تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تاریخچه تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

وبلاگ «محمّد خاکساری» مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه «قلم معلّم» و از موسسین کانون صنفی معلمان، در مورد تاریخچه فعالیت های صنفی معلمان ایران، کانون های صنفی و بیانیه های شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان

تظاهرات اتحادیه معلمان یونان برضد سیاست‌های ریاضتی دولت

تظاهرات اتحادیه معلمان یونان 

برضد سیاست‌های ریاضتی دولت


پرس تی وی: اتحادیه معلمان یونان برضد سیاست‌های ریاضتی دولت تظاهرات برپا کرد

خبرنگار شبکه تلویزیونی پرس تی وی گفت: اتحادیه معلمان یونان برضد سیاست‌های ریاضتی دولت این کشور تظاهرات برپا کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، کونستانتین وینزلوس، خبرنگار این شبکه، طی گزارشی از آتن درباره تظاهرات اتحادیه آموزگاران و استاید دانشگاه یونان در پایتخت این کشور گفت: در این تظاهرات، معلمان دبستان ها و دبیرستان ها در کنار اساتید و کارکنان دانشگاه های یونان شرکت کردند.
تظاهرکنندگان، اِعمال بی‌وقفه‌ی سیاست‌های ریاضتی توسط دولت آتن طی چهار سال گذشته و کاهش مستمر بودجه آموزشی این کشور را بسیار زیان بار خواندند و گفتند: سامانه تحصیلات دبستانی، دبیرستانی و عالی در یونان به قدری صدمه خورده است که به این سادگی‌ها قابل مرمت و بازگرداندن به حالت اولیه‌ی آن نیست.
در اتحادیه اروپا با وجودی که تولید ناخالص ملی اکثر کشورهای این اتحادیه از یونان بیشتر است، بودجه تحصیلی و آموزشی به طور میانگین، پنج درصد از تولید ناخالص ملی این کشورها را تشکیل می‌دهد. این در حالی است که در یونان، بودجه تحصیلی این کشور آنقدر کاهش یافته است که اکنون فقط برابر با دو و هفتاد و پنج صدم درصد تولید ناخالص ملی یونان است.
دیمیتریس پولیکسرونیادیس، عضو اتحادیه آموزگاران دولتی یونان، گفت: من بیست سال سابقه معلمی دارم و امسال بدترین سال تحصیلی در تمام دوران خدمت من بوده است. تعداد آموزگاران برای دانش آموزان در مدارس دولتی کافی نیست و کلاس های درس، بسیار شلوغ شده است. وی افزود: بسیاری از دانش آموزان بدون صرف صبحانه در خانه یا در مدرسه، دروس روزانه را آغاز می‌کنند و برخی از دانش آموزان نیز از سوء تغذیه رنج می‌برند.
اتحادیه آموزگاران یونان خواهان بخشودگیِ کامل یا دست‌کم بخشی از بدهی‌های هنگفت دولت یونان به بانک های بزرگ اروپایی شده است. تظاهرکنندگان معتقدند، تا زمانی که دولت یونان مجبور به ادامه استقراض گسترده از بانک های خارجی و بازپرداخت اقساط سنگین آن باشد و برای دریافت این وام‌ها وادار شود شرایط ریاضتی را که کشورهای اتحادیه اروپا به یونان تحمیل می‌کنند بپذیرد، اوضاع آموزشی و تحصیلی در مدارس و دانشگاه‌های یونانی از این نیز بدتر خواهد شد.
بسیاری در یونان امیدوارند انتخابات عمومیِ زودهنگام در یونان در بهار سال 2015 میلادی برگزار شود، تا شاید با روی کار آمدن سیاستمداران جدید در این کشور، اوضاع اقتصادی و آموزشیِ یونان تا حدودی بهبود یابد.

http://bield.info/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد