است و کمتر از یک درصد برای سایر امور هزینه می‌شود ادامه داد: برای کیفیت بخش آموزشی لازم است یکسری از منابع توسعه داده شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش ما ایجاد بستری مناسب برای رفاه حال معلمان است، گفت: برای حل مشکلات فرهنگیان نیازمند منابع مالی هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران محدودیت منابع مالی را عاملی برای لاینحل ماندن مشکلات معلمان دانست و ادامه داد: نیازمند منابع غیردولتی و غیررسمی با رعایت موازین قانونی هستیم.

این مسئول با بیان اینکه در هیچ شهرستانی اماکن تفریحی و رفاهی ویژه معلمان ایجاد نشده است، یادآور شد: معلمان مشکل جدی مسکن و درمان دارند.

قاسمی نشاط و شادابی معلمان را عاملی در کیفی‌سازی آموزشی دانست و گفت: ایجاد انگیزه برای معلمان سبب ارتقا کیفیت آموزشی در کلاس درس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه معلمان به عنوان عضو شورای شهر مورد اعتماد عمومی قرار دارند، خاطرنشان کرد: حضور معلمان در شورای شهر سرمایه جدی برای آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه ارتباط بین اعضای شورای شهر و آموزش و پرورش باید معنادار شود، یادآور شد: برای رسیدن به اهداف عالیه در توسعه مشارکت، توسعه منابع و افزایش رفاه معلمان فرصت‌های تعاملی این دو نهاد مردمی و اجرایی باید شناسایی شود.

وی با اشاره به اینکه معلمان عضو شورای استان باید بتوانند مدیریتی صحیح بر همه معلمان عضو شورای شهرها و مناطق داشته باشند، اظهار داشت: تعامل بین آموزش و پرورش و شورای اسلامی شهر و استان باید دو سویه باشد تا دو طرف متضرر نشود.

http://www.farhangiannews.ir/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد